חיץ המסילות בין העיר לים (צילום: דוברות רכבת ישראל)
חיץ המסילות בין העיר לים (צילום: דוברות רכבת ישראל)

דיון בוועדה המקומית על חיץ המסילות? לא כל כך מהר

ראש העיר עינת קליש רותם לא השיבה ישירות לשאילתה של יו"ר הירוקים אביהו האן באשר לקיום דיון במועצת העיר על עמדתה בסוגיית חיץ המסילות בין העיר לים. ממלא מקומה נחשון צוק אמר כי המסגרת המתאימה לדיון כזה היא הוועדה המקומית, אך נמנע מלהתחייב שדיון בנושא אכן יתקיים

פורסם בתאריך: 4.12.19 16:34

למרות חשיבותו של דיון ציבורי בבעיית חיץ המסילות בחיפה אשר מפריד בין העיר לים, שבשלב זה מוצע לה פתרון רק בשנת 2040, ספק רב אם דיון כזה יתקיים בקרוב במליאת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אשר מורכבת מחברי מועצת העיר.

ראש העיר עינת קליש רותם אמנם בחרה שלא להשיב ישירות לשאילתה שהגיש לה יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן מהאופוזיציה, שבה הוא שאל "מדוע לא תעלה ראש העיר לדיון פתוח במועצת העיר את עמדתה בסוגיית החיץ?", אך ממלא מקומה נחשון צוק, שבהיעדרה של ראש העיר ניהל אתמול (שלישי) את ישיבת המועצה הודיע כי ייתכן שיתקיים דיון כזה במליאת הוועדה המקומית.

האן ביקש לברר בשאילתה מהי עמדתה של קליש רותם בקשר לתוכניתה של רכבת ישראל להכפלת מסילות החוף (תת"ל 65) ואם בכוונתה לקיים בנושא דיון במועצת העיר. תשובתה של ראש העיר לא התייחסה לדיון המבוקש במועצת העיר אך שיקפה מחויבות למאבק להסרת החיץ במסגרת תת"ל 65: "עמדת העירייה היתה ונשארה כי חיץ מסילות הרכבת הקיים חייב לרדת מתחת לפני הקרקע ולשחרר את שכונות החוף של העיר מטבעת החנק שמונעת גישה אל הים. לאור עמדה זו הוחלט בוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) במסגרת הדיונים על תוכנית הכפלת המסילות לקדם רק חלופות שכוללות הטמנת המסילות במנהרה מתחת לקרקע. הדיונים בוות"ל בנושא זה טרם הסתיימו, והעירייה ממשיכה לעמוד על דרישתה".

אלא שתשובת ראש העיר אינה כוללת פירוט על ביטול האפשרות להסרת החיץ בעתיד הנראה לעין, כפי שעולה מהחלטתה האחרונה של הוות"ל בתוכנית ההכפלה. כזכור, בהחלטתה בתחילת יוני נענתה הוות"ל בחיוב לבקשתה של רכבת ישראל לפצל את התוכנית לשני חלקים – חלק דרומי מתחנת חוף הכרמל עד שפיים, וחלק צפוני מתחנת לב המפרץ ועד לתחנת חוף הכרמל – ועם קבלת ההחלטה התברר שמדובר בפרויקט לטווח הרחוק. לפי החלטת הוועדה, החלק הדרומי יבוצע עד לשנת 2030, ובהודעה מטעמה צוין גם כי החלק הצפוני אשר עובר בתוך חיפה מיועד לביצוע עד לשנת 2040.

 

 

החלטתה של הוות"ל ביטלה למעשה את ההישג האדיר שקצרה העיר לפני כשנה וחצי, כאשר אותה ועדה החליטה כי במסגרת תוכנית ההכפלה יוסר חיץ המסילות העילי הקיים בין העיר לים במסגרת מהלך אחד, תוך יישום תוכנית ההכפלה כמקשה אחת.

בהחלטת הוות"ל מתחילת יוני נכתב כי "החלופות בחיפה לא יכללו הכפלת המסילה בתוואי עילי על חוף הים". משמעות הדברים היא שתוכנית ההכפלה אמנם מחויבת להסרת החיץ מחופי העיר, אך פיצולה דוחה את הביצוע לעוד 20 שנים לפחות.

לאחר שהוקראה תשובתה של ראש העיר לשאילתה של האן, הוא חזר וביקש לקיים במועצת העיר דיון בעמדתה של העירייה בקשר לתוכנית ההכפלה. צוק השיב כי המסגרת המתאימה לדיון כזה אינה מועצת העיר אלא הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, אך נמנע מלהתחייב שדיון בנושא אכן יתקיים בוועדה: "זה לא נושא למועצת העיר. זה נושא לוועדת תכנון ובנייה. אתייעץ עם ראש העיר ועם מהנדס העיר, ויכול להיות שנביא את זה לדיון בוועדה המקומית".

צוק הוסיף כי בישיבה הבאה של הוועדה המקומית הוא יעדכן אם אכן סוגיית חיץ המסילות תידון במסגרתה ומתי.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. אסון המסילות

    חיפה פח זבל לאומי לכן לא ישיעו בשום שיקוע
    החשמול עם עוד שתי מסילות לא יקרה ב2040 נראה שמשקרים לעירייה ברכבת ישראל הלוז שלהם השלמת חשמול כל המסילות עד 2030 כלומר יתחילו עבודות בשנים הקרובות ומה עם עוד שתי מסילות שרוצים לבנות תוך 4 שנים שעוברות בכל חיפה??

  2. יאיר

    לא מסוגלים לכפות על הקבלן בר"ח מוריה 14
    להביא לקדמותו שטח שנהרס על ידו בעת הבניה .
    אז יהיו מסוגלים לדון בנושאים כ"כ חשובים .

  3. אנחנו אזרחים סוג ד' במדינה???

    ערך הנכסים ליד גדרות הרכבת בעיר התחתית יירדו לאפס
    מי רוצה חלון לגדרות הרכבת ועמודי החישמול??
    הרכבת והאוצר חזרו מכל סיכום והבטחה זאת בושה
    אם זה היה תל אביב כבר הכל היה משוקע כמו הרכבת הקלה

  4. אזרח ישראלי.

    היו לי ציפיות גדולות מדי מראש עיריית חיפה.חשבתי שד"ר קליש מומחית באדריכלות ערים תעשה רק טוב לחיפה.קצת התאכזבתי ממנה.בואו נקווה שאני טועה ושהיא בכל זאת תעשה דברים טובים למען חיפה שהיא העיר הכי יפה בישראל.אני בכל זאת מאחל לד"ר קליש הצלחה בתפקידה.

  5. לוין

    לא להאמין שפרויקט המסילות לא יוצא לדרך .. האמנו בגברת קאליש !!! נושא המסילות הינו החשוב ביותר לקידום העיר !!!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר