מכולות (צילום: Fabian Bimmer, REUTERS)
מכולות (צילום: Fabian Bimmer, REUTERS)

גם הירוקים הגישו ערר על אישור המתחם הלוגיסטי של חנ"י

רשות נחל הקישון לא לבד: חברי סיעת הירוקים אביהו האן ומוטי בליצבלאו הגישו ערר נגד אישור תוכנית מתחם לוגיסטי נמלי ישראל: "זוהי אחת מכמה תוכניות שאותן מקדמת חנ"י לפי שיטת הסלאמי, ללא ראייה כוללת של השפעות סביבתיות על המרחב, שכלולים בו נחל הקישון ושטחים בעלי ערך ביולוגי ייחודי"

פורסם בתאריך: 21.9.20 14:32

יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן וחבר הסיעה מוטי בליצבלאו הגישו ערר נגד אישור תוכנית מתחם לוגיסטי נמלי ישראל של חברת נמלי ישראל (חנ"י). זהו הערר השני נגד אישור התוכנית על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, לאחר שבשבוע שעבר הגישה רשות נחל הקישון ערר בעניין.

בערר כתבו האן ובליצבלאו כי "אזור מפרץ חיפה, עם ההיקף הענק של המפעלים הפטרוכימיים המזהמים, חייב לעבור שינוי מהותי כדי ליצור עתיד חדש לתושבי חיפה. עודף התחלואה של סרטן חודרני, מחלות לב ואסטמה לילדים מוכיח מעל לכל ספק שכך לא ניתן להמשיך וכי יש לייצר תוכניות חדשות לאזור שיאפשרו לתושבי מטרופולין חיפה ולילדיהם עתיד של חיים סבירים באזור זה. תוכנית מתחם לוגיסטי נמלי ישראל היא אחת מכמה תוכניות שאותן מקדמת חנ"י לפי שיטת הסלאמי, ללא ראייה כוללת של השפעות סביבתיות על המרחב, שכלולים בו גם נחל הקישון ושטחים בעלי ערך ביולוגי אדיר וייחודי".

השניים כתבו כי נוסף על המפעלים המזהמים "הנמל מייצר זיהום ופליטות מזהמות מאוניות, ממתקנים להפעלה ולשינוע של מטענים מהאוניות ואליהן, ממשאיות ומרכבות, וכאשר נפח התנועה עולה, כך עולות רמות הפליטות המזהמות מכלי התחבורה השונים הנעים בצירי התנועה במפרץ".

האן ובליצבלאו טוענים כי "אין בתוכנית התייחסות להגבלת כמויות מקסימליות של חומרים מסוכנים (חומ"ס) אשר מותרים לאחסון בכל תא שטח נתון או מגבלה של תאי שטח שבהם לא ניתן יהיה לאחסן חומרים מסוכנים, אלא תנאי בלבד כי האחסנה של חומ"ס תותר אם הסיכונים ממנו אינם חורגים מגבול המגרש ואם האחסנה תהיה באמצעים ואריזות סגורים. בכך נסללת הדרך להגדיל ללא מגבלה את רמת הסיכונים והאיומים, לנוכח הגידול הוודאי של כמות המטענים שיעברו בשטחים אלו ובהתחשב במגה אירוע שהתרחש לאחרונה בביירות".

 

 

בערר הם דורשים "כי גם בתוכנית זו יש להגביל את כמויות החומ"ס המאוחסנות בתאי שטח העורפיים, ולמרות התנאי של אי חריגה מגבול מגרש וקרבה לרצפטורים ציבוריים, אנו דורשים כי חומ"ס יאוחסנו בשטחים מסויימים בלבד והרחק מכל רצפטור ציבורי, כאשר יש בהם התנאים המקסימליים לטיפול במקרים של שפך או שריפה ואמצעי ביטחון קפדניים נגד איומים חיצוניים".

השניים מציינים כי "לתושבי חיפה מגיע פארק קישון גדול ומורחב, ולא להיות מוקפים במכולות ובחומרים מסוכנים. כחלק מתוכנית החדשנות שמובילה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) יש להתייחס בצורה שונה לכל מפרץ חיפה, לצמצם עד כמה שניתן את השטחים לצרכים לוגיסטיים ולהרחיב עד כמה שניתן את שטחי המפרץ לצורכי תרבות, פנאי ותיירות. תוכנית עורף הנמל אינה עונה על עיקרון זה. יש בה ריבוי מוגזם ועצום של שטחים לוגיסטיים, שלמעשה מונעים שימושים נוספים איכותיים יותר בהיבטי מסחר, תיירות, תרבות ופנאי. מתחם 95 דונם נמצא במרחק של מטרים ספורים מגדתו הדרום מערבית של נחל הקישון. אזור זה, שהוא בעל רגישות אקולוגית גבוהה, נכבש על ידי אספלט ואחסון מכולות וחומרים לוגיסטיים שונים, שמקומם לא שם. יש להקצות אזור זה לצורכי הנחל ולהרחבה המיועדת של פארק מורד נחל הקישון. אין בשום מקום בעולם אזורי אחסון לוגיסטי בקרבה גבוהה כל כך לנחל הזורם בלב עיר. הקצאת שטח זה יפגע קשות בשימור ובטיפוח של השטחים הפתוחים ושל ערכי הטבע והנוף לאורכו של הנחל, ובשיקום המערכת האקולוגית והנופית של גדת הנחל. אסור לאפשר לזה לקרות".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רמי חן

    כל הכבוד לירוקים!!!
    נדמה שרק הם דואגים באופן עיקבי לתושבים, וממשיכים להילים על איכות החיים שלנו ועל עתיד העיר.

  2. עמרי

    לא ברור לי למה כלבו החיפאי צריך לקחת עבור הכתבה תמונות של מכולות ונמל מרויטרס
    כנסו לאוטו סעו לנמל וצלמו כמה תמונות רקע שישמשו אתכם
    אתם חיפאים או כותבים מתל אביב או מה??

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר