התוכנית במבט מכיוון רחוב יפה נוף (הדמיה מתוך מסמך הבינוי החתום להפקדה)
התוכנית במבט מכיוון רחוב יפה נוף (הדמיה מתוך מסמך הבינוי החתום להפקדה)

"התוכנית הזו פוגעת בכל המרקם של הכרמל"

תושבים ברחובות יפה נוף ושדרות הנשיא בחיפה מתאגדים להתנגד לפרויקט הבנייה המתוכנן לקום בשטח שבו שכן המחנה הצבאי מרכוס. התוכנית, שתידון בוועדה המחוזית, כוללת הקמת מלון ודירות מגורים על שני מגרשים משני צדיו של יפה נוף, שבאחד מהם שוכן כעת מגרש חניה גדול

פורסם בתאריך: 1.3.21 07:58

תושבים המתגוררים ברחובות יפה נוף ושדרות הנשיא במרכז הכרמל בחיפה מתאגדים להתנגד לפרויקט הבנייה המתוכנן לקום בשטח שבו שכן המחנה הצבאי מרכוס. עשרות מתושבי האזור מגייסים כעת כסף לשכירת ייצוג משפטי ולקבלת חוות דעת אדריכלית שיסייעו להם להתנגד לפרויקט שצפוי להידון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה.

התוכנית, שהופקדה בוועדה המחוזית בחודש ינואר, כוללת הקמת מלון ודירות מגורים על שני מגרשים משני צדיו של רחוב יפה נוף. באחד מהם, בין יפה נוף לשדרות הנשיא, שוכן כעת מגרש חניה, ולפי התוכנית יוקמו בו שני מבנים – האחד של 13 קומות שישמש מלון, מגורים ומסחר ואשר חזיתו תפנה לשדרות הנשיא, והשני יתנשא לגובה של 12 קומות, ישמש למגורים וחזיתו תפנה ליפה נוף. במגרש השני, על המדרון הצפוני של הכרמל אשר משקיף על מפרץ חיפה, מתוכנן פרויקט מגורים של שבע קומות שייבנה בצורה מדורגת על צלע ההר.

בדברי ההסבר לתוכנית שהוגשה לוועדה המחוזית נכתב: "התוכנית המוצעת מתייחסת למערך המגרשים בייעוד מלונאות, והיא משפרת ומעבה אותו על מנת לאפשר את הקמת המלון שבתוכנית המאושרת ולנצל באופן מיטבי את השטחים הכלולים בה".

באשר למגרש המיועד למלון ולמגורים מבקשת התוכנית שינוי ייעוד ממלונאות לייעוד מעורב של תיירות, מסחר ומגורים; תוספת של כ-45 יחידות דיור; שינוי מספר היחידות המלונאיות לכ-170 חדרים; שינוי זכויות הבנייה בהתאם; שינוי מספר הקומות למקסימום של 13 קומות מעל מפלס הכניסה במבנה שפונה לשדרות הנשיא ולמקסימום של 12 קומות מעל לאותו המפלס במבנה שפונה ליפה נוף. באשר למגרש במדרון הצפוני מבוקשים שינוי ייעוד ממלונאות למגורים ותוספת של כ-16 יחידות דיור ושל מספר הקומות בהתאם, "תוך הקפדה על היקף הבנייה המינימלי הנדרש מעל למפלס הרחוב לשמירה על מבטי הנוף". במגרש זה יוקצה שטח בנוי לצורכי ציבור אשר יירשם על שמה של עיריית חיפה, ויהיו לו כניסה נפרדת מהכניסה למגורים וחצר ששטחה לא תפחת מ-200 מ"ר. גגות המבנים מתוכננים להיבנות כחזית חמישית, ויותרו בריכות שחייה במפלסי המגורים ועל הגגות או על המרפסות.

לפי התכנון, הכניסה למבנה שישמש מלון ומגורים משדרות הנשיא תשמש למלונאות ולכל הפונקציות המלונאיות, והכניסה מיפה נוף תשמש לייעודי מגורים ומלונאות, לרבות מבואות לכל הפונקציות, לובי, אולם כנסים ואירועים, ושימושים נלווים למגורים ומלונאות, ובקומה זו ישולבו גם פונקציות מסחריות. קומות הגג ישמשו למתקנים טכניים, למרפסות, לבריכות שחייה מקורות/פתוחות, לבר או לבית קפה, לספא, לחדרי כושר, למלתחות ועוד.

 

התוכנית במבט מכיוון שדרות הנשיא (הדמיה מתוך מסמך הבינוי החתום להפקדה)

התוכנית במבט מכיוון שדרות הנשיא (הדמיה מתוך מסמך הבינוי החתום להפקדה)

 

 

יואב כהן שמתגורר בשדרות הנשיא והוא מהמתנגדים הבולטים לתוכנית אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "התוכנית הזו תהרוס את האזור שהוא בעל אופי שכונתי. מבית רוטנברג לכיוון קונדיטוריית טיבי זו שכונה, אלה לא מרכז הכרמל ומגדלי פנורמה, והפרויקט הזה יפגע בצביון שלה. רוצים ליצור בחזית של יפה נוף שימושים מסחריים שאינם מתאימים לאופי של הרחוב. שלא לדבר על בעיות התחבורה, שכן במלון יש תנועה ערה של אוטובוסים. איפה יחנו האוטובוסים האלה? מגרש החניה הקיים הוא אמנם פרטי אבל הוא משרת את הסביבה כולה – את התושבים, את הבהאים, את באי המלונות, את המבקרים במוזיאון טיקוטין, את תלמידי ועובדי בית רוטנברג, ואת הלקוחות של המרכז המסחרי הקרוב".

לדבריו של כהן, "התוכנית עברה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה ללא התנגדות של אף גורם בעירייה מלבד שני חברי סיעת הירוקים במועצת העיר אביהו האן ומוטי בליצבלאו. התוכנית הועברה לוועדה המחוזית בשל הבקשה לשינויי ייעוד ולאישור חריגות, ורק היא רשאית לאשר את זה. כל התהליך מעלה שאלות ותהיות – מדוע עכשיו? מדוע כך מאושרת ומקודמת תוכנית שעד לפני כמה שנים נדחתה? למה לתת לשינויי הייעוד הללו יד בלי לקחת בחשבון את השפעתם המזיקה ומרחיקת הלכת על תשתיות התחבורה, על מצוקת החניה, על קיומם של מבנים לשימור בסביבה שעלולים לסבול נזקים מבניים?".

כהן סיפר עוד: "ננסה להגיע לדיון בהתנגדויות הציבור עם תמיכה רחבה של עשרות תושבים. פנינו להתאמת כל תוכנית פיתוח באשר היא הן לצרכים המקומיים ולמתאר הקיים והן לטובת פיתוח בר קיימא לנוכח התשתיות הקיימות ומגבלות פני שטח. אנו זקוקים לתמיכה רחבה ככל הניתן. הייעוץ המשפטי והמקצועי הנדרשים כדי לעמוד מול הגורמים המעורבים הוא חשוב ויקר, אך אנו זקוקים לתמיכה ציבורית שתאפשר לנו להאיר את הנסתר בפינות החבויות של התוכנית הזו. אנחנו מנהלים כעת תהליך של גיוס כסף להגשת התנגדות לוועדה המחוזית, ולדעתי יש כבר 150 מתנגדים. אנחנו מתכוונים גם לפנות להליך של גיוס המונים כדי שעוד חיפאים יתמכו בנו, גם אלו שלא גרים בקרבת מקום, כי התוכנית הזו פוגעת בכל המרקם של הכרמל".

 

החניון בין שדרות הנשיא לרחוב יפה נוף (צילום: בועז כהן)

החניון בין שדרות הנשיא לרחוב יפה נוף (צילום: בועז כהן)

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

29 תגובות
  1. דני

    בונים בלי הכרה בלי התחשבות בלי התאמה לאיזור העיקר החזירי הרווחים לקבלנים והארנונה לעיריה.

  2. אחמד מוחמד

    הבניה שוב תפגע בחזירים!! איפה הם יטילו? איפה יחרבנו?

  3. הגולם קם על יוצרו

    עיריית חיפה גדולה מדי, יש בה יותר מדי סגני ראש עיר, יותר מדי עוזרים, יותר מדי יועצים, יותר מדי פקידים, יותר מדי הוצאות, יותר מדי מכל דבר אפשרי. על רקע המדיניות המבורכת של מצנע ושות שהכניסו אביונים ואוכלוסיות חלשות לעיר אין גם יותר מדי הכנסות מארנונה. תשאלו מה נותר לעשות במצב כזה בכדי להמשיך לפרנס את המנגנון המנופח והמסורבל של העירייה ? התשובה פשוטה : להרוס את העיר עם פרוייקטי בניה מופקרים של קבלנים תאווי בצע וחסרי מצפון. מה שנורא זה שקליש הבטיחה שהיא תפסיק את זה והיא פשוט שיקרה לנו.

  4. איציק

    השטח ניתן על ידי עמותה לעירית חיפה למען התושבים ואין שום סיבה שמישהו ינכס את המקום לבצע כסף

  5. רון לביא

    סיוט ארכיטקטוני ותחבורתי, שלא נדבר על הברדק בשלוש שנים של בנייה. קליש וחבר עוזריה הולכים מחיל לחיל..

  6. המוהל

    מה שחשוב,שהדיירים יהיו ערבים.חיות מחמד-מומלץ חזירי בר

  7. תומר

    כסף, כסף, כסף. כל דבר המביא כסף לעיריה יעבור בועדות ללא התנגדות! ראו רמות רמז! השכונה שהפכה למכונת כסף לעיריה. הצפיפות שם כמו בשכונות של סין. ארכיטקטורה מתחת לכל ביקורת, אפס מקום לחניה, אין שום תכנון בר היגיון העיקר לדחוף עוד ועוד בניינים = עוד ועוד ועוד כסף לעיריה. אכות החיים? זיהום אויר? – לא נוראה-התושב יביא את כספו וישתוק….

  8. להכפיל את הגובה לפחות

    רק 13 קומות?
    צריך לבנות 25-30 קומות כמו מגדלי פנורמה
    לא יפגע שום מרקם. אנחנו רוצים עיר חיפה ובבנייה לא עיר מנוונת של ישישי יפה נוף והג'יפים שלהם

  9. רפי.ג

    כמה רועה יש בתושבי חיפה כמה רועה, כל היום מתלוננים לעירייה על עברות בניה אפילו ישנות. בחיפה יש את הכי רוע של אנשים אני חושבת. וכל התלונות לעירייה סה בעיקר נשים ונשים שמתלוננות.איכס

  10. דויד

    לא יאומן שמאפשרים תוכנית שלא נותנת שום פתרונות חנייה אלטרנטיביים באיזור.

  11. כלכלן

    חשוב לבנות הרבה להוזיל את מחירי הדירות
    .תוכנית טובה. ברור שכמה פלצנים מהכרמל מפחדים שערך הדירה שלהם יירד. לא להתחשבבהם. זה טוב לזוגות צעירים.

  12. ממה אתם רוצים שאנשי עיריית חיפה יתפרנסו ?

    חבורה של כלומניקים שצריכים להביא כסף הביתה כדי לתמוך בעוד כלומניקים ולגדל את הדור הבא של כלומניקים.

  13. רחל

    איפה ראשת העיר הד"ר לאדריכלות ערים כיצד הסכימה לתוכנית הזאת מדוע היא לא מתנגדת

  14. יהודה

    לא יעזור דבר , ראו אוניברסיטת חיפה, מגדלים בסביוני דניה , מלונות דן כרמל, קראון פלאזה , נוף ופנורמה, פרויקט מגידו שעומד להתחיל בעוד פחות משנה (אושר אחרי 20 שנה שינויים והתנגדויות אינסופיות שלא עזרו ) , ועוד מגדלים יפרחו בעתיד ….לא משנה מה הסיבה – חיפה מתפתחת ל ג ו ב ה כמו כל עיר . קו הרכס כבר אינו קדוש כפי שהיה עד שנות החמישים עם בניית מלון דן כרמל . And the rest is history.

  15. פעיל בכיר

    כלכלן, אתה חושב שדירות אלה תהיינה ברות השגה לזוגות צעירים ? זה לא אותו השוק ואלה שיקנו דירות בפרויקט הזה הם לא אלה שמתחרים על דירות במיקומים של הזוגות הצעירים. תגובתך הינה דמגוגיה לשמה.

  16. מהנדס העיר מכשיל את חיפה

    עיריית תל אביב הייתה מחייבת את היזם לקומת חניון ציבורי במקום זה הקיים

  17. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    היה תחקיר שלם על הנוכלות הזאת.
    השטח הזה ניתן בהקדש של עמותה לעירייה להקים עליו מרכז יהודי שיכלול בית כנסת כדי שתיירים
    יבואו לא רק לכנסיות ולבהאים אלא גם יכירו את הדת היהודית.
    העירייה לא מקיימת שום הבטחות כלפי עמותות וארגונים בחיפה אולי זאת הסיבה שהעיר נראית ככה.

  18. עיריית חיפה = חותמת גומי להיתרי בניה

    עיריית חיפה תחת קליש איננה עושה דבר חוץ מלהנפיק היתרי בניה ולשלם משכורות למנגנון בירוקרטי מנופח שמורכב מאין סוף שותפים קואליציוניים שהם לא יותר מעלוקות על גוף תושבי חיפה. הגיע הזמן שתושבי העיר ייצאו להפגנות נגד העירייה ויבהירו לראשת העיר שהם מבינים שהיא איננה מתאימה לתפקיד בו היא מחזיקה.

  19. דין דין

    חבל על המאמץ נראה לכם שלא יאשרו עוד ארנונה לעיריה.

  20. לבנות כמו עיר לא כמו כפר.

    חיפה חייבת להפסיק מדיניות של כפר קטן בכרמל.
    לבנות לגובה ליד תחבורה ציבורית כמו תחנות הכרמלית גם 30-40 קומות כמו כל העירעות הגדולות. לשלב משרדים מלונות עם מגורים כמו בגוש דן. לנצל את תחנות הרכבת שכרגע יש לידן המון שטח ריק ונמוך לאשר מגדלי משרדים 15-20 קומות לפחות.
    אנחנו עיר לא כפר.

  21. אדריכלית מחיפה

    לבנות בהתאם לנוף התרבות של חיפה. לא לרמוס את כל האיכויות של המקום.

  22. ואדי עמיק

    כלבו – למה אתם לא מסקרים את המאבק על ואדי עמיק? כנסו לפייסבוק של ואדי עמיק והכרמל הותיק, מאבק על עתיד ואדיות חיפה. לכל מי שחשוב לו תכנון ועתיד העיר

  23. גילי

    אלו שטויות אלו. המתנגדים לבנייה אין לכם קייס. עשרות שנים שהרחובות כולם שם הם שטחי מסחר. ו2 המגדלים שישנם שם כבר 30 שנה הם לא הורסים את נוף ההר? את הרכס ? הם הרי הגזילה הנוראה של נוף ההר העדין שהיה שם. אין שם שום הווי 'שכונתי' ..כל הרחובות שם הם מסחר וחנויות .

  24. אלפונסו

    לבנות ועוד איך!! חיפה תהיה יפה ומעניינת יותר!! לבנות ומהר

  25. שמואליק גלבהרט

    יואב כהן, תיצור איתי קשר, בפייס, או באמצעות אביהו האן.

  26. טל

    לבנות קדימה. אין סיבה שהחיים של המניא קים שגרים שם יהיו כאלה מרווחים ונעימים.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר