ניר שובר ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן)
ניר שובר ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן)

עכשיו זה רשמי: שובר הופרש מסיעתה של קליש רותם

לאחר השימוע שערכה ראש העיר עינת קליש רותם לחבר סיעתה ניר שובר היא שלחה לו הודעה בכתב על הפרשתו: "בחירתך לא להצביע על אישור התקציב שהוכן בהנחייתי מהווה הבעת אי אמון מופגנת בסיעתך ובי. בפעולתך הבעת את אי אמונך בסיעתך ואת רצונך הברור ובחירתך לפרוש ממנה"

פורסם בתאריך: 21.8.23 16:14

השימוע שערכה ראש העיר עינת קליש רותם לחבר סיעתה ניר שובר במטרה להפרישו התקיים אתמול (ראשון), והיום הודיעה קליש רותם לשובר על הכרזתו כפורש. כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", ביום חמישי זימנה קליש רותם את שובר לשימוע טרם הכרזתו כפורש לאחר שהצביע נגד הצעת התקציב שלה, אולם בפועל שובר נמנע בהצבעה זו אבל כן הצביע בעד התקציב החלופי שהביאה מועצת השינוי.

לאחר הפרסום כאן צייצה קליש רותם בחשבון הטוויטר שלה: "שובר יוכל להתמודד למועצה הבאה וגם לראשות העיר. לא תילקח ממנו כל זכות דמוקרטית. הוא ימשיך לפעול במסגרת סנקציות הכתובות בחוק המדינה, שאותן הוא הביא על עצמו בגלל חוסר ידע וחוסר הבנה. כדאי שמי שמתכנן להיות ראש עיר יכיר את חוקי העיריות".

יצוין כי שובר אינו חבר המועצה היחיד שהודח על ידי ראש העיר. בספטמבר 2020 הדיחה קליש רותם את הרב דובי חיון, אז יו"ר סיעת מר"צ, מהקואליציה מכיוון שהוא לא הגיע להצבעה על התקציב.

בשימוע נכחו ראש העיר, היועצת המשפטית לעירייה עו"ד ימית קליין, המשנה ליועצת המשפטית עו"ד תמי אלמוג, שובר ועורך דינו יואל גולדברג. לפני כניסתו לדיון אמר שובר כי זהו "חיסול פוליטי". בצאתו מהשימוע, טרם היוודע דבר ההחלטה להפרישו, אמר עו"ד גולדברג כי הוא לא פוסל את האפשרות לערער לבית המשפט אם שובר יופרש.

 

 

היום כאמור הודיעה קליש לשובר במכתב על החלטתה: "בחינת התנהלותך ופעולותיך בעת ישיבת המועצה המיוחדת ב-16 באוגוסט כפי שבאו לידי ביטוי בבחירתך לא להצביע לאישור תקציב העירייה הרגיל לשנת 2023, אשר הכנתו והגשתו לאישור נעשתה בהנחייתי ובתוקף סמכותי וחובתי בהתאם לסעיף 206 לפקודת העיריות, ובחירתך להצביע לאישור הצעת התקציב בשינויי האופוזיציה, וזאת בניגוד להצבעתם ולעמדתם של כל חברי הסיעה זולתך, מהווה אקט של 'פרישה מהסיעה' בהתאם להוראת סעיף 125א'(ד) לפקודת העיריות. ידוע לך כי תקציב הרשות המקומית משקף את סדרי העדיפויות של הרשות ותושביה, ובאמצעותו מגשים ראש הרשות, המופקד על הכנת התקציב ועל ביצועו, את ייעודו כנבחר הציבור. תקציב העירייה הרגיל לשנת 2023 שהוגש לאישור מועצת העיר הוא פרי עבודה מאומצת וממושכת, והוא תקציב שהוכן בהנחייתי ומתוך אמונה שלמה כי הוא התקציב המיטבי עבור העירייה והעיר, ויש בו כדי לקדם את התכליות שלשמן קיבלה סיעתנו, ואני כעומדת בראשה, את אמון הבוחרים".

עוד כתבה קליש רותם לשובר כי "בחירתך לא להצביע על אישור התקציב שהוכן בהנחייתי מהווה הבעת אי אמון מופגנת בסיעתך ובי כמי שעומדת בראש הסיעה ובראש הרשות. תחת תמיכה בסיעתך ובמדיניות שאני מבקשת לקדם בחרת להביע את אי אמונך בי ובסיעתך ובחרת להצביע דווקא לאישור התקציב לאחר שנערכו בו שינויי האופוזיציה, וזאת מבלי שהצבעתך נדרשה כלל לשם אישורו, בניגוד גמור לעמדת סיעתך ומבלי שקדמה להחלטתך היוועצות במי מחברי סיעתך אלא דווקא בחברי האופוזיציה באופן פומבי במהלך הדיון. בפעולתך הבעת את אי אמונך בסיעתך ואת רצונך הברור ובחירתך לפרוש מסיעתך".

ראש העיר ציינה בכתבה כי "האמור לעיל התחדד ביתר שאת במהלך השימוע, עת ציינת מפורשות יותר מפעם אחת כי סיעת חיים בחיפה מונה שלושה חברים, ובכך הצהרת במו פיך כי אינך רואה עצמך עוד כחבר בסיעה. ברי כי מעשה הפרישה נקבע על ידך ועל ידך בלבד, ומשכך כל שבוצע על ידי הוא הפעלת סמכותי, כפי חובתי בחוק, לשם הפיכת החלטתך לרשמית וקביעת דבר פרישתך. אשר על כן, אני קובעת בזאת, בהמשך לפניית חברי סיעת חיים בחיפה, כי הצבעתך בדיוני התקציב הרגיל לשנת 2023 מהווה מעשה של פרישה, כפי הוראת סעיף 125א' לפקודת העיריות, ולפיכך אני קובעת בזאת את דבר פרישתך מסיעת חיים בחיפה החל מ-16 באוגוסט".

פרקליטו של שובר שלח לקליש רותם מכתב תשובה, ובו הוא טען כי אין לה כל סמכות לערוך לו שימוע וגם לפסוק בעניין בשל ניגוד עניינים: "שובר מעולם לא ביצע מעשה פרישה כפי שנטען על ידך, נהפוך הוא – דווקא הסיעה נמנעה מלשתף אותו בכל תוכניותיה בחודשים האחרונים, לא התקיימו כל ישיבות שאליהן הוא הוזמן, ובמילים אחרות – אין כל קשר בין מרשי לסיעה כבר תקופה ארוכה, כאשר זכויות היוצרים להיעדר קשר זה שמורות דווקא לחברי הסיעה ולגורם הדומיננטי בה, אותו איש צללים שגם משפיע על ראש העיר, וזאת ללא כל כישורים מתאימים".

עוד כתב גולדברג כי "את טוענת בהודעתך שהימנעותו של מרשי מהווה אקט של פרישה מהסיעה, בניגוד לעובדות שניתן להוכיח בנקל ולפיהן הסיעה היא זו שפרשה ממרשי, חדלה לשתף אותו בכל עניין, לרבות הצעת התקציב המוצע שהוגש על ידי הסיעה ללא כל דיון ומבלי שמרשי התבקש כלל לחוות דעתו בעניין. אין ספק כי אם היו משתפים אותו הוא יכול היה לשכנע את חברי הסיעה בעניין טעויות שנפלו בהצעה".

כעת עומדות בפני שובר שתי אפשרויות – לערער על ההחלטה לערכאות משפטיות או להתפטר ממועצת העיר תוך 30 יום, ובמקרה כזה לא יעמדו בפניו סנקציות פוליטיות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. מאמינים לכם שהיה שימוע... ברור

    זה נראה כמו תרגיל תקשורתי מתואם בין שניהם כדי לתפוס כותרות בתקשורת לפני הבחירות
    לא להצביע לאף אחד מהשניים, גם לא לעורכי דין חלקלקים נוסח יונה יהב ודוד עציוני
    האופציה השפויה היחידה זה אביהו האן.

  2. התפכחנו מעינת והחרדים

    המגזר החילוני החופשי סיים להיות בכיסי מגזרי השנור והאיומים.
    אביהו האן, בעזרת השם ואינשללה.

  3. סיון

    גב' קליש , לא ראויה ולא מתאימה . מר שובר כנ"ל.
    הגיע הזמן שהיא וכל מועצת העיר הרעה הזו אף אחד מהם לא ימשיך לשרת את העיר חיפה. כולם יחד עשו נזק נוראי

  4. יהב סומך על הטיפשות של החיפאים

    קליש צודקת שילמד את חוקי העיריות אלמנטרי

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר