מנהרת התשתיות שנבנית במסגרת פרויקט חיבורי נמל המפרץ (צילום: תאגיד יפה נוף)
מנהרת התשתיות שנבנית במסגרת פרויקט חיבורי נמל המפרץ (צילום: תאגיד יפה נוף)

"הזמן והכסף הציבורי לא מעניינים את העירייה"

חברת נמלי ישראל שלחה מכתב למשרד התחבורה שבו היא מאשימה את עיריית חיפה בעצירת פרויקט חיבורי נמל המפרץ: "היא מעכבת אישורים ותשובות ואינה משתפת פעולה. כל יום שעובר במצב כזה משמעותו היא אובדן כספי של מיליון שקל ליום". יפה נוף: "ביצענו את כל הפעולות שנדרשנו לבצע"

פורסם בתאריך: 24.9.20 16:25

במכתב זועם ששלח סמנכ"ל הנדסה בחברת נמלי ישראל (חנ"י) לביא מאיר למנהל אגף בכיר תשתיות במשרד התחבורה אסף אשר מאשימה חנ"י את עיריית חיפה בעצירת פרויקט הדרכים לנמל המפרץ.

"ברצוני להסב שוב את תשומת לבך לכך שאם פרויקט הדרכים לנמל המפרץ לא יועבר מיידית מתאגיד יפה נוף, אנו נהיה תקועים בו בצורה קטסטרופלית. משמעות הדבר היא כי לא נוכל לעמוד בלוחות הזמנים ובעלויות", כתב מאיר והוסיף כי מקדמות כבר הועברו לקבלנים על דעתו של המשרד, ומקדמות אחרות "לא הועברו לאחר שיפה נוף עצר את התהליך. המשמעות היא עצירת העבודה בכמה גזרות קריטיות לפרויקט".

נושא נוסף שהעלה מאיר הוא "פקודות שינויים ותוספות המניעות את הפרויקט והמגיעות לקבלנים, שאינן מקודמות לאישור, לביצוע ולתשלום. גם בכך יש האטה בפרויקט ואמירה על חולשותינו". כמו כן, נכתב, "מנהלי פרויקטים מזומנים לשימועים ביפה נוף על עבירות לכאורה שלהם, ללא יכולת של משרד התחבורה ושלנו להגן עליהם, כאשר עד כה הם היו רתומים לפרויקט ונכונים לקדמו. בשבוע האחרון הכל השתנה, ואחרי השימוע ובעצת עורכי הדין שלהם הם זהירים מאוד, ובכך מוצג אובדן מנהיגות מול קבלנים".

באשר לעיריית חיפה כתב מאיר כי היא "מעכבת אישורים ותשובות, כנראה בעקבות סכסוך מול משרד התחבורה, ואינה משתפת פעולה, ובכך מתעכבים אישורי עבודות כמו התחלת ביצוע הרכבת לנמל המפרץ (קטע מערבי), בדיקת תוכניות דרכים עוקפות, אי קבלת עבודות שהסתיימו כבר בהוראה כתובה, ואי אישור עבודות קידוחים במספר מקומות".

 

 

בסיום מכתבו הדגיש מאיר כי "הכאוס שנוצר בימים האחרונים מכך שהפרויקט עדיין לא הוצא מידיו של יפה נוף הוא גדול מאוד. כל יום שעובר במצב כזה משמעותו היא אובדן כספי של מיליון שקל ליום, וכל שבוע שעובר במצב כזה הוא הרבה יותר משבוע איחור – בעבודות מסוימות מדובר על כמה חודשי איחור של לוחות הזמנים. אנו מודעים לכך שאתם מנהלים משא ומתן מול העירייה ויפה נוף אבל לצערי הזמן והכסף הציבורי לא מעניינים אותם, וכאילו לא מדובר בהשלכות על העיר שלהם שאותה הם אמורים לנהל ולהנהיג. מצופה ממשרד התחבורה שימצא את הדרך ואת הפתרון עד להשלמת המחלוקת, ולתת לפרויקט את האפשרות להתנהל מעל הוויכוחים הקיימים".

כזכור, לאחר החלטתו של משרד התחבורה להפסיק את ההתקשרות עם יפה נוף, חולקו הפרויקטים של התאגיד לחברות תשתית אחרות., כאשר פרויקט חיבורי הנמל הועבר לידיה של חנ"י.

מיפה נוף נמסר בתגובה: "למען תושבי מטרופולין חיפה ומתוך דאגה לכספי ציבור ביצע התאגיד באופן מוכח ומתועד את כל הפעולות שהוא נדרש לבצע כדי שהפרויקט יעבור באופן מסודר לחנ"י. מנכ"ל משרד התחבורה התחייב כי עד 2 באוגוסט הפרויקט יועבר. יפה נוף נערך והיה מוכנה לכך במועד. תגובתה של חנ"י להסכם התקבלה רק בסוף חודש אוגוסט, ובה צוין באופן רשמי שלצורך העברת הפרויקט נדרשת החלטת ממשלה. לכן ביקש משרד התחבורה פרק זמן נוסף לבחון את הנושא. על אף כל זאת ולבקשתו של משרד התחבורה, יפה נוף ממשיך לנהל את הפרויקט במלוא המרץ וממתין לחתימה של המשרד התחבורה על ההסכם".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. את מי זה מעניין ?!?!

    כל העיר חזירים חזירים. זה בא בגלים.
    עכשיו זה גל חזירים של סוף הקיץ. בקרוב המלטות חדשות ויפות של גורים אפורים מפוספסים ומתוקים שאוכלים מפחים קשורים ומתושבים שזורקים אוכל מהחלונות….
    כן ירבו. זה מה שמגיע לנו על הבחירות שלנו !!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שמוצקין וקרית ביאליק ייקחו את הנמל אליהן. הן אלו שיקבלו את הארנונה ממנו אז למה שחיפה תפתח אותו? למה לא לבנות נמל בקרית ים ברחוב ספיר?

  3. שרי

    עיריית חרפה בראשות קלישאה.
    ההתנהלות וההתנהגות של ראש העיר הם מתחת לכל ביקורת.
    לא מבינה כלום בכלכלה , חסרת כישורים ויכולות מינימליות שתפנה את הכסא.
    מעודדת תרבות סלאמס של משאיות אוכל רחוב וטינופת שגם לא משלמים ארנונה לעיר.
    העיר בקריסה.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    את יפה נוף תאגיד ההונאות הכשלים החריגות בתקציב והביצוע הרשלני צריך לסגור ויפה שנה אחת קודם.

  5. עמרי

    יפה נוף מעכבת במכוון וזה ברור לחלוטין שיש פה הורדות ידיים
    ליפה נוף יש שרירים רופסים מאד מול משרד התחבורה הבריון והידיים שלה ישברו עוד במשחק המיותר הזה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר