ד"ר ארנת טורין (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
ד"ר ארנת טורין (צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

המחליפה של זעאתרה: ד"ר ארנת טורין

אחרי ארבע וחצי שנים סוערות הודיע רג'א זעאתרה רשמית על עזיבתו את מועצת העיר. מחליפתו היא ד"ר ארנת טורין - מרצה בכירה במכללה האקדמית גורדון לחינוך, עמיתת מחקר במכון הדסה ברנדייס, מחברת הספר "ייצוגי מורים בתקשורת" ופעילה חברתית בארגוני נשים ושמאל

פורסם בתאריך: 24.4.23 10:13

ד"ר ארנת טורין מונתה לחברת מועצת עיר מטעם סיעת חד"ש והחליפה את יו"ר הסיעה רג'א זעאתרה שפרש מהמועצה. טורין היא מרצה בכירה במכללה האקדמית גורדון לחינוך, עמיתת מחקר במכון הדסה ברנדייס, מחברת הספר "ייצוגי מורים בתקשורת" ופעילה חברתית בארגוני נשים ושמאל.

עם פרישתו של זעאתרה הגיעה לסיומה קדנציה עתירת סערות פוליטיות בניצוחו. עם הצטרפותה של חד"ש לקואליציה של עינת קליש רותם, למרות שהסיעה הביעה תמיכה דווקא ביונה יהב, נקבע כי זעאתרה ישמש סגן ראש עיר בשכר במחצית השנייה של הקדנציה. ההחלטה למנותו לתפקיד עוררה זעם ציבורי ופוליטי, ושר הפנים דאז אריה דרעי קיבל את בקשתו של יו"ר ועדת הפנים של הכנסת דאז יואב קיש לא לאשר את המינוי. הסערה הגיעה גם לפתחו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו, שבישיבת הממשלה אמר כי המינוי "אינו מתקבל על הדעת" והוסיף: "חיפשתי את קליש רותם כדי לבקש ממנה לבטל את המינוי של סגן ראש עיר שתומך בחיזבאללה ובחמאס". לנוכח ההתנגדות העזה למינויו קיים זעאתרה מסיבת עיתונאים שבה הוא הודיע כי ויתר על המינוי לטובת חברת סיעתו שהירה שלבי.

 

 

עם הקמתה של מועצת השינוי, גם חד"ש הצטרפה אליה. לאורך כל הקדנציה העלה זעאתרה הצעות לסדר בנושאים הנוגעים בעיקר למגזר הערבי בעיר, ובהם המצוקה של תלמידי בית ספר חיוואר והקשיים של תושבי השכונות שבהן מתקיים פסטיבל "החג של החגים". הוא גם תבע שני חברי מועצה – את סגן ראש העיר דאז דוד עציוני (תביעה שהסתיימה בפשרה) ואת גרי קורן (תביעה שעדיין מתנהלת בבית המשפט).

פרישתו הצפויה של זעאתרה ממועצת העיר נחשפה ב"כלבו – חיפה והקריות" לפני כחודש וחצי. אז התברר כי הוא השתלב בתחום ההוצאה לאור והתרגום במצרים, לשם הוא גם מתעתד לעבור. ביום שישי שלח זעאתרה מכתב התפטרות לקליש רותם שבו נכתב: "בלב כבד ובאהבה גדולה לעירי חיפה ולאנשיה, הריני להודיע בזאת על התפטרותי ממועצת העיר חיפה לפי סעיף 124 לפקודת העיריות".

אתמול (ראשון) בישיבת מועצת העיר הצהירה טורין אמונים ונכנסה לתפקיד באופן רשמי.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אוי לנו שאלו הדמויות בגורדון

    אחרכך עוד יעזו לומר שהאקדמיה לא שמאל קיצונית
    בבקשה – תסתכלו בעצמכם בפרצוף של גורדון שמכשירה מורים חחח זה קרן מנדל במהדורה שנייה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר