פתקי ההצבעה בבחירות הקודמות
פתקי ההצבעה בבחירות הקודמות

הקרב על האותיות יצא לדרך

מי הגיע כבר אתמול? מי לא ישן בלילה? ומי קם הבוקר בלי לחץ? | נציגי הרשימות השונות למועצת העיר החלו להתאסף ברחבת עיריית חיפה לקראת תפיסת האותיות שישמשו אותן בפתקי ההצבעה בקלפי

פורסם בתאריך: 19.9.23 11:22

נציגי הרשימות השונות למועצת העיר החלו להתאסף ברחבת עיריית חיפה לקראת תפיסת האותיות שישמשו אותן בפתקי ההצבעה בקלפי. אמנם הגשת הרשימות הסופיות תיפתח רק מחר, אך יש רשימות שעדיין אין להן אותיות והן מעוניינות להשיג אותיות "טובות".

הראשון שתפס מקום בתור היה יו"ר אני חי פה קיריל קארטניק, שהתייצב ברחבת העירייה כבר אתמול בשעה 20:00. בשעה 3:00 הגיע למקום נציג בל"ד, בשעה 7:54 הגיע נציג חיים בחיפה – רשימתה של ראש העיר עינת קליש רותם, ודקה לאחר מכן תפס את מקומו נציג טק והעיר – רשימתו של נחשון צוק. הנציג של חיפה שלנו – רשימתו של יונה יהב – הגיע בשעה 8:00 בבוקר, וב-8:01 התייצב הנציג של חיפה בשבילנו – רשימתה של שרית גולן שטיינברג.

למפלגות ארציות יש קדימות בשימוש באותיות, גם כשהן מריצות רשימות בזירה המקומית, ולרשימות קיימות יש זכות על השימוש באותיות שאיתן הן רצו בבחירות הקודמות. מצב זה, נוסף על ריבוי הרשימות, מצמצם מאוד את האפשרויות לרשימות חדשות שרצות באופן עצמאי, וברשימות השונות כבר מלינים על היעדר אפשרויות ומבקשים ממשרד הפנים להתערב בנושא.

יהב, שרץ בבחירות הקודמות בראשות רשימת יונה יהב וצעירי חיפה עם האותיות "כן", רצה להמשיך ולהשתמש באותיות אלו גם בבחירות הקרובות. אך הן תפוסות בכנסת על ידי מפלגת כחול לבן של בני גנץ, שרצה בבחירות ביחד עם הירוקים והמועמד לראשות העיר אביהו האן. מטה יהב פנה לכחול לבן בבקשה לוותר על האותיות, אך נדחה. סגנית ראש העיר סופי נקש מרשימתו של יהב להאן בבקשה להשתמש באות "ר" ששימשה את הירוקים בבחירות הקודמות כחלק מצירוף האותיות "רק", אבל האן סירב.

האן: "נקש היא לא היחידה שפנתה אלי. האותיות האלה מלוות אותנו במשך שנים רבות. פנו אלינו כמה רשימות, אבל אנחנו לא יכולים לעשות איפה ואיפה. אנחנו שומרים את האותיות שלנו לעצמנו, הן חלק מהמותג שאנחנו רצים איתו כבר הרבה שנים".

נקש: "חבל שהירוקים, שרצים עם כחול לבן, מחזיקים ארבעה אותיות – גם את אלה של הסיעה המקומית וגם את אלה של המפלגה הארצית. בכך הם פוגעים ברשימות האחרות שנאלצות להילחם על כמה אותיות בודדות שנותרו פנויות".

 

 

גולן שטיינברג, שרצה בבחירות הקודמות עם האותיות "תי" ביקשה לרוץ שוב עם אותן האותיות, אך האות "ת" שייכת בכנסת למפלגת העבודה כחלק מצירוף האותיות "אמת" ולתקווה חדשה שהאות שלה היא "ת". העבודה אישרה לגולן שטיינברג להשתמש באות "ת", ובתקווה חדשה הודיעו לה כי אם האותיות "עצ" של דוד עציוני יהיו פנויות וקארטניק לא יתפוס אותן, הם יתירו לה להשתמש באות "ת". כזכור, עציוני רץ בבחירות הקודמות ברשימת חיפה מתחדשת עם האותיות "עצ", אך ברשימתו חל פיצול, וכניסתו של קארטניק למועצה במקומו מאפשרת לו כעת להשתמש באותיות כסיעה יוצאת.

גולן שטיינברג: "אני מבינה את התשובה שלהם ומקווה שהם יוכלו לקבל את האותיות שהם רוצים, ואז אקבל בחזרה את האות 'ת' כחלק מצירוף האותיות שאיתו רצתי ב-2018".

נוסף על כך, גורמים המקורבים ליואב רמתי טוענים כי הם קיבלו פנייה מהמטה של יעקב בורובסקי בבקשה לאשר לו להשתמש באות "ב", שרמתי רץ איתה בבחירות הקודמות במסגרת הבית היהודי, אך רמתי סירב.

בורובסקי: " אני אישית לא פניתי. אנחנו לא מתעסקים בזה, אנחנו הולכים עם האותיות הפנויות".

רמתי סירב להגיב.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. רק מי שבא עם נסיון ניהול ארגונים

    לא קליש המקולקליש, לא הגריאטרי הכושל יהב, לא הילד שמריצים הקבלנים עציוני או אביהו גנץ שחושב שהוא רץ לכנסת.
    צריך אדם מנוסה שיטפל בפשיעה ובחוסר התפקוד בעירייה וזה בורובסקי.

  2. אחד שיודע

    אם רוצים לעמוד במקום, אז בורובסקי או יהב.
    אם רוצים להתקדם ולהוביל את המטרופולין למקום בו הוא אמור להיות, רק שרית גולן!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר