"מתחם 95 דונם" (צילום: רשות נחל הקישון)
"מתחם 95 דונם" (צילום: רשות נחל הקישון)

רשות הקישון מתנגדת לתוכנית "מתחם לוגיסטי נמלי ישראל"

במכתב ששלחה מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים למ"מ יו"ר הוולחו"ף רונית מזר לקראת הדיון היום בתוכנית "מתחם לוגיסטי נמלי ישראל", הובעה התנגדות להמשך קידומה והוצגה דרישה לצרף את 400 הדונם המיועדים בה לעורף נמל אל פארק מורד הנחל

פורסם בתאריך: 13.11.19 07:16

מחריף המאבק שמנהלת רשות נחל הקישון בתוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) להקמת שטחי אחסון סחורות ועורף נמל בשטח של 400 דונם במרחב הנחל ואשר קרויה "מתחם לוגיסטי נמלי ישראל".

במכתב ששלחה מנכ"לית הרשות שרון נסים אל מ"מ יו"ר הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) רונית מזר, לקראת הדיון היום (רביעי) בתוכנית בוועדה, הובעה התנגדות להמשך קידום התוכנית והוצגה דרישה לצרף את 400 הדונם המיועדים בה לעורף נמל אל פארק מורד הנחל, כך ששטחו יורחב ל-1,500 דונם. לחלופין, אם הדרישה לא תתקבל, ביקשה נסים להוסיף לתוכנית עורף הנמל הוראה אשר מחייבת את חנ"י להקים ולתחזק את פארק מורד הנחל, וזאת כתנאי ליישום תוכנית עורף הנמל.

 

שרון נסים (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

שרון נסים (צילום: דוברות אוניברסיטת חיפה)

 

 

במכתב צוין: "רשות הנחל מתנגדת לתוכנית 'מתחם לוגיסטי נמלי ישראל' ההופכת את מרחב הקישון לאזור של מחסני ענק ומשטחי אספלט לאחסון מכולות במקום שראוי להקים בו פארק רחב ידיים לטובת תושבי מטרופולין חיפה. על אף שתוכנית פארק מורד הנחל אושרה לאחרונה, אנו סבורים כי שטח הפארק שנקבע בתוכנית הוא רצועת פארק צרה ולא מספקת. פארקים דומים בארץ משתרעים על פני שטח של אלפי דונמים כל אחד. מכיוון שניתן למצוא אזורי אחסון איכותיים אחרים באזור, יש לטעמנו צורך לבטל כלל את שימושי האחסון הנמלי בתוכנית חנ"י, להסב שטחים אלה לייעוד של פארק ולצרפם לתחום פארק מורד הנחל. יש לציין כי הצבת מכולות או מחסנים באזור זה תגרום לפגיעה חמורה ובלתי הפיכה בסביבה".

מכיוון שלצורך הקמת פרויקט נמל המפרץ שיזמה חנ"י יובש הים בשטח של כ-840 דונם, שבנסיבות אחרות יכול היה לשמש את הציבור הרחב, כתבה נסים כי יש להשית על חנ"י פיתוח סביבתי משלים אשר יכלול הקמה של פארק מורד הנחל ותחזוקתו: "רשות הנחל שבה על עמדתה הידועה כי ההיבט הציבורי הרחב מחייב להשית על חנ"י עלויות פיתוח סביבתי משלים שיסייעו בפיתוח המרחב הפתוח של פארק מורד הנחל המתוכנן ובשיקום האזורים שנפגעו במהלך עבודות פיתוח נמל המפרץ והדרכים המובילות אליו. כל זאת, לרווחת תושבי המטרופולין".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. חברת טרור נמלי

    בתל אביב סביב הירקון יש פארק ענק ושכונות
    בחיפה הם חיסלו את הקישון עם משטחי אספלט ליבואני רכב בושה וחרפה.
    חברת הנמלים = טרור נגד חיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר