מבט לכיכר המוצעת מרחוב החותרים (צילום מתוך סדר היום של ועדת המשנה לתכנון ובנייה)
מבט לכיכר המוצעת מרחוב החותרים (צילום מתוך סדר היום של ועדת המשנה לתכנון ובנייה)

533 יחידות דיור מתוכננות במתחם החותרים בקרית אליעזר

חמישה בניינים של 29-10 קומות, 533 יחידות דיור, שימושים ציבוריים, מסחר ומשרדים בקומות הקרקע, ציר פנימי להולכי רגל, כיכר סמוך לבית הספר דרור וגם גן ילדים, מעונות יום ובית כנסת. רחוב החותרים יורחב ויהפוך לדו סטרי, ורחוב דרור יורחב בהתאם

פורסם בתאריך: 2.2.21 07:59

ועדת המשנה לתכנון ובנייה צפויה לאשר ביום שני הבא תוכנית התחדשות עירונית למתחם החותרים בקרית אליעזר בחיפה, שתתבצע במסלול של פינוי-בינוי. המתחם, שגבולותיו הם רחוב החותרים מצפון, שדרות רוטשילד ממזרח, רחוב אלנבי מדרום ורחוב דרור ממערב, משתרע על פני 24 דונם וישולבו בו מגורים, מסחר, משרדים ומבני ציבור.

למרות שהוועדה המקומית חיפה היא ועדה עצמאית מיוחדת שרשאית לאשר תוכניות של התחדשות עירונית, לאחר אישורה של התוכנית בוועדת המשנה ובוועדה המקומית, היא תועבר לאישורה של הוועדה המחוזית, וזאת בשל החריגה מתוכנית המתאר הכוללנית של חיפה (ח"פ 2000) שכן אחד מהבניינים המתוכננים בה יתנשא לגובה של 29 קומות בעוד שלפי תוכנית המתאר הגובה המקסימלי המותר הוא 22 קומות.

במתחם שוכנים היום ארבעה מבני שיכון של ארבע קומות (בנייני רכבת) ועוד כמה בניינים של קומה אחת עד שלוש קומות, ובסך הכל 107 יחידות דיור. כמו כן יש בו מרכז מסחרי חד קומתי, שטחים ציבוריים פתוחים (שצ"פים) ושני מגרשי אתרים למבני ציבור (אב"צים) שאחד מהם משמש זה עשרות שנים קן של תנועת הנוער העובד והלומד. לפי התכנון, אל 107 יחידות הדיור הקיימות יתווספו 426 יחידות דיור בחמישה בניינים של 29-10 קומות, כך שמספרן יעמוד על 533.

במתחם מתוכננים שטחים בנויים שמיועדים לשימושים ציבוריים, למסחר ולמשרדים בקומת הקרקע, ציר פנימי להולכי רגל וסביבו שטחים פתוחים, וכיכר שתיבנה סמוך לבית הספר דרור. הקומות הנמוכות במתחם המתוכנן ישמשו למתן שירותים אישיים ושירותי רפואה, למשרדים, למסחר קמעונאי ולעסקי מזון, וכמו כן יוקמו במתחם גן ילדים, מעונות יום ובית כנסת. במתחם לא יותרו שימושים של דאנס בר ופאב, ובמבנים שיהיו בהם שימושים ציבוריים, מסחר ומשרדים לא יותרו מגורים באותה הקומה.

 

 

לפי התכנון, מכפיל הדירות במתחם יהיה 4.9 – גבוה מהמכפיל הממוצע בתוכנית האב לקרית אליעזר ולקרית אליהו שנקבע על 3.5. משרד מהנדס העיר התייחס בהערותיו למכפיל וכתב: "לפי תוכנית האב, מספר יחידות הדיור במצב היוצא במתחם זה אמור להיות 406 בהתאם למכפיל הממוצע שנקבע לכל המתחמים בתוכנית האב – כ-3.5. יצוין כי הליכי התכנון במתחם זה החלו זמן רב לפני אישור תוכנית האב, ובמסגרתם חושב מכפיל גבוה יותר – 4.9 – ובסך הכל 533 יחידות דיור. דבר זה מקובל והתבצע גם באזורים אחרים כדי לאפשר את התנעת הליך ההתחדשות העירונית במתחמים שהתכנון בהם החל קודם התוכנית כמתחמי חלוץ".

במסגרת התוכנית יהפוך רחוב החותרים, שהיום הוא חד סטרי, לרחוב דו סטרי ברוחב של 19.5 מטר, ורחוב דרור יורחב בהתאם.

 

מבט מפינת הרחובות אלנבי ורוטשילד (צילום מתוך סדר היום של ועדת המשנה לתכנון ובנייה)

מבט מפינת הרחובות אלנבי ורוטשילד (צילום מתוך סדר היום של ועדת המשנה לתכנון ובנייה)

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. תל אביבי

    מי תכנן את תכנית המתאר? מה זה 22 קומות, זה כלום. עיר גדולה לא יכולה להיות בלי מגדלים. נכון שזה כיף שהכל נמוך אבל לא ייתכן הפחד גבהים הזה בחיפה.

  2. ההמוממה

    תכנון של אזור שכולו פקק ענק,, שישפיע על כל האזור.
    המרוויחים – הקבלנים והעיריה מהארנונה.
    מי יקנה שם דירה ?

  3. הרגוע שעונה להמומה

    כנראה אני אקנה שם דירה. מרחק הליכה ממרכזים רפואיים, מוסדות חינוך, גנים, יסודי, תיכון, מרחק קצר מתחנת רכבת, שתי דקות באוטו ואתה בטיילת בת גלים, יש הרבה חנויות ועסקים באזור גם במרחק הליכה (כיכר מאירהוף למשל, או חנויות באלנבי). השכונה מתחדשת ומישורית ולא צריך לטפס הרים וגבעות. יש מטרונית ליד, המון אוטובוסים ותחבורה ציבורית. אפשר לטייל ולבוא עם הילדים לטיילת קרית אליעזר, לשחק שם ולעשות ספורט. כל האזור הולך להתחדש ולהתפתח, אז מה רע?
    לא צריך אוטו כי הכול במרחק הליכה ויש שפע של תחבורה ציבורית וגם לאט לאט מקימים שם שבילי אופניים. מקום מאוד נוח למגורים.

  4. מכפיל 4.9??

    נניח בצד רגע את לוחות הזמנים(בערך 30 שנה הדיירים כבר שומעים על פינוי בינוי בשכונות החוף וסביר שיחכו עוד 30 שנה שמשהו באמת יזוז)תוכניות במכפילים כאלה של 4 ו5 זו הפקרות וחזירות.
    די כבר להגיד שליזמים לא ישתלם עם פחות ממכפיל של 5,נגמרו הימים שדירות בחותרים,ברותם או במלך דוד עלו 250,000 שקל,היום כל דירת 4 חדרים חדשה מתומחרת בלפחות 1.6 מיליון.
    לטובת הדיירים עדיף שהוועדות יאשרו רק יזמים שיבנו במכפלות של 3 עם איכות חיים נורמלית ולא כאלה שיהפכו שכונות למפלצות צפופות של בטון.

  5. החלטה טובה צריך עוד כאלו בכל קרית אליהו וקרית אליעזר

    במרכז תל אביב מגדלי דירות של 30-40 קומות
    קרית אליעזר ואליהו = חלק מכל מרכז חיפה, המשך של קרית הממשלה.
    אין סיבה שלא ייבנו 30 קומות. בחיפה צריכים להתאים את התכנון לזה של מרכז תל אביב כדי להרים את השכונות האלו
    ממצב של שיכונים דלים, והזדקנות והתחרדות בקניית דיור מוזל ופגום מאד חלקו מסוכן למגורים עם סדקים, כפי שהן נמצאות כיום.
    ולהוסיף שימוש משרדים, מבני ציבור בתוך המגדלים כדי להיות מרכז עיר פעיל כל שעות היום

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אף אחד לא יעשה פינוי בינוי במכפיל של 3 בחיפה, וגם לא במכפיל של 4.
    זה התברר כבר בנוה שאנן. לכן מכפיל 4.9 זה ממש מינימום כדי שישתלם לעשות בחיפה
    לא בטוח שיהיו ביקושים לדירות, כי יש עכשיו בנייה בנאות פרס דרום שתציף את השוק לעשור הקרוב

  7. חיפה זה הבית .

    שכונות החוף נבנות במרץ רב דוגמא נווה דוד ,הכח החיפאי מתמקד בשכונות החוף וכמה שפרויקטים יאושרו מול הים , ולא בכרמל עם זיהום אוויר מטורף , כך כח הקנייה יעלה ,והמחירים של שנת 2000 נגמרו , עכשיו דירה חדשה 100 מט״ר בפרויקט פינוי בינוי בנווה דוד עולה 1,7 או 1,8 בקל ויש קונים ברוך השם.

  8. פינוי בינוי זה מסע ארוך

    דיירים שיש להם אפשרות כספית(לדעתי)עדיף שישדרגו את הבנין בעצמם,יוסיפו ממד,חיזוק,מעלית,מרפסת וישמרו על בנין קטן עם מעט דיירים שהולך ונעלם מהערים.
    דיירים שאין להם כסף עדיף(דיעה אישית ולא מקצועית כמובן)שילכו על תמא וחיזוק ותוספת מעט דיירים מעליהם כי זה פרויקטים שלרוב מסיימים תוך שנתיים שלוש.
    ללכת על הבחירה של פינוי בינוי זה רק נראה חינם ונוצץ,שוכחים שהתלאות וההימשכות של פינוי בינוי היא של עשרות שנים לפעמים,ולפעמים בכלל לא מעשית.
    מניסיון אישי בשכונת החוף בחיפה אני יכולה להגיד שחלק מהדיירים מצטערים שחתמו ליזם על פינוי בינוי כי זה תהליכים ארוכים(לאו דווקא בגללו)וזה נמשך ונמשך ללא התקדמות ממשית ותקווה כלשהי,מרגיש כמו השקעה בקרקע חקלאית שלא ברור מתי ואם תפשיר,ובעיה גם להשתחרר מהחוזה כי הוא מחייב לכל דבר.
    עצה שלי מניסיון:תארגנו אסיפות שכנים שקופות,תתייעצו הרבה,תעשו חשבון ותקבעו לוחות זמנים לפני שאתם חותמים למישהו על משהו.

  9. ישראל תושב השכונה ביימה הגדולים והטובים

    אולי בעוד 20 שנה מינימום אשרי המאמין

  10. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אין ספק שבמצב היום ככל שהבניין יותר קטן ככה הוא יהיה יותר יוקרתי, אלא אם מדובר במגדלי יוקרה ואז התחזוקה 1000 שקל ומעלה לחודש וגם זה לא מבטיח איכות חיים טובה כי לגור עם 200 שכנים זה רעש ובלאגן וכל סופ"ש מישהו אחר עושה מסיבות עם רעש.
    קרית אליעזר סופגת די הרבה זיהום, בכרמל במערביות אין כמעט זיהום, מהנמוכים בארץ.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר