בניין עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)
בניין עיריית חיפה (צילום: חגית הורנשטיין)

בשעה טובה: אושר תקציב העירייה לשנת 2023

שבעה וחצי חודשים חלפו מאז תחילת השנה, ותקציב עיריית חיפה לשנת 2023 אושר סוף סוף במועצת העיר. חברי מועצת העיר הצביעו נגד התקציב שראש העיר עינת קליש רותם ביקשה לאשר ובעד התקציב עם השינויים שערכה ועדת הכספים. יו"ר ועדת הכספים סופי נקש: "אין לעירייה תוכנית עבודה כבר שלוש שנים"

פורסם בתאריך: 17.8.23 07:59

חודשיים וחצי לפני הבחירות, התקציב הרגיל של עיריית חיפה לשנת 2023 עבר אתמול (רביעי) במועצה העיר. אומדן התקציב הוא 3.5 מיליארד שקל, כולל 586 מיליון שקל למרכז הרפואי בני ציון. לפי דברי ההסבר של גזבר העירייה שמוליק מרמלשטיין, התפלגות הוצאות העירייה היא 46 אחוז לשכר, 41 אחוז לפעולות, שבעה אחוזים לפירעון מלוות ושישה אחוזים להנחות בארנונה. תקציב השכר עומד על 1.34 מיליארד שקל – עלייה של 96.2 מיליון שקל ביחס לתקציב 2022.

בדיון במועצה עלה נושא ההתקשרות של העירייה עם רשות הטבע והגנים (רט"ג), שבמסגרתה מועסקת פרויקטור לטיפול בתופעת חזירי הבר. כזכור, בשינויים שערכה ועדת הכספים לתקציב בוטל תקציב של 500,000 שקל להעסקת הפרויקטור, אך מדבריה של היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין עולה כי העירייה עדיין ממשיכה לשלם לרט"ג על העסקת הפרויקטור, וזאת מכיוון שלפי תנאי ההסכם נדרשת הודעה של שלוש חודשים מראש להפסקת ההתקשרות, ומאחר שוועדת הכספים היא גורם מייעץ וכל עוד מועצת העיר לא החליטה על כך, לא ניתן להודיע על סיום ההתקשרות.

יו"ר ועדת הכספים סופי נקש התייחס להתנהלות הוועדה ותקפה את ראש העיר עינת קליש רותם: "אנחנו באמצע חוש אוגוסט, ותודה שסוף סוף מתקיים דיון על תקציב 2023. זו דוגמה למינהל לא תקין ולהתנהלות לא תקינה. טיוטת התקציב הראשון הוגשה ב-18 באוקטובר 2022, וב-16 בנובמבר נערך דיון במועצה על התקציב אבל היתה בעיית הלימה בנושא התקינה וכוח האדם לבין התקציב, ולכן הצוות המקצועי ביקש להוריד את התקציב שנקבע מכיוון שהוא לא בר ביצוע ולא מאוזן, ורצה לבדוק אותו מחדש. עכשיו, חודשיים לפני הבחירות, ראש העיר נזכרת שהעירייה מתנהלת ללא תקציב כבר כמעט שנה, וגם זה שאנחנו פה היום זה רק בגלל ששלחנו פניות לממונה על המחוז במשרד הפנים ולשר הפנים עצמו. זו התנהלות רשלנית. ראש העיר ניסתה בעקיפין לגרום לפיזור המועצה באופן אוטומטי, אבל זה לא יקרה, אנחנו פה. גם בתקציב שהובא לפנינו אין קישור לתוכנית עבודה. אין לעירייה תוכנית עבודה כבר שלוש שנים. בגלל ההתנהלות הזו, מאז תחילת השנה כל שירות אפשרי לתושב נפגע. זו התנהלות פושעת. ועדת כספים גיבשה את כל ההשגות של חברי מועצת העיר בתחומים הרבים שחשובים לתושב והטמיעה אותן בשינויים. אני מקווה שכאשר בעוד חודשיים ניפרד לשלום מקליש רותם יובא תקציב שמקושר לתוכנית עבודה בצורה מסודרת ושהוא ישקף את כל צרכי הציבור והעיר".

 

 

גם קליש רותם התייחסה לשינויים שערכה ועדת הכספים בתקציב ואמרה: "אין תקציב לתחזוקה, לניקיון ולתרבות, אבל יש כל מיני תקציבים מוזרים לכל מיני תאגידים שנדמה לכמה חברים פה שהם שולטים עליהם". ראש העיר פנתה לגזבר לקבלת הבהרה באשר לתקציבים אלה וביקשה ממנו שיסביר "איך הכסף הזה ייבדק ועל מה הוא ייצא".

מרמלשטיין השיב כי "כל הוצאת שיוצאת מקופת העירייה צריכה לעבור דרך הגורם המקצועי שהוא בעצם מוציא את ההוצאה, והוא צריך לבדוק שהכל מתקיים בהתאם לנהלים ולכללים. לאחר מכן זה עובר כמובן בקרות וחשבות".

קליש רותם התעקשה ואמרה: "אני מודיעה שוב שכספים לא יעברו לפני שיש חוות דעת והוראות ברורות של כל הגורמים המקצועיים. כשאנחנו מגישים תקציב זה מתבסס על הבקשות של גורמי המקצוע, כשאתם מחליטים להוסיף כסף לאיזשהו סעיף, עם כל הכבוד, זה לא עבר את גורמי המקצוע. לכן זה לא יקרה אלא אם גורמי המקצוע מסבירים את הסיבה".

בסוף הדיון נערכה הצבעה על התקציב המקורי שהגישה הנהלת העירייה, לפני השינויים של ועדת הכספים, ורוב חברי המועצה הצביעו נגדו. לאחר מכן עלה להצבעה התקציב עם השינויים ועם התייחסותם של הגזבר והיועצת המשפטית, וזה עבר ברוב של 14 תומכים מול שלושה מתנגדים.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אין

    ואף מילה על תקציב והתוכניות בנושא החינוך.
    מה עם כל השיפוצים הנדרשים בבתי הספר במהלך הקיץ ולחודש הקרוב

  2. לכי!

    כמו שביבי הרס את המדינה, קליש הרסה את חיפה! ולשני הנרקיסיסטים הסוציופתים המנותקים האלה לא אכפת, שניהם נאחזים נואשות בשלטון. איזה אסון! בעוד חודשיים וחצי מתגייסים להצלתה של חיפה ובוחרים נכון! שולחים הביתה את קליש ואת היריב לוין שלה נחשון!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר