חיץ המסילות (צילום: רמי שלוש)
חיץ המסילות (צילום: רמי שלוש)

הכפלת המסילות עוד לא אושרה – אבל כבר מגבילה בנייה

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לא אישרה היתר בנייה למבנה של משרד בצד הצפוני של שדרות ההגנה, לאחר שהתברר שהשטח כלול בתחום התוכנית להכפלת מסילות הרכבת. "הבקשה תובא להתייעצות עם הוועדה המחוזית", נכתב בהחלטה

פורסם בתאריך: 31.1.19 12:32

התוכנית להכפלת מסילות הרכבת אמנם רחוקה מאישור ומביצוע, אבל מסתבר שבשלב זה היא מייצרת מגבלות בנייה. בקשה שנדונה לפני כמה ימים בוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה להיתר בנייה למבנה משרד של בית עסק בצד הצפוני של שדרות ההגנה לא אושרה, וזאת לאחר שהתברר שהשטח כלול בתחום התוכנית להכפלת המסילות. לפיכך החליטה הוועדה המקומית להיוועץ בנושא עם הוועדה המחוזית.

בחודש אוקטובר פורסמה ברשומות הודעתו הרשמית של יו"ר הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) על הכנתה של התוכנית להכפלת מסילות הרכבת. פרסום ההודעה הוא אמנם שלב ראשוני בשלבי אישורה של תוכנית, ובמסגרתו מבשרים על עצם הכוונה לקדם תוכנית חדשה, אך מבחינתם של תושבי חיפה נוטע המהלך תקוות מרובות מכיוון שההודעה כוללת שתי אפשרויות למנהור המסילות בחיפה תוך הסרת חיץ המסילות העילי הקיים בין העיר לים.

שני התוואים המוצעים, שבהתאם למתווה הנוכחי שבו מקודמת התוכנית בעת אישורה אמור להיבחר אחד מהם, כוללים העברה של המסילה המוכפלת בעיר התחתית בתת הקרקע, אך ההבדל העיקרי ביניהם הוא שבהגיעם לאזור שכונת קרית אליעזר ממשיך אחד מהם לאורך קו החוף והשני נכנס למעבה ההר, מתחת לשכונות קרית אליעזר, רמת שאול וקרית שפרינצק, עד לצאתו באזור החוף סמוך לתחנת הרכבת חוף הכרמל.

 

 

הפרסום ברשומות הוא משמעותי מכיוון שבהחלטתה מחודש מרץ לפרסם הודעה על הכנת התוכנית קבעה הוות"ל גם תנאים להוצאת היתרי בנייה בשטחים המוצעים למסילה המוכפלת והחליטה שהם ייכנסו לתוקף מיום פרסום ההודעה ברשומות. לפי החלטת הוות"ל לא יינתנו היתרי בנייה במקרקעין המיועדים להכפלת המסילות אלא באישור מתכנן הוועדה המחוזית הרלוונטית, ותוקף התנאים יהיה לשלוש שנים מיום הפרסום ברשומות או עד מועד העברת התוכנית להערות הוועדות המחוזיות ולהשגות הציבור או עד שיבוטלו התנאים או ישונו, כאשר מועד התרחשותה של אחת משלוש האפשרויות הוא שיקבע.

בהחלטת הוועדה המקומית לעכב את קידום היתר הבנייה צוין: "הוועדה מחליטה להוריד את הבקשה מסדר היום, וזאת לנוכח העובדה שהחלקה כלולה בתחום התוכנית להכפלת המסילות. לפיכך הבקשה תובא להתייעצות עם הוועדה המחוזית טרם דיון בה וטרם מתן היתר הבנייה".

יצוין כי לתוכנית הכפלת המסילות ממתינים כעת שלושה שלבי אישור נוספים – אישור הוות"ל להעברתה של התוכנית להערות ולהשגות (הליך דומה להליך ההפקדה של תוכניות), אישור הוות"ל לאחר שלב ההערות וההשגות, ואישור הממשלה.

את התוכנית להכפלת המסילות משתיים לארבע יוזמת רכבת ישראל והיא כוללת שדרוג של המסילות הקיימות ותוספת של שתי מסילות מהירות לצדן. ההכפלה מוצעת לאורכם של 85 ק"מ – מתחנת לב המפרץ בחיפה ועד לקיבוץ שפיים – וזאת לצורך יצירת תשתית להפעלת רכבות מהירות יותר. בהודעה על הכנת התוכנית צוין כי "במסגרת התוכנית יוקמו שתי מסילות מהירות כדי לקצר משמעותית את זמן הנסיעה בין צפון הארץ למרכזה, עם עצירת ביניים יחידה בין חיפה לתל אביב".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. אבנר בן נר

    לדעתי ההתנהלות דווקא נכונה. הרי אם יאשרו בנייה ואח"כ הריסה בגלל אישור הכפלת המסילות, תקום זעקה שמו "איזה חלם".. דווקא החלטה הגיונית!

  2. משלים או מטעים את הציבור

    אל תטעו את הציבור בתקוות שווא.
    לא יהעה שום מינהור ושום שיקוע.
    הרכבת דורשת כבר עכשיו חהתחיל בחישמול עילי של המסילות הקיימות ובמקביל חומות ועמודי חשמול מעל הקרקע ועוד שתי מסילות. כמו עם הנמל, העיריה חיה באשליות והרכבת מקדמת תוכניות משלה.
    שיקוע בלתי אפשרי בגלל מי תהום וצינור הדלק

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כמו בכל הנושאים החשובים ביותר גם בעניין הרכבת העירייה לא מנלת ולא מסוגלת לקבוע כלום. המסילה תוכפל תחושמל והתקציבים שיועדו למנהור ילכו למקום אחר. חיפה עיר מוכת זיהום פריפרייה עם אוכלוסייה הולכת ונחלשת ומתמלאת בבני דודים מהגליל ומכפרי הסביבה – יאוש!

  4. הטעו את הציבור בחיפה לאורך כל העשור האחרון

    קליש ירשה עיר שחיה על סיפורים והדמיות בזמן שכל המזהמים והמפגעים קידמו תוכניות הרסניות.
    הכל ברור
    עשו כיכרות עם פרחים בזמן שהנמל השתלט עם אספלט על הקישון.
    עשו שלטים על חזית הנמל בזמן שהרכבת קידמה הכפלת מסילות ואמרה "כן יהיה שיקוע בעתיד מתישהו"
    עשו שלטים על תוכנית אוויר נקי במפרץ בדלק משאיות, בזמן שאישרו להכפיל את הזיהום מבתי הזיקוק
    עכשיו הריקושטים.. עליה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתקופת שילטונו האחרונה של יונה יהב חוסלו כל ניצני התיקווה להבראה של חיפה. יהב הגדיל את בזן..יהב בנה את נמל המפרץ המיותר..יהב סיפר סיפורים על פתיחת חזית הים שלא תקרה לעולם ויהב חיסל את הסיכוי לשדה תעופה.חיפה תבכה עוד עשרות שנים על האסון ששמו יונה יהב שכל מה שעיניין אותו זה נסיעות לחול וארוחה דשנה ושכר. בתקופתו העיריה התנפחה בעובדים מיותרים וכל זה מונח לפיתחנו.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר