חיים קסטן. זכה גם באליפות העולם (צילום מתוך היכל התהילה של כדורסל הנשים בישראל)
חיים קסטן. זכה גם באליפות העולם (צילום מתוך היכל התהילה של כדורסל הנשים בישראל)

מאמן הכדורסל חיים קסטן הלך לעולמו

חיים קסטן, חבר היכל התהילה של כדורסל הנשים בישראל, הלך לעולמו בגיל 85. הוא שיחק בין השאר במכבי חיפה ובהפועל חיפה, והיה חבר בנבחרת ישראל. לאחר קריירה כמאמן גברים, את תהילתו הוא השיג בקבוצות נשים, בנבחרת ישראל לנערות ובנבחרת אורט קרית ביאליק

פורסם בתאריך: 25.2.20 21:46

כדורסלן ומאמן העבר חיים קסטן הלך היום (שלישי) לעולמו והוא בן 85. קסטן, ששיחק בהפועל חיפה במשך שבע שנים ובמכבי חיפה  במשך עונה אחת, נולד בחיפה ב-12 באוקטובר 1935, ובגיל צעיר עבר עם משפחתו לקרית מוצקין. הוא שיחק בקבוצת הנוער של מכבי קרית מוצקין, עבר למכבי דרום תל אביב, בהמשך שיחק במכבי חיפה, במכבי קרית מוצקין, בהפועל חיפה ובהפועל גבת.

קסטן שיחק במשך 12 עונות בליגה הבכירה בישראל, שבהן קלע 12.9 נקודות בממוצע למשחק. בנבחרת ישראל הוא רשם קסטן 17 הופעות והשתתף בין השאר באליפות אירופה בכדורסל באיסטנבול בשנת 1959.

 

 

לאחר פרישתו ממשחק פעיל עבר קסטן לתחום האימון. הוא אימן את הפועל חיפה בארבע קדנציות וגם את הפועל גבת-יגור. כמו כן אימן קסטן את נבחרת הנערות של ישראל באליפויות אירופה לנערות ביוגוסלביה 1971 ובאיטליה 1973 ואת קבוצות הנשים של הפועל חיפה ומכבי קרית מוצקין, ונכנס להיכל התהילה של כדורסל הנשים בישראל. בהמשך הוא אימן את נבחרת הכדורסל של בית הספר אורט קרית ביאליק וזכה עמה באליפות העולם. במשך שנים רבות הוא אימן עשרות קבוצות במחלקת הנוער של הפועל חיפה, וגם ניהל את בית ספר לכדורסל של המועדון.

הלווייתו של קסטן תתקיים מחר (רביעי) בשעה 16:00 בבית העלמין בנשר.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר