"מתחם 95 דונם" (צילום: רשות נחל הקישון)
"מתחם 95 דונם" (צילום: רשות נחל הקישון)

תוכנית המחסנים של חנ"י אושרה בוולחו"ף

הוועדה לשמירת הסביבה החופית אישרה את התוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) להקמת שטחי אחסון סחורות ועורף נמל בשטח של 400 דונם במרחב נחל הקישון, ובכך קידמה את התוכנית לשלב ההפקדה. עתידו של מפרץ חיפה מעולם לא נראה אפור יותר

פורסם בתאריך: 16.12.19 13:16

נמשכים המהלכים להנצחתו של מפרץ חיפה כאזור נמלי-תעשייתי אפרורי. הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) של מינהל התכנון אישרה את התוכנית המפורטת שיוזמת חברת נמלי ישראל (חנ"י) להקמת שטחי אחסון סחורות ועורף נמל בשטח של 400 דונם במרחב נחל הקישון, ובכך קידמה את התוכנית לשלב ההפקדה.

התוכנית הקרויה "מתחם לוגיסטי נמלי ישראל" הועברה לאישור הוולחו"ף מכוח החוק הקובע כי תוכנית אשר חלה בתחום הסביבה החופית – כ-300 מטר מקו המים – לא תופקד אלא לאחר אישור הוולחו"ף.

אישור תוכנית המחסנים אמנם הותנה על ידי הוולחו"ף במילוי של כמה תנאים, אך אף אחד מהם לא משקף עמדה שתומכת בצמצום שטחי עורף הנמל. כך למשל קבעה הוועדה בהתייחסה למעגנת שביט, הכלולה אף היא בתוכנית, כי תתאפשר בעתיד, בכפוף לאישור תוכנית מפורטת חדשה אחרת, הרחבה מינורית של שטחי המעגנה הימיים על חשבון שטחי המעגנה היבשתיים, וזאת מבלי לצמצם את שטחי עורף הנמל.

תוכנית המתחם הלוגיסטי מציעה בשטחה שימושי עורף נמל הכוללים מבני מחסנים, בתי קירור, מרכזים לוגיסטיים ושטחי אחסון פתוח למכולות. יישומה יגנוז למעשה את השאיפות להרחבת הפארק המתוכנן במורד נחל הקישון מדרום ומצפון בשטח של כ-850 דונם בלבד, מכיוון שבגרסתה הנוכחית היא מייעדת לעורף נמל שטחים הגובלים בו, ובהם השטח המכונה "מתחם 95 דונם", אשר כולל שטחי אספלט שנסללו לפני כעשר שנים בהליך תכנוני אחר במרחק של מטרים ספורים מגדתו הדרום-מערבית של הנחל. ללא קשר לתוכנית, מסוף המכולות העורפי הקיים לא מאפשר את הרחבת הפארק מצדו הדרום-מזרחי.

 

 

מהוראות התוכנית ניתן ללמוד כי אחסון הסחורות יכלול מכולות – זו על גבי זו עד לגובה של 21 מטר (שבע קומות בבניין מגורים) – צובר יבש (מטען מוצק בתפזורת שאינו ארוז) ומטען כללי (כל מטען שאינו ארוז במכולה ואינו צובר יבש או נוזלי). התוכנית מאפשרת במגרשי הלוגיסטיקה הקמת מבנים עד לגובה של 35 מטר (12 קומות בבניין מגורים). בהקשר זה יש לציין כי במסמך סביבתי נלווה לתוכנית שהגישה חנ"י צוין כי תיתכן בשטחי האחסון פעילות הכרוכה באחסון חומרים מסוכנים, לרבות כימיקלים.

חנ"י רואה מבחינתה חשיבות רבה לתוכנית המפורטת, שבדברי ההסבר המצורפים לה צוין כי היא "נועדה לאפשר פיתוח שטחים עורפיים איכותיים לטובת השרשרת הלוגיסטית ולחיזוק הכלכלה המקומית, כערך מוסף של הפעילות הנמלית".

יצוין כי תוכנית עורף הנמל במרחב נחל הקישון היא התוכנית המקומית המפורטת הראשונה אשר מממשת את המדיניות שנקבעה בתוכנית המתאר הארצית לעורף נמל, המאפשרת הקמת מחסנים על שטח עצום של כ-4,800 דונם במפרץ חיפה, בין העיר התחתית לקרית חיים.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר