המקטע החדש של כביש 77 (צילום: אביב מלכי)
המקטע החדש של כביש 77 (צילום: אביב מלכי)

המקטע החדש של כביש 77 נפתח לתנועה

המקטע החדש, שעלות סלילתו נאמדת במיליארד שקל, יחסוך עצירה בשמונה צמתים מרומזרים ויאפשר תנועה ללא הפסקה מיקנעם לצומת עמיעד. הפרויקט מצטרף לשני מיזמי התשתיות הגדולים שבוצעו בשנים האחרונות בעמקים - הקמת רכבת העמק והארכת כביש 6 צפונה

פורסם בתאריך: 11.1.19 08:48

במכלול מיזמי התשתיות עצומי המימדים המבוצעים בשנים האחרונות באזור העמקים, במרחב שבין קרית טבעון, יקנעם ויישובי המועצות האזוריות עמק יזרעאל ומגידו, יירשם היום (שישי) ציון דרך חשוב כאשר ייפתח לתנועה המקטע החדש של כביש 77 בין צומת ישי שבכניסה לרמת ישי לבין אזור הכניסה הצפונית ליקנעם. לנוכח סיום תוואי הנסיעה של הכביש החדש באזור מחלף תל קשיש של כביש 6, הפרויקט החדש מוגדר על ידי משרד התחבורה כ"זרוע המזרחית של כביש 6 שתאפשר לנהגים נסיעה רצופה לאורך של 266 קילומטר – מצומת עמיעד ועד לערד".

הפרויקט החדש בוצע על ידי משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל בהשקעה של כמיליארד שקל, וביום שלישי נערך טקס חנוכתו בהשתתפותם של שר התחבורה ישראל כץ, נציגי הנהלת חברת נתיבי ישראל וראשי רשויות מקומיות מהאזור.

המקטע החדש של כביש 77 נמצא בסמוך לעורקי התנועה הקיימים, אך בניגוד להם תתאפשר בו נסיעה רציפה ללא רמזורים. הנסיעה במקטע החדש חוסכת למעשה עצירה בשמונה צמתים מרומזרים – טורעאן, בית רימון, ציפורית, הושעיה, רמת ישי, אלונים, השומרים ושדה יעקב.

בהודעתו של משרד התחבורה על פתיחת הכביש צוין: "הפרויקט הוא בשורה טובה לנהגים. הוקמו במסגרתו חמישה מחלפים חדשים שביטלו צמתים מרומזרים – דבר שיאפשר תנועה מיקנעם לכיוון קרית שמונה ללא הפסקות. הכביש הישן בין יקנעם לרמת ישי ימשיך לשמש את תושבי יישובי האזור, ולצדו ייסללו שבילי אופניים. הכביש החדש יאפשר נגישות מהירה ליישובים ולמקומות תעסוקה שנמצאים על התוואי שלו. זהו פרויקט ראשון מסוגו שבו מבוצע מיזם תשתית תחבורה ירוק, הכולל שימוש חוזר בכל החומרים, שבילי אופניים, מעברים לבעלי חיים ועוד".

באירוע חנוכת הפרויקט אמר השר כץ כי המקטע החדש של כביש 77 יקל על פקקי התנועה באזור עמק יזרעאל ויקנעם ויאפשר נסיעה ישירה ומהירה מהדרום לצפון ללא רמזורים.

 

טקס חנוכת כביש 77 החדש (צילום: רועי אדוט)

טקס חנוכת כביש 77 החדש (צילום: רועי אדוט)

 

 

פרויקט סלילת המקטע החדש של כביש 77 מצטרף לשני מיזמי תשתיות ענקיים שבוצעו בשנים האחרונות באזור העמקים ושמטרתם היא לשפר את הנגישות התחבורתית בין צפון הארץ למרכז ולדרום – פרויקט סלילת תוואי מסילת רכבת העמק ופרויקט הארכתו של כביש 6 צפונה.

קו רכבת העמק החל לפעול לפני כשנתיים בין בית שאן לעתלית, ולצורך הפעלתו הוקמה מסילה חדשה מבית שאן לגשר פז בחיפה, שם היא מתחברת למסילת החוף. הקו מופעל על ידי רכבת ישראל ועוצר בתשע תחנות, שחמש מהן הוקמו לאורך המסילה החדשה – בית שאן, עפולה, כפר ברוך, כפר יהושע ומרכזית המפרץ, וארבע מהן קיימות לאורך מסילת החוף – חיפה מרכז השמונה, בת גלים, חוף הכרמל ועתלית.

פרויקט הארכתו של כביש 6 צפונה כולל שני מקטעים. המקטע הראשון, בין יקנעם למחלף תל קשיש, נפתח לתנועה לפני כחודשיים. מקטע זה נסלל לאורך חמישה ק"מ והוא כולל נסיעה במנהרת יקנעם (מנהרה של 1.7 ק"מ עם שלושה נתיבים בכל כיוון), מעבר במחלף התלת מפלסי של תל קשיש ונסיעה על גשר באורך של כ-700 מטר לכיוון צפון-מזרח.

ביחד עם המקטע השני, ממחלף תל קשיש למחלף סומך, שנמצא בימים אלה בשלבי ביצוע מתקדמים, יכלול פרויקט הארכתו של כביש 6 סלילת 21 ק"מ של כביש מהיר, כריית שלוש מנהרות כפולות – ביקנעם, ברכסים ובאיבטין – ובניית שני מחלפים מערכתיים. עם פתיחת המקטע השני יושלם הפרויקט ותתאפשר נסיעה בכביש 6 לאורך של כ-188 ק"מ, מבאר שבע ועד לצומת סומך, ללא רמזורים. פתיחת המקטע השני צפויה במהלך הרבעון הראשון של השנה.

חברת כביש חוצה ישראל היא זרוע הביצוע של הממשלה לסלילת כביש 6. מקטע יקנעם-תל קשיש מנוהל על ידי הזכיין חברת 6 חוצה צפון, ומיום פתיחתו לתנועה הנסיעה בו כרוכה בתשלום אגרה. בניגוד למקטע החדש, עורקי התנועה הוותיקים באזור יקנעם נשארו נתיבי נסיעה ללא תשלום על מנת לאפשר לתושבים גישה תחבורתית ליישוביהם ללא עלות כספית.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר