עינת קליש רותם ואייל בצר (צילום: דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל)
עינת קליש רותם ואייל בצר (צילום: דוברות המועצה האזורית עמק יזרעאל)

למרות הכל: מאמצים לקדם שדה תעופה משמעותי בחיפה

בישיבת מליאת המועצה האזורית עמק יזרעאל דיווח ראש המועצה אייל בצר על המשך הפעילות לקידום חלופה אלטרנטיבית לנתב"ג במקום שדה התעופה המוצע ברמת דוד. לדבריו של בצר, המאמצים נערכים בתיאום עם ראש העיר חיפה עינת קליש רותם

פורסם בתאריך: 9.2.20 10:58

למרות היעדר רוח גבית לרעיון מרשות שדות התעופה (רש"ת), בעמק יזרעאל עדיין מאמינים בפיתוח שדה התעופה חיפה במתכונת שתייתר את הצורך בהקמת שדה התעופה אזרחי משלים לנתב"ג במרחב קיבוץ רמת דוד בעמק.

בישיבת מליאת המועצה האזורית עמק יזרעאל שנערכה ביום ראשון דיווח ראש המועצה אייל בצר כי נמשכים המאמצים לקדם את חלופת חיפה בתיאום עם ראש העיר חיפה עינת קליש רותם. בפירוט דיווחי ראש המועצה למליאת המועצה צוין בפרוטוקול הישיבה: "אנו ממשיכים לפעול לקידום חלופת שדה בנבטים ושדה משלים בחיפה. הצלחנו לייצר הבנה מול קליש רותם שאכן יש צורך בשדה גדול בחיפה. בדקנו איך אפשר לשתף פעולה על מנת לקדם שדה לתוך הים מבלי לפגוע בנמל. קיים כבר דיאלוג חיובי, וצריך לראות איך מתקדמים ואיך מנווטים בעדינות בין מאבקי הנמל לעיר חיפה. אנו בהחלט בתחילתה של דרך חיובית המקדמת את שדה התעופה בחיפה. אנו רוצים להנגיש את השדה כמה שיותר, וזאת על מנת ליצור מודעות של מקבלי ההחלטות במדינה שחיפה היא המקום הנכון שבו צריך להקים את השדה".

הודעתו של בצר נמסרה עשרה ימים לאחר שרשות שדות התעופה (רש"ת), האחראית על פיתוחם של שדות התעופה בישראל, הציגה גישה צוננת כלפי הרעיון להארכת המסלול בשדה החיפאי מעבר ל-1,850 מטר. עמדתה של רש"ת הוצגה בתגובה לעתירה שהגישו לפני כחודשיים וחצי לבית המשפט העליון חמישה עותרים, ובהם המועצה האזורית עמק יזרעאל, שביקשו לקדם הארכה של המסלול בשדה התעופה חיפה ל-2,600 מטר, וזאת תוך הסטה קלה של המסלול מזרחה, כך שהוא יוארך לתוך שטח ים הצמוד לנמל המפרץ ולא על חשבון שטחי הנמל החדש שיזמה חברת נמלי ישראל (חנ"י).

בתגובתה לעתירה כתבה רש"ת: "האפשרות להארכת מסלול הטיסה מעבר ל-1,850 מטר נבחנה על ידי מוסדות התכנון וגורמי המקצוע שוב ושוב, אך הם שוב ושוב הגיעו להכרעה ולפיה הארכת המסלול מעבר ל-1,850 מטר מפרה את האיזון התכנוני העדין הקיים במפרץ חיפה שהושג בעמל רב בין גורמי התשתיות, התחבורה והתעשייה השונים, הנדרשים להתקיים זה לצד זה במרחב כה מוגבל".

 

שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)

שדה התעופה בחיפה (צילום: צבי רוגר)

 

 

עמדתה של רש"ת היא מפתיעה לכאורה מכיוון שהיא אמורה לקדם הארכה של המסלול מעבר ל-1,850 מטר, וזאת על פי ההסכם שנחתם בחודש אוגוסט בינה לבין עיריית חיפה, משרד התחבורה וחנ"י לקידום פעולות תכנון להארכת המסלול מ-1,300 מטר ל-2,100 מטר ולהבטחת השלמת בנייתו של נמל המפרץ. יש לציין כי ברקע לחתימת ההסכם ניצבה דרישה של עיריית חיפה להאריך את המסלול תוך גריעת שטח של כ-50 דונם בתחום נמל המפרץ, ואילו יוזמתה של המועצה האזורית עמק יזרעאל היא להאריך את המסלול לתוך הים מחוץ לשטח הנמל החדש.

באוקטובר 2014 החליטה הממשלה לקדם הקמת שדה תעופה אזרחי לטיסות בין לאומיות כשדה תעופה משלים לנתב"ג. הממשלה אמנם הורתה על תכנונו במרחב קיבוץ רמת דוד, אך בהמשך החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה לקדם גם אפשרות נוספות. בישיבתה בתחילת נובמבר 2017 קבעה המועצה הארצית כי שני האתרים שנבחנו כחלופות להקמת שדה תעופה משלים – רמת דוד ונבטים – הם "אתרים אפשריים", ובהמשך לכך "תוכנית מפורטת לשדה המשלים תקודם במועצה הארצית על כל המשתמע מכך".

על מנת לבלום את הקמת השדה המשלים בעמק הציעה המועצה האזורית עמק יזרעאל לקדם מערך משולב של שלושה שדות תעופה – בנתב"ג, אשר נפח פעילותו כיום תצומצם, בנבטים, אשר ישמש כשדה תעופה אזרחי בין לאומי משלים בנפח דומה לנתב"ג, ובחיפה, אשר בה יפותח שדה תעופה בין לאומי משמעותי יותר מזה הקיים.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. רחלי

    ברש"ת ורת"א החשיבה נתקעה בשנות ה 80. סטגנציה בלתי נתפסת. ברור ששדה בחיפה יעלה אותה על דרך המלך, כעיר תיירות מרכזית, וחיזוק הצפון כולו. זאת בלי להרוס את עמק יזרעאל שהוא נכס לאומי במונחי חקלאות וערכי טבע וציונות.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בשביל מי רש"ת ורת"א עובדים? בשביל הציבור או בשביל טייקונים ושרים מושחתים? תמיד אפשר למצוא סיבות למה לא לעשות משהו

  3. ענת הופמן בת גלים

    אני לגמרי בעד פיתוח שדה תעופה בחיפה.אני ממליצה בהתלהבות שבטיסה הראשונה תתכבד ראש העירייה עינת קליש רותם.ראשת עירייה שכבר הוכיחה שהראש שלה בעננים.
    סעי לשלום עינת. צאי לסיור חובק עולם ,ספרי שם לכולם איך ניצחת את יהב בבחירות.זה בינתיים זה ההישג היחידי שלך.
    רק אל תשלחי לי גלויות או מכתבים.כי אני אתייק אותם בפח הזבל כמו שאת עושה לפניות שאני שולחת אליך מאז שנבחרת.

  4. הנוסע המתמיד

    כל חיפאי צריך לדאוג מהעובדה שאנשי העמק נאבקים שיוקם שדה משמעותי בחיפה. זה לא האינטרס שלנו. בדיוק כמו שבתל אביב אין שדה תעופה ויש בה יופי של תיירות כך צריך להיות גם אצלנו. עם רכבת מהירה וחניונים שדה ברמת דוד יהיה יותר נגיש מאשר נתב"ג לתל אביב. פינוי מוחלט של השדה בחיפה יאפשר גם את פינוי בתי הזיקוק. מזכיר שכל עוד יש שדה אי אפשר לבנות מסביב והדרך היחידה לממן את פינוי המפרץ היא קידום בנייה במקום.

  5. גל

    בחיפה לא צריך נמל תעופה בינלאומי, אלא נמל ימי בינלאומי פעיל ועובד ולא אחד כזה שנבנה ומושבת בגלל ראש העיר.

  6. תושב קרית חיים

    עדיף היה כבר עם יונה יהב.
    אמנם לא קידם אותנו לשום מקום, אבל לא לקח אותנו אחורה כמו שזאתי רוצה לעשות לנו.
    יא אללה איך נפלנו עם הבחירה שלה. חשבנו שבחרנו מישהי מקצועית, אדריכלית. איזו נפילה.

  7. נוער ומשפחות

    מה המכה הזו שקליש רוצה להפיל עלינו? זה יהיה אסון למגורים מחיפה עד לקריות עם רעש מטוסים נוחתים וממריאים, שלא לדבר על עוד שטחים בבטון יל חשבון שטחים מהטבע. לנו יש נמל מושקע שמביא אוניות החל מתיירות,צבא,ומשא מכל העולם בזה צריך להצשיך ולהתמקד! שישקיעו בפינוי בינוי בבתים ללא ממד וסכנת התפוררות בקרית אליעזר,נווה דוד, שפירנצק, איזה ראש מעוות יש לקליש היא אסון לחיפאים!!!!
    לא מרוצים ממנה כךללל!!!

  8. דוד

    למה לא להקים את נמל התעופה בנבטים? יש שם שדה תעופה גדול שאינו מנוצל. אולי תממשו את החזון של פיתוח הנגב?

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא מספיק זיהום האוויר מהרפיינרים, עכשיו יהיה גם מפגע רעש נוראי.

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אך יא קליש…. הקדנציה הכי גרועה בתולדות ראש עייריה בצפון.
    בבחירות הבאות נעיף אותך לאלף עזאזל. את הורסת לנו את החיים.
    לא יודע מה יוצא לך מזה, אבל בתור מי שבחר בך אני מאוד מאוכזב ממך!
    גם משדה התעופה, וגם מהחבירה ליזמים נגד בעלי דירות 50 מטר שרוצים לקבל דירות נורמליות של 75 מטר בפינוי בינוי.

  11. רות

    אם יוקם (חס וחלילה) שדה תעופה ברמת דוד זו תהיה בכיה לדורות/חלם/איוולת !!!!! שדה בחיפה ומשלים בנבטים, אידיאלי למדינת ישראל …..

  12. אורנה

    מי זה כל המגיבים מטעם?
    שדה תעופה בחיפה תהיה ברכה לחיפה – הנמל רק הופך אותנו למרכז לוגיסטי של ישראל! שדה תעופה הופך אותנו ליעד לתיירים וגם מקדם את העיר קדימה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר