משה לב ז"ל
משה לב ז"ל

משה לב, לשעבר יו"ר הפועל בכדורסל, הלך לעולמו

משה לב, הבעלים של חברת ההסעות נוף המטייל אשר תמך במשך שנים רבות בכל קבוצות הכדורגל והכדורסל של הפועל חיפה ובשנים האחרונות גם במ.ס רובי שפירא, נפטר בגיל 69. יו"ר קבוצת הכדורסל יובל רוסמן: "אני בשוק, אני עם דמעות. כשמו כן הוא - אדם עם לב ענק שלא יודע להגיד 'לא' ותמיד עוזר"

פורסם בתאריך: 28.3.23 16:04

משה לב, הבעלים של חברת ההסעות נוף המטייל שתמך במשך שנים רבות בכל קבוצות הכדורגל והכדורסל של הפועל חיפה ובשנים האחרונות גם במ.ס רובי שפירא, נפטר היום (שלישי) בגיל 69.

לב היה פעיל פוליטי ואף ניסה להתמודד בעבר מול עמרם מצנע בפריימריז של מפלגת העבודה, אך המפלגה הוציאה הנחיה שאם ראש עיר מכהן מתמודד, היא רשאית לבטל את הפריימריז.

מאז ומעולם היה לב אוהד של הפועל בכדורסל. בסוף שנות ה-80, לאחר שהקבוצה התפרקה בגלל האפיזודה עם הבעלים יעקב שלזינגר, הקבוצה נקלעה למשבר קשה. במשך זמן קצר ניהל אותה שחקן העבר מוקי פויירשטיין ז"ל, והקבוצה טבעה בחובות. לב לקח את הפועל לידיו בשנת 1991 וניהל אותה כיו"ר. עד שנת 1994 שיחקה הפועל בליגה השנייה, בעונה שלאחר מכן היא הפכה לקבוצה עירונית, ולב ניהל אותה עד לשנת 1998.

במשך כל השנים שבהן היה לב בעל חברת היסעים, הוא הסיע את קבוצות הפועל בכדורגל ובכדורסל – קשר שנמשך עד היום. האוטובוסים הממותגים של הקבוצות שייכים לנוף המטייל. נוסף על כך תרם לב כספים רבים והוציא הסעות של אוהדים למשחקים חשובים – תמיד במחירים נמוכים מהמחיר המקורי ולפעמים אפילו בחינם.

 

 

בשנת 2018 פרסם לב מודעות בעיתונות המקומית במימונו, שבהן הוא הציע להוביל מהלך שיביא לאיחודה מחדש של הפועל בכדורגל. הוא הציע ליואב כץ שהוא יפנה לכל חברי עמותת עיר הפועלים בבקשה לבטל את מנייתם במ.ס רובי, ובתמורה הוא יממן עבור כל אחד מהם מנוי למשחקיה של הפועל בעונה שלאחר מכן. לב אז מסר בתגובה ל"כלבו – חיפה והצפון": "הגיע הזמן להחזיר את כל אנשי מ.ס רובי הביתה. כוחנו בגודלנו, ולכן המטרה היא להחזיר אותם לקבוצת האם". מבירור שהוא ערך עלה כי למ.ס רובי יש כ-200 בעלי מניות, ולפיכך מימון המנויים למשחקיה של הפועל צפוי היה לעלות לו כ-200,000 שקל. הוא היה מוכן להיפרד מסכום כזה כדי לסיים את המחלוקת בין שני המועדונים ולאחד את שניהם תחת מותג אחד.

"אני בשוק, אני עם דמעות", אמר יו"ר קבוצת הכדורסל יובל רוסמן ל"כלבו – חיפה והקריות", "הכרתי את משה כשהייתי ילד במועדון, ולאחר מכן הייתי מנהל קבוצה אצלו. לאורך כל הדרך הפועל חיפה היתה בנשמתו. הוא עשה הכל כדי שהמועדון הזה יהיה נושם, חי וקיים. לאורך השנים הוא השקיע במועדון מאות אלפי שקלים. כשמו כן הוא – אדם עם לב ענק שלא יודע להגיד 'לא' ותמיד עוזר. כשהקמנו את העמותה הוא אמר לי 'יובל, אני איתך' ועזר לי. הוא אחת מהסיבות לכך שהקמתי את המועדון. בשנים האחרונות הוא חלה, המפגשים התמעטו ונותרו רק שיחות בגלל הקושי שלו ואי הרצון שלו שיראו אותו במצבו. משה הוא מודל לחיקוי ולהערצה. משה זה אהבה, זה לב ענק, ואנחנו נוקיר את זכרו. הוא ראוי להיות על לוח האוהדים כמי שתרם המון ועשה המון למען המועדון הזה".

ממועדון הכדורגל הפועל חיפה נמסר: "הבעלים יואב כץ, ההנהלה, הצוות המקצועי והשחקנים שולחים תנחומים למשפחת לב על מותו של משה לב. משה, איש יקר ורב פעלים, אוהד הקבוצה מבטן ולידה, נפטר הלילה בגיל 69. משה ז"ל הוא הבעלים של חברת נוף המטייל שמסיעה את הקבוצה זה שנים רבות. תודות לטוב לבו ולאהבת הקבוצה התאפשר סבסוד להסעות אוהדים למשחקי חוץ".

הלוויה תתקיים מחר (רביעי) בשעה 15:00 בבית העלמין שדה יהושע, שער אורן.

 

משה לב (שני מימין) מקבל גביע הוקרה מראשי ההסתדרות והפועל - היו"ר ברוך זלץ, המנכ"ל דני קרן ומזכיר המחוז אריה זולא (צילום: דוברות ההסתדרות)

משה לב (שני מימין) מקבל גביע הוקרה מראשי ההסתדרות והפועל – היו"ר ברוך זלץ, המנכ"ל דני קרן ומזכיר המחוז אריה זולא (צילום: דוברות ההסתדרות)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נהג לשעבר בנוף המטיל

    משה לב איש יקר נתגעגע אליך
    עבדתי כנהג בחברת נוף המטייל שאבא בני לב של משה היה במשרד עבדנו כמו משפחה אני אישית עבדתי בויזות והם דאגו לי כל הזמן היתי יוצא מיום ראשון עד שישי ואין יום שבני או משה לא היו מדברים איתי במוטורולה אז לא היו ניידחם יהיה זכרו ברוך

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר