בניין עיריית חיפה (צילום: RnDmS/depositphotos.com)
בניין עיריית חיפה (צילום: RnDmS/depositphotos.com)

חידוד הנחיות: "יש להיזהר מפני מעורבות בעניינים פוליטיים"

לקראת הבחירות לראשות העיר ולמועצת העיר שיתקיימו ב-31 באוקטובר פרסם השירות המשפטי של עיריית חיפה הנחיות לעובדי העירייה ולחברי מועצת העיר, ולפיהן "על עובד ציבור לשמור על תדמית נייטרלית בעיני הציבור שאינה משועבדת להשקפה פוליטית מוגדרת". כמו כן פורסמה רשימת איסורים החלים על כל העובדים

פורסם בתאריך: 10.1.23 11:51

השירות המשפטי של עיריית חיפה פרסם חידוד הנחיות לעובדי העירייה ולחברי מועצת העיר לקראת הבחירות לראשות העיר ולמועצה שיתקיימו ב-31 באוקטובר. "על עובד ציבור לשמור על תדמית נייטרלית בעיני הציבור שאינה משועבדת להשקפה פוליטית מוגדרת, ולהיזהר מפני מעורבות בעניינים פוליטיים. בהקשר זה נקבעה רשימת איסורים החלים על כל עובדי העירייה, בכל הדרגות ובכל התפקידים".

לפי השירות המשפטי של העירייה, אלו הן המגבלות החלות על השתתפות עובדים בפעילות פוליטית: לא ייערכו במשרדי העירייה, במוסד או במתקן השייך לה, בשעות העבודה או לאחריהן, אסיפה, הרצאה או פעילות דומה מטעם רשימה או על בסיס של השתייכות מפלגתית או בעלות אופי מפלגתי; עובד עירייה לא יעסוק בשעות העבודה בפעילות מטעם רשימה או למען רשימה כגון שכנוע אדם להצטרף כחבר לרשימה, עריכת מפקד של חברי מפלגה, הפצת הזמנות לפעילות מפלגתית ותליית מודעות מטעם מפלגה במשרד; עובד עירייה אינו רשאי להשתמש ברכוש העירייה ובשירותים משרדיים לפעילות מטעם מפלגה או למען מפלגה; עובד עירייה לא ייתן את הסכמתו, בעל פה או בכתב, לפרסום שמו מטעם מפלגה או רשימה אם מצורף לו תואר תפקידו בשירות העירייה; חל איסור להיות חברים בהנהלה הפעילה של רשימה או מפלגה; חל איסור לארגן אסיפה פומבית בעלת אופי פוליטי, לשבת בשולחן הנשיאות של אסיפה ולנאום בו; חל איסור להשתתף באסיפות פומביות כדי לתת הרצאות כאשר עצם ההופעה מעל במה מפלגתית עלול ליצור רושם של זיקה מפלגתית.

באשר לשימוש בעובדים לצרכים פוליטיים נכתב בדף ההנחיות כי חל איסור חמור על שימוש בעובדי העירייה לצרכים פוליטיים במסגרת שעות העבודה ומחוצה להן, כאשר הרציונל הוא ששימוש בעובדי ציבור למען קמפיין פוליטי של נבחר מהווה פגיעה בעקרון השוויון בבחירות, ולכן מתן הגנה לעובד מפני הפעלת לחצים, הן מצד נבחרים והן מצד הממונים על העובד לבצע פעילויות אלו. דוגמאות לשימושים אסורים הם מתן הנחייה לעובדים, גם אם במשתמע, לחלק בלונים הנושאים את שם המועמד הנבחר; שימוש בעובדי הלשכה ובעוזרי ראש העיר אשר חורג מסיוע טכני מינהלי לפעילות אקראית ומזדמנת כמו הזמנה לכנס פוליטי ופניות טלפוניות בהיקף משמעותי; שימוש קבוע או תכוף בנהג לצורך פגישות עם פעילים, הדבקת מדבקת תעמולה על הרכב שלהם ותליית שלטים בבית המגורים שלהם.

 

 

באשר למגבלות פעילות נכתב בדף ההנחיות כי חל איסור גורף על עריכת סקרים במהלך התקופה של שישה חודשים לפני הבחירות; לא ייערכו במשרדי העירייה, במוסד או במתקן השייך לה, בכל דרך שהיא, בשעות העבודה או לאחריהן, אסיפה, הרצאה או פעילות דומה מטעם רשימה או על בסיס של השתייכות מפלגתית או בעלת אופי מפלגתי, כאשר לכלל זה קיים סייג והוא השכרת אולמות ומקומות פומביים העומדים להשכרה בשגרה; חבר מועצה המבקש לעשות שימוש במבנה עירוני כדוגמת מרכז קהילתי או מתנ"ס יידרש להעביר בקשה בכתב אל מזכירת המועצה, ומשמעו הוא שאין להשכיר חללים ישירות ללא אישור הנהלת האגף לאחר שעבר את אישור מזכירת המועצה;.הואיל וקיים אינטרס ציבורי בקיום הליכי הבחירות, לרבות תעמולת בחירות, אין להימנע מהשכרת אולמות העירייה לצורכי תעמולת בחירות באופן שוויוני, הוגן ותקין, כאשר תנאי ההשכרה יהיו זהים לתנאים הרגילים במתקן וייחתם הסכם רגיל, ולכל מפלגה או רשימה תינתן הזדמנות שווה להשתמש במתקן; יש להקפיד על הפרדה בין העירייה לבין נבחרי הציבור, ואין מקום לייחס לנבחרי הציבור פעולות של העירייה.

עוד נכתב כי בהתאם להנחיית משרד הפנים יובהר כי "במהלך ששת החודשים שקודמים למועד הבחירות, לא יפורסם על ידי הרשות המקומית פרסום בשמו או בתוארו של נבחר ציבור או שכולל את תמונתו. במהלך ששת החודשים שקודמים למועד הבחירות יועבר כל פרסום מטעם הרשות המקומית לאישור היועץ המשפטי של הרשות". לכן יש להעביר כל פרסום לאישור טרם הפצתו; חברי מועצה ישובצו להשתתפות באירועים עירוניים רק על ידי מזכירות מועצת העיר; חל איסור על נבחר ציבור לשאת דברים על במה ציבורית בתקופה זו, אך ככל שמדובר בדברי ברכה ניתן לבחון כל מקרה לגופו, בכפוף לאישור כתוב של היועצת המשפטית לעירייה; בכל פרסום על דבר קיומו של אירוע עירוני לא ייכלל בפרסום שמם של חברי המועצה כמזמינים לאירוע או כחתומים על קיומו. שמות חברי המועצה לא ייכללו בפרסום אלא רק אם הם ייטלו בו חלק פעיל לצורך קיום הרצאה או דברי פתיחה, ובכפוף לאישור הייעוץ המשפטי; חל איסור על חברי מועצה לפנות ישירות אל עובדי העירייה ו/או אל מנהלי המרכזים הקהילתיים ו/או התאגידים בבקשה לסיוע בארגון אירועים לתושבי העיר; על פי הנחיית משרד הפנים חלה חובה להציג לאישור מראש של היועץ המשפטי של העירייה כל אירוע רב משתתפים המקוים על ידה במהלך התקופה של ששת החודשים הקודמים למועד הבחירות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר