כביש דשנים (צילום: חברת יפה נוף)
כביש דשנים (צילום: חברת יפה נוף)

ניתן תוקף לתוכנית תגבור התעשייה המזהמת במפרץ

הוותמ"ל הודיעה על סיום הליכי האישור של התוכנית התוכנית שיוזמת רמ"י ואשר כוללת בין השאר שטח של 206 דונם המיועדים לתעשייה ולאחסנה סמוך למתחם בתי הזיקוק. בכך ניתן תוקף לתוכנית שמציעה שטח משמעותי נוסף לתעשייה מזהמת במפרץ חיפה

פורסם בתאריך: 26.11.19 10:18

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) פרסמה הודעה רשמית בדבר סיום הליכי האישור של התוכנית החדשה אשר מציעה שטח משמעותי נוסף לתעשייה מזהמת במפרץ חיפה, ובכך ניתן לתוכנית תוקף.

התוכנית שיוזמת רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) כוללת בין השאר שטח של 206 דונם המיועדים לתעשייה ולאחסנה במרחק קצר ממתחם בתי הזיקוק, ממזרח לכביש דשנים, בשטחים חקלאיים פוריים של הקיבוצים רמת יוחנן ושער העמקים אשר נמצאים בתחומה של המועצה האזורית זבולון.

התוכנית מאפשרת בשלב יישומה בחירה בין שימושי התעשייה והאחסנה, כך שלמעשה יתאפשר ייעוד של כל 206 הדונמים לתעשייה בלבד. ואם לא די בכך, שימוש התעשייה הוגדר בתוכנית באופן כללי בלבד, כך שתתאפשר מכוחה הקמת מפעלי ייצור מזהמים חדשים מכל סוג, לרבות מפעלים פטרוכימיים וכימיים.

 

 

שימושי התעשייה והאחסנה הם רק נדבך אחד בתוכנית, שהיא תוכנית רחבת היקף למרחב קרית אתא, אך צפויה להם השפעה אזורית רבה. התוכנית משתרעת על שטח של 6,390 דונם והיא כוללת 12,352 דירות, פארק מטרופוליני ומתחמי מסחר ותעסוקה.

פרסום ההודעה על סיום הליכי האישור של התוכנית התאפשר בעקבות החלטת הוותמ"ל מלפני כחודש לאשר את התוכנית. בגרסתה המאושרת של התוכנית צוין כי "תנאי לבקשת היתר בנייה למפעל בעל מקור פליטה מוקדי או בלתי מוקדי יהיה הגשת מסמך סביבתי לגורם הסביבתי המוסמך שיבחן השפעתו על הסביבה ויפרט את האמצעים למניעת זיהום אוויר".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. מרק

    מצד אחד מדברים על סילוק בתי זיקוק מצד שני מוסיפים עוד רעל למפרץ לשמחתו של מלאך המוות המרקד גם כך במפרץ חיפה. עד מתי תהרגו אותנו? אתם באמת מחכים שתושבים יתקוממו? באמת חושבים שכולם מטומטמים?!

  2. הנה נחשף השקר

    תושבי חיפה תבחינו בין ההדמיות הסתמיות של כחלון על "מפרץ חיפה נקי" ששיווקו לכם לבין התוכניות האמיתיות שהם מאשרים ובהן מוסיפים רק עוד ועוד מזהמים – תעשייה ואחסנה, שאותן מסלקים מערי המרכז ושם באמת בונים רק שכונות מגורים מפוארות ופארקים

  3. פח האשפה של הסינים...?

    הסינים ישפכו בחיפה את כל הפסולת הרעילה שהם מנסים לשנע בכל העולם רק פה חתמו להם שלא יהיה פיקוח מה הם יכניסו זה הזוי ומקומם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר