מועצת העיר (צילום: בועז כהן)
מועצת העיר (צילום: בועז כהן)

האם מועצת העיר תאשר תקציבים לרמדאן ולפסחא?

חברי המועצה התבקשו לאשר תקציב לאירועי חודש הרמאדן וחג הפסחא בסבב מיילים, אך חלקם מתנגדים לעצמם הבקשה כל עוד לא אושרו התקציבים לפורים ולפסח, וחלקם מבקרים את הנוהל לאשר תקציבים בסבב מיילים. שרית גולן שטיינברג: "כל זה היה נמנע אם עינת קליש רותם היתה מביאה את תקציב 2023 לאישור"

פורסם בתאריך: 5.3.23 07:52

האם מועצת העיר תאשר תקציבים לאירועי חודש הרמדאן המוסלמי וחג הפסחא הנוצרי? חברי המועצה התבקשו לאשר תקציב לאירועי הרמאדן והפסחא בסבב מיילים, אך חלקם מתנגדים לכך. על פי פקודת העיריות, כל חברי מועצת העיר חייבים להסכים להצבעה בדרך זו, ולא – ההחלטה בנושא תחכה לישיבת המועצה הבאה.

בהודעה ששלחה מנהלת אגף הנהלת העיר גלי סגל גרינברג לחברי המועצה נכתב: "אבקש להעביר לעיונכם ולאישורכם, באמצעות סבב מיילים, תקציב מילואים לאירועי רמדאן ופסחא. התקציב אושר במסגרת ועדת כספים 66 מ-27 בפברואר. אישור המועצה הוא דחוף משום שחודש הרמדאן יחל השנה ב-23 במרץ וחג הפסחא יחול ב-6 באפריל. האירועים מצוינים כמקשה אחת במסגרת המרכזים הקהילתיים והשכונות. ללא אישור התקציב באופן מיידי לא יוכלו גורמי המקצוע להיערך לקיום האירועים בזמן המועט הנותר, ולא יעלה בידם לציין את אירועי החגים בשכונות. עקב אופיו, הנושא אינו סובל דיחוי".

מהנתונים שנשלחו לחברי המועצה, התקציב המבוקש הוא בסכום של 309,000 שקל, כאשר 165,000 שקל מגיעים מהמרכזים הקהילתיים בשכונות ו-144,000 שקל מגיעים מהתקציב העירוני – 53,000 שקל בשכונת חליסה, 57,000 שקל בשכונת יודפת, 29,500 שקל בכבביר, 50,500 שקל בשכונת עבאס, 15,800 שקל בעיר התחתית, 22,300 שקל בעין הים, ו-47,000 שקל בשכונת אחוה. 24,300 שקלים נוספים מוקצים לפעילות עירונית.

 

 

אלא שמבדיקת "כלבו – חיפה והקריות" עולה כי בקרב חלק מחברי המועצה מתנגדים לאישור התקציב. מנחם קפלן מסיעת דגל לתושב השיב במייל כי לא ייתכן שתקציב לאירועי הרמדאן והפסחא יאושר בזמן שהתקציב לפעילות התורנית של חגי ישראל – פורים ופסח – לא אושר: "אני מבקש להביא להצבעה לאישור בסבב חדש שבו ייכללו גם אירועי חג הפסח וחגי ישראל כמתבקש. לא יעלה על הדעת שבמדינה יהודית רמדאן יאושר ופורים ופסח לא".

לזר קפלון, יו"ר הרשימה החדשה דא חיפה: "אני מתנגד בתוקף להצבעות במייל כל עוד זה יכול להתבצע במסגרת תקציב עירוני כולל. שראש העיר תגיש את התקציב העירוני לאישור, ונאשר הכל. הדבר הזה צריך להיות בתקציב 2023 שראש העיר לא רוצה לאשר בצורה כוללת, אז זו בעיה שלה. אני לא אאשר בחיים דברים כאלה במייל".

שרית גולן שטיינברג, שהכריזה על מועמדותה לראשות העיר, אמנם אישרה את התקציב במייל אבל מבקרת את הדרך שבה נעשים דברים: "כמובן שאישרתי את הבקשה שנדונה בוועדת הכספים. אין סיבה שתושבי העיר הערבים לא יוכלו לחגוג את חגם רק בשל רשלנותה של ראש העיר שנמנעת מלהביא לאישור בקשות תקציביות בזמן, ומבקשת אישור במייל תוך שחברי הקואליציה שלה עצמה מתנגדים לתהליך זה. החגים קבועים בלוח השנה, והגיע הזמן שהעיריית חיפה תיערך מראש לכל בקשה תקציבית. יתרה מכך – כל זה היה נמנע אם עינת קליש רותם היתה מביאה את תקציב 2023 לאישור המועצה. היא מסרבת לעשות זאת, והתושבים משלמים את המחיר היקר".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. כיצד נמחק את חגי ישראל מדריך לסיקור

    האם חגים יהודיים זה הדתה ולאומנות אז בואו רק נזהיר משריפת נרות בחנוכה ותחפושות דליקות בפורים?
    וכעת מדריך:
    השילוש הקבוע של מחיקת חג ברשתות:
    א. דיבור על אוכל במקום החג סמליו וטקסיו (הדתיים…). מתכוני לטקס ואוזני המן
    ב. דיבור על סכנות החג – שריפות, דליקות, שמן, תרנגול סובל, וכו' וכו'
    ג. כיסוי החג בפסטיבלים וארועים שיווקיים (פסטיגל) ללא כל קשר לחג עצמו

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר