מכולות (צילום: Fabian Bimmer, REUTERS)
מכולות (צילום: Fabian Bimmer, REUTERS)

ערר נגד תוכנית מתחם לוגיסטי נמלי ישראל

רשות נחל הקישון הגישה למועצה הארצית לתכנון ובנייה ערר נגד התוכנית ההרסנית להקמת מתחמים לוגיסטיים של חברת נמלי ישראל על גדות נחל קישון. מנכ"לית הרשות שרון נסים: "חנ"י ממשיכה לעשות באזור ככל העולה על רוחה, והמצב הזה לא יכול להימשך"

פורסם בתאריך: 15.9.20 11:08

רשות נחל הקישון הגישה למועצה הארצית לתכנון ובנייה ערר נגד תוכנית מתחם לוגיסטי נמלי ישראל של חברת נמלי ישראל (חנ"י), אשר מבקשת להקים משטחים לאחסנת מכולות ומחסנים לוגיסטיים צמוד לגדות הנחל ולפארק מורד נחל קישון. לטענתה של הרשות, פיתוח של המתחם הלוגיסטי סמוך לנחל יהיה על חשבון שטחים פתוחים איכותיים ויפגע בסביבת הנחל, בנוף ובערכי הטבע הנדירים במקום.

בכתב הערר מפרטת הרשות את ההתנגדות להקמת המתחם הלוגיסטי ואת הצורך לייעד את השטח לטובת פארק פתוח לציבור. הרשות טוענת כי תוכנית המתחם הלוגיסטי הופכת את מרחב הקישון הלכה למעשה לאזור של מחסני ענק ומשטחי אספלט לאחסון מכולות, במקום שיוקם בו פארק רחב ידיים לטובת תושבי האזור. הרשות מבקשת לקבוע כי השטחים הצמודים לבית הגידול הלח והנדיר של מלחת הקישון – דינם להיות מצורפים לשטחי הפארק ולא לשמש כשטחי אחסון מכולות ומקום להקמת מחסני ענק לטובת נמל המפרץ.

עוד נטען כי לשטחי האחסנה יש חלופות רבות במרחב המפרץ, בעוד שלנחל קישון אין חלופות מיקום. בבדיקה שערכה רשות הנחל נמצא כי ברדיוס של 2.5 ק"מ מנמל המפרץ קיימים כבר היום קרוב ל-2,400 דונם של מחסנים ושטחי אחסנה למכולות שהוקמו בעיקר על ידי יזמים פרטיים, "ולפיכך תמוהה התעקשותה של חנ"י לגזול מהציבור את השטחים הערכיים הצמודים לנחל – דבר שיגרום להכחדת מינים נדירים השוכנים במלחת הקישון". עוד הצביעה הרשות על היעדר בחינה ביחס להיקף הפעילות של עורף הנמל וביקרה את הוועדה המחוזית שאימצה את מצגיה של חנ"י ואישרה את התוכנית.

 

 

בערר שהגישה הרשות צוין כי אין כל צדק והיגיון בכך שבמחוזות אחרים במדינת ישראל יאושרו פארקים רחבי ידיים, ואילו במחוז חיפה, שממילא רווי בתשתיות ובתעשיות מזהמות, יאושר פארק צר ומצומצם. עוד הצביעה הרשות בכתב הערר על כשלים לכאורה באישור התוכנית של חנ"י, ובהם חריגה מהוראות תוכניות מתאר ארציות שקבעו צורך בקבלת אישורים וחוות דעת כתנאי לדיון בתוכנית – אישורים שלא התקבלו. כמו כן צוין בערר הצורך לבחון את התכנון במפרץ חיפה בראייה כוללנית ולא בראייה צרה.

מנכ"לית רשות נחל הקישון שרון נסים: "חנ"י ממשיכה לעשות באזור ככל העולה על רוחה, והמצב הזה לא יכול להימשך. התוכנית היא הרסנית, יש בה פגיעה בלתי מידתית בחי ובצומח במורד הנחל, והיא תפגע קשות בהקמת פארק מורד נחל קישון המיועד לכל תושבי האזור".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דבי

    תודה, תודה , תודה שיש מי שלוחם את מלחמתנו -מלחמתם של תושבי חיפה ששום דבר לא מוציא אותם לרחובות למען עתיד האזור. ואת מלחמת ערכי הטבע ובעלי החיים. מייחלת להצלחת הערעור.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר