השלב השני של שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה של עיריית חיפה)
השלב השני של שכונת נאות פרס (הדמיה: מינהל ההנדסה של עיריית חיפה)

"העירייה מקדמת תכנון לשכונות נוספות ברכס הכרמל"

עיריית חיפה השיבה לעתירה המינהלית לביטול התוכנית להרחבת שכונת נאות פרס וטענה כי היא מקדמת במקביל הקמת שכונות חדשות נוספות ברכס הכרמל, אלא שחמש השכונות המתוכננות במורדות המערביים של הכרמל מקודמות בקצב איטי מאוד

פורסם בתאריך: 2.5.19 08:14

בתשובתה לעתירה המינהלית לביטול תוכנית הבנייה למגורים הגדולה ביותר בחיפה – התוכנית שהיא יוזמת להרחבת שכונת נאות פרס ב-5,072 דירות – טענה עיריית חיפה כי היא מקדמת במקביל הקמת שכונות חדשות נוספות ברכס הכרמל, אך תכנונן הוא משימה מורכבת.

בתשובתה ביקשה העירייה לדחות את העתירה וכתבה: "התוכנית משכללת מגמה תכנונית לתגבור פיתוח שכונות מגורים, בפרט בקרקעות השייכות למדינה שהינן בזמינות גבוהה ביותר, ומגלמת מדיניות של השלטון המרכזי והמקומי".

את העתירה הגיש תושב שכונת אחוזה אילן בורנשטיין, הפועל לשיפור התכנון בעתודות הקרקע למגורים בחיפה וסבור כי יש לתת עדיפות לקידום הבנייה במורדות המערביים של הכרמל שכבר קיים בהם תכנון מנדטורי למגורים. בעתירתו לביטול התוכנית כתב בורנשטיין כי השטח המיועד להרחבת נאות פרס, בין איצטדיון הכדורגל העירוני לגבול חיפה וטירת כרמל, מתאפיין בערכי סביבה איכותיים במרחב פתוח, ולכן עדיף לשמרו ובמקום לבנות בו יש לממש בנייה חדשה של חמש שכונות חדשות במורדות המערביים של הכרמל. חמש השכונות, שכבר קיים בשטחן תכנון מאושר מנדטורי למגורים, הן מורדות רמת גולדה, רמת גוראל, מורדות רמת גוראל, מורדות רמת אשכול ומורדות לינקולן ותל אהרון.

 

 

בתשובתה לעתירה כתבה העירייה: "העירייה מקדמת תכנון מפורט עבור שכונות נוספות ברכס הכרמל, וההליכים התכנוניים מצויים בשלבים שונים. יצוין כי מדובר בתוכניות מורכבות הכוללות יחדיו אלפי יחידות דיור בחלקות בנייה המצויות בבעלות גורמים פרטיים מרובים ובשטחים מורכבים ויקרים מאוד לפיתוח". עוד הוסיפה העירייה כי השטח המיועד להרחבת נאות פרס מיועד לפיתוח עירוני.

יצוין כי התכנון המעודכן ביוזמת העירייה לחמש השכונות במורדות המערביים אינו מקודם בקצב מהיר: התוכנית להקמת מורדות רמת גולדה הועברה לוועדה המחוזית בדצמבר 2016 אך עד היום לא הופקדה, התוכנית להקמת רמת גוראל הועברה לוועדה המחוזית ביוני 2014 אך עד היום לא אושרה, התוכנית להקמת מורדות רמת גוראל טרם הוגשה לוועדה המחוזית, על הכנת תוכנית למורדות רמת אשכול נודע כבר בספטמבר 2014 אך עד היום היא לא נדונה במוסדות התכנון, והתוכנית החדשה למורדות לינקולן ולתל אהרון יצאה לדרך בספטמבר 2015 אך עד היום לא הופקדה.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. כדג

    עשורים של רשלנות דרדרו את חיפה לתחתית. ראשת העיר החדשה הסתמנה כתקווה שעדיין לא ממומשת. עיר היא לא אקדמיה ותפקיד ביצועי שונה מתפקיד תאורטי. במציאות צריך גם לבצע פשרות . הכי עצוב שגם מעט ביקרות לא מוכנים לשמוע ומבטלים אותה בזלזול

  2. דבי

    ,אולי במקום לבנות שכונות חדשות על כל חלקה ירוקה ניתן לבצע שדרוגים בשכונות הקיימות, תוך תכנון מקיף מראש ושיפור השירותים הניתנים להן. באזורנו היו המון שטחים ירוקים. היום – על כל פיסת ירק שופכים מיד בטון ללא מחשבה ותכנון ויוצרים סלאמס חדשים. הסובלים הם התושבים – בין אם החדשים ובין אם הותיקים. העובדה שאנשים קנו שטחים ירוקים מתוך מחשבה שפעם יבנו שם אינה מחייבת את הרשות לתכנן שם שכונה, אם אין לכך הצדקה אמיתית.

  3. תגובה לדבי

    המגרשים בשטחים הירוקים תכננו מראש בתקופה המנטת הבריטי לבנייה לפני קום המדינה ובא לציון גואל!!

  4. כשלון טוטאלי של העירייה

    אלפי שיכונים בחיפה משוועים לפינוי בינוי
    והעירייה מייאשת את הציבור הזה באישור עוד ועוד שכונות חדשות ומיותרות שמבזבזות עלויות על כבישים ותשתיות
    תטפלו בשכונות הקיימות ותבנו אותן מחדש

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חושבים עוד יום ועוד שבוע ושום דבר לא קורה. לא לעשות לא שום דבר זהו לא הפתרון . בסופו של דבר גורם לכך שמי שרוצה לקנות דירה בחיפה קונה במקום אחר. בסוף רק קליש תשאר פה לבד ותסגור את האורות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר