יונה יהב ויוסי שלום (צילומים: אלעד מלכה, בועז כהן)
יונה יהב ויוסי שלום (צילומים: אלעד מלכה, בועז כהן)

המשא ומתן בין יהב ליש עתיד הגיע למבוי סתום

בפגישה בין אנשי מטה יונה יהב לנציגי יש עתיד לא הגיעו הצדדים להסכמות. ביש עתיד ביקשו שני תאגידים, יונה יהב מתעקש לתת להם אחד משלושה מרכזיים. יש עתיד דרשה הקמה של שתי מינהלות חדשות - לטיפול במפרץ חיפה ומינהלת לניהול ופיתוח של חופי הים - אך יהב מסרב

פורסם בתאריך: 1.8.23 18:22

אחרי חודשים ארוכים של המתנה, שגרמה לדריכות במערכת הפוליטית לקראת הבחירות המקומיות, המשא ומתן בין יונה יהב למפלגת יש עתיד הגיע למבוי סתום. היום (שלישי) התקיימה פגישה בין הצדדים שהסתיימה בהיעדר הסכמות באשר לתנאים שהציב כל צד לריצה ברשימה משותפת.

קדמה לפגישה ישיבה מצומצמת שהתקיימה ביום ראשון במטה יהב, שבה דנו המשתתפים בטיוטה שנשלחה להם מיש עתיד. ביש עתיד דרשו שאם יהב ינצח יוקמו שתי מינהלות חדשות – מינהלת לטיפול במפרץ חיפה ומינהלת לניהול ופיתוח של חופי הים – אך במטה יהב מתנגדים לכך. עוד דרשו ביש עתיד כי החברה הכלכלית ואתו"ס – שני תאגידים עירוניים מרכזיים – ישוריינו לנציג שלהם.

לאחר ישיבת הפורום המצומצם של המטה נפגשו יהב ונציג יש עתיד יוסי שלום בארבע עיניים. בשיחה עלה נושא ההתנהלות של הצדדים וגם הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" מאותו היום, ולפיו במטה יהב בוחנים אופציות נוספות אם המגעים לא יבשילו לכדי סיכום, כאשר אחת מהאפשרויות היא הצבתו של איש העסקים רני בנדר, מנכ"ל הסיטי סנטר וחתנו של גד זאבי, במקום השלישי ברשימה של יהב.

 

 

אתמול בבוקר שלח עו"ד רשף חן ממטה יהב לעו"ד אדיר צבי שמייצג את יש עתיד את הטיוטה המתוקנת שלהם. את שתי המינהלות שדרשה יש עתיד להקים פסלו במטה יהב, ובאשר לחברה הכלכלית ולאתו"ס הם שינו את הנוסח ל"אחד משלושת התאגידים הגדולים". המשמעות היא שיהב יסכים לתת ליש עתיד תאגיד אחד מתוך שלושה תאגידים גדולים ולא את השניים שדרשה המפלגה.

לאחר עיון בטיוטה המתוקנת הוסיפה יש עתיד בשנית את הדרישה להקמת שתי המינהלות, ובאשר לתאגידים היא הותירה את הנוסח של יהב, אך הציבה דרישה חדשה – לקבל לידיה את חברת האיצטדיון העירוני.

ביש עתיד מספרים כי על המקום הרביעי, זה שעד עתה התנגד יהב לשריין למפלגה, הושג סיכום כי הוא ישוריין להם, אך במטה יהב מכחישים זאת וטוענים כי יהב מתבצר בעמדתו שהמקום הרביעי ייקבע בהסכמה משותפת.

בפגישה שנערכה היום לא הגיעו הצדדים להסכמות, ונקבע כי הם ייפגשו שוב ביום שישי בניסיון להגיע להסכמות.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. רןנאל

    כמה עלוב ומגוחך. יהב קשיש בן 80 יהיה הנציג של מפלגה שפעם הייתה צעירה והבטיחה שינוי. בדיחה עצובה.

  2. יעל

    יותר טוב, עכשיו יותר קל להצביע ליונה יהב. הוא ראש העיר שהיה ויהיה. המועמד הכי טוב בעל כישורים מעולים.

  3. צביקה

    יאיר לפיד לא רוצה את יונה יהב, ויונה יהב לא רוצה את יוסי שלום. בעיה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר