בניית מנהרת התשתיות כחלק מפרויקט חיבורי נמל המפרץ נמצאת בעיצומה, ול"כלבו – חיפה והצפון" הגיעו תמונות בלעדיות של העבודות בשטח.
לפי התכנון, אורכה של המנהרה יהיה 2,200 מטר, ובה יוקמו תשעה מתחמים המשמשים לכניסות ראשיות, לחדרים טכניים, לחדרי חשמל ולמפוחים. המנהרה תכיל מערך תשתיות, ובהן תשתיות להולכת חומרים מסוכנים ותשתיות מים, חשמל, תקשורת וביוב. לשם כך תחולק המנהרה לשלושה תאים – שניים עבור התשתיות לחומרים מסוכנים ואחד עבור התשתיות הרגילות – כאשר הצינורות שדרכם יעברו התשתיות יותקנו על מדפים שיקובעו לקירות המנהרה.
המנהרה תכלול גם מערכות בקרה ושליטה שיתנקזו אל חדר בקרה אשר יפעל 24 שעות ביממה במטרה למנוע מפגעים בטיחותיים וסביבתיים.
בחברה העירונית יפה נוף, האחראית על הפרויקט, מציינים כי קיומה של מנהרת התשתיות ימנע זיהומי קרקע ומקורות מים כתוצאה מדליפות של חומרים מסוכנים וכי כל רצועות התשתית שמצויות כיום על הקרקע יוכנסו אל תוך המנהרה.
בשל המורכבות בהקמת פרויקט חיבורי הנמל, שכולל גם סלילה של כבישים חדשים, מקטע מכביש משה דיין נסגר למשך חצי שנה, והנוסעים לשדה התעופה, למספנות ישראל, למעגנת שביט, למסוף קישון מזרח ולפארק מעגן הדיג הונחו לנסוע דרך הרחובות יהודה איתין ויוליוס סימון.
העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה
נונונו
ככה לא נראה תחילת פירוק בז״ן. עובדים עלינו.
השקר נחשף
בקיצור מי שמאמין שהולכים להוציא את המזהמים ממפרץ חיפה ותוך כמה שנים הכל יהיה נקי ושכונות מגורים
כדאי שיתעורר ויראה את המציאות
מנהרת תשתיות = בעצם חושפת את השקרים, ומראה שבחיפה ישאירו את המפעלים המזהמים.
דין דין
למינהרה יש מקום לשדה תעופה לא.
ברוך
למדו מחמס לחפור מנהרות
ותודה ליונה יהב שחתם והביא לנו את כל הטוב הזה
עד שבונים מנהרות בחיפה ומשקיעים בתשתיות זה עבור בעלי הון ונמל לא נחוץ ולא עבור התושבים. חיבור הים אל העיר כבר אמרנו? מנהרות הכרמל (המדינה לא רצתה להשקיע ולכן אנו משלמים עליהם)?. כשבכל הארץ יש כסף לרכבות תשתיות ואיכות חיים בחיפה דואגים רק למפעלים.