פרויקט תמ"א 38 (צילום: חברת גבי בן גלים)
פרויקט תמ"א 38 (צילום: חברת גבי בן גלים)

הוועדה המקומית אישרה את מסמך המדיניות לתמ"א 38

המסמך מבטא את מדיניות התכנון והבנייה של עיריית חיפה בנושא תמ"א 38, ועיקרם הם עידוד הקמה של מבנים חדשים על פני תוספות בנייה מעל מבנים קיימים, הקמת חניונים מקורים מתחת למפלס הרחוב ואיסור חניה עילית בחזית המגרשים, ועידוד של עירוב שימושי מסחר בצירים העירוניים הראשיים

פורסם בתאריך: 7.7.20 20:20

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בחיפה אישרה הערב (שלישי) מסמך מדיניות חדש לתמ"א 38. מתכונתו הראשונה של המסמך הוצגה בפני הוועדה המקומית בספטמבר 2019, ומהעירייה נמסר כי לאחר שהוגשו הערות והשגות מתושבים הן הועברו לחוקרת חיצונית, אדר' איריס לוין, שבחנה אותן ונתנה את חוות דעתה למסמך.

המסמך הותאם לתיקונים שנעשו בתמ"א מאז אישור מסמך המדיניות הקודם בשנת 2016, לתוכנית המתאר הכוללנית של חיפה, לתקן החניה הארצי ולמדיניות הבנייה הירוקה. המסמך מבחין בין אזורי העיר השונים, השכונות והרחובות, כאשר היקף התמריצים בכל אזור נקבע בהתאם למגבלת התשתיות.

 

 

עוד נמסר מהעירייה כי המסמך מבטא את מדיניות התכנון והבנייה של הנהלת העירייה, אשר באים לידי ביטוי בכמה מישורים: עידוד הקמה של מבנים חדשים שמותאמים לתקני הבנייה והבטיחות של ימינו על פני תוספות בנייה מעל מבנים קיימים; שמירה על אופיים של הרחובות באמצעות הקמת חניונים מקורים מתחת למפלס הרחוב והגדלת סל זכויות הבנייה בקומה נוספת כתמריץ למטרה זו, ואיסור חניה עילית בחזית המגרשים; עידוד הפיתוח בצירים העירוניים הראשיים, ובהם ציר רכס הכרמל, רחוב טרומפלדור בנוה שאנן ושדרות אח"י אילת בקרית חיים, שבהם יינתנו תמריצי בנייה גבוהים יותר במטרה לעודד עירוב שימושי מסחר בקומות הקרקע ומגורים בקומות שמעליהן; שימור קפדני של מבנים ומתחמים בעלי ערך אדריכלי והיסטורי; שמירה על ערכי הטבע ועל המרקם הירוק של העיר, ושימור של העצים הבוגרים בכל השכונות, ובעיקר בשכונות הכרמל הוותיק; שימור האופי והמרקם האורבני של השכונות הוותיקות כמו הדר, העיר התחתית, והכרמל הוותיק, ומניעת בנייה הפוגעת במרקם זה; הורדת תקן החניה בכלל ובצירים הראשיים ובמתחמי השימור בפרט.

מסמך המדיניות, שאותו הוביל האגף לתכנון עיר במינהל ההנדסה, כולל הוראות מעבר אשר קובעות אלו מהתוכניות שכבר הוגשו לעירייה ייבחנו בהתאם למסמך המדיניות המאושר משנת 2016 ואלו יועברו לבחינה לפי הוראות המסמך המעודכן.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. בעצם מקופל פה תמריצים פסולים לקבלנים להעדיף בנייה בצירים ראשיים שם יקבלו עוד זכויות.

    "שבהם יינתנו תמריצי בנייה גבוהים יותר במטרה לעודד עירוב שימושי מסחר"
    למה צריך להוסיף תמריצים לבנייה גבוהה יותר?
    מסחר זה דבר רווחי מאד לקבלנים.
    השכרת חנויות יכולה להיות הכנסה מצוינת.
    אם הקבלנים לא רוצים קומה מסחרית צריך פשוט לחייב את זה כחלק מהוראות העיצוב, לא צריך שום עידוד.

  2. הרסני

    השכונות הצפופות בכרמל נהרסות על ידי הקבלנים.
    תוספת 5-6 דירות לבניין, זה תוספת 10 כלי רכב. תכפילו את זה על 30 בניינים וזה תוספת 300 רכבים. על כל השכונה יהיה מדובר על
    תוספת של 1,000 רכבים. השכונות כבר עכשיו מתפקעות מרוב כלי רכב, אין איפה לחנות, פקקים של חצי שעה ביציאה מרמת בגין, ורדיה, כרמליה, רוממה, כבירים.. מה בדיוק אתם מנסים לעשות? הרסתם את איכות החיים של השכונות המסכנות האלה. רעש זיהום פקקים
    צפיפות בבתי הספר ורעש מהבניינים הגבוהים שיוצרים מנהרה אקוסטית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר