מיכי אלפר ועינת קליש רותם. יש הסכם (צילומים: אורלי זיילר, מתוך דף הפייסבוק עינת קליש רותם לראשות העיר חיפה)
מיכי אלפר ועינת קליש רותם. יש הסכם (צילומים: אורלי זיילר, מתוך דף הפייסבוק עינת קליש רותם לראשות העיר חיפה)

נחתם הסכם בין קליש רותם לאלפר

זה אמנם היה צפוי לנוכח התנגדותו של מיכי אלפר ליונה יהב, אבל גם במערכת הפוליטית שרגילה לחיבורים מוזרים תמהים איך תוכל דגל לתושב לשבת בקואליציה עם מר"צ. האם ההבטחה לסגנות ראש העיר תרכך את עניינים?

פורסם בתאריך: 14.10.18 13:09

רשימת דגל לתושב (דגל התורה) בראשותו של מיכי אלפר הגיעה להסכם עם עינת קליש רותם, ובימים הקרובים צפויה הרשימה להודיע על תמיכתה בקליש רותם לראשות העיר. דגל התורה, שבקדנציה הנוכחית היא חלק מסיעת שס"ג (ש"ס, אגודת ישראל ודגל התורה), הובילה לפיצולה של הסיעה לאחר התנגדותו הנחרצת של מיכי אלפר העומד בראשה לתמוך שוב במועמדותו של יונה יהב, בעוד שאגודת ישראל, בהנחייתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הודיעה על תמיכתם בראש העיר המכהן.

הקרב על הקול החרדי הוא אחד מהמאבקים החשובים של המתמודדים לראשות העיר, מכיוון שהציבור החרדי מצביע באופן כמעט מוחלט לפי הוראת מנהיגיו. בזמן שאגודת ישראל כבר הצהירה על תמיכתה ביהב, ומסתמן שגם ש"ס תלך בעקבותיה, המשיך אלפר לבקר את יהב, ובקרוב כאמור הוא יביע את תמיכתו הפומבית בקליש רותם.

במערכת הפוליטית, שמורגלת בחיבורים מוזרים, ייאלצו להתרגל כעת לעוד חיבור שעל פניו נראה בלתי אפשרי, בעיקר לנוכח ההסכם שנחתם בין קליש רותם לראש רשימת מר"צ הרב דובי חיון, שכזכור עוכב לפני כשלושה חודשים לחקירה בחשד לעריכת חתונות מחוץ למוסד הרבנות. לפי הסכם זה אם קליש רותם תיבחר לראשות העיר ומר"צ תיבחר למועצת העיר יכהן חיון כסגן ראש עיר ברוטציה ויקבל לידיו את תיק התרבות.

בדגל לתושב מדגישים שהם מתנגדים לתנועה הרפורמית אבל סומכים על קליש רותם שתדע לנווט בין הסוגיות הרגישות שלבטח יצוצו, ושבהסכם מקבלת השמירה על הסטטוס קוו ביטוי משמעותי ונקבע כי לחיון לא תהיה נגיעה בענייני דת.

 

 

בהסכם בין הצדדים נקבע יישמר הסטטוס קוו בעיר בנושאי דת ושבת, מינוי הרבנים הראשיים ייעשה בתיאום ובהסכמה עם דגל לתושב, העירייה בראשותה של קליש רותם תפעל לאפליה מתקנת בקבלת עובדים מהמגזר החרדי למשרות במערך העירוני בתיאום ובהסכמה עם דגל לתושב, העמדת פתרון מיידי למבנה עבור בית הספר נתיבות משה בקרית שמואל ופתרון מיידי להעתקת ישיבה לצעירים משכונת רמת בגין, יוקם מינהל חת"ר (חינוך, תרבות ורווחה) חרדי בהובלה של דגל התורה, תגובש תוכנית חומש לשיקום תשתיות בשכונת הדר, ויוסדר נושא הרחצה בחוף השקט.

כמו כן הוסכם כי דגל לתושב תקבל לידיה את תיק התכנון והבנייה שבה יכהן נציג הרשימה כיו"ר ועדת המשנה ואת ראשות המועצה הדתית, וכי ימונה חבר מהסיעה למ"מ וסגן ראש העיר בשכר לקדנציה מלאה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. סוף העיר

    הצביעו קליש קבלו ירוחם עם עצים. מפעלים החוצה, תחבורה החוצה, מופעים החוצה. המסמר האחרון בארון העיר הזאת. עיירת פיתוח לנצח. חוסר ידע מוחלט במנועים כלכליים. תראו את תמונת קו החוף החיפאי – כמו לפני 50 שנה. תראו את זה של תל אביב.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מיכי הוכיח אחריות ציבורית וראייה רחבת היקף ומקצועית בשמירה על העיר ועל ועדת תכנון ובניה מגחמותיהם של יהב והחיילת שלו בוועדה חדווה אלמוג. אלפר שמביא איתו נסיון ומקצוענית וראייה כלכלית שזכה להערכה מקצועית ופעל בענייניות. גם קבלנים שחטפו ממנו יודעים לאמר שנהג בהגינות וביריבות אנטלגנטית. השילוב בין מיכי לקליש יביא ברכה ושגשוג לעיר.
    אלפר עזר לנו לבטל תוכניות מושחתות של יהב ואלמוג בכרמל. בחוג בית שעשו לו בו השתתפו רבים מהשכונה טען אלפר שלדעתו מי שיביא לשגשוג העיר אלו קבלנים שחלק מתנאי ההיתר שלהם יהיה לבנות שכונות בעלות אופי ומעטפת שימשכו משפרי דיור. כל כך פשוט. הוא רואה בעיני רוחו שכונות צמודות ים שנבנות על גבי שכונות עתירות נדלן ולא מושקעות. עוברות במדיניות שהעיריה תוביל מהפך של פינוי בינוי והופכים לשכונות של מעמד גבוה כאשר מי שטורח בשיווק וביבוא הדיירים הם הקבלנים. ואופי השכונה הרי מושפע רבות מהיתר הבניה שבתוכו יוכנסו הסעיפים שיחייבו את הקבלנים להתאים את האופי למשפרים.
    רבותי העיר הולכת לפרוח. האיש לגמרי לא סקטוריאלי. הוא מבין בתכנון ובניה וחיפה חשובה לו.

  3. מי שיודע

    רק מנדי זלצמן , יעיר את העיר !! בלי הרבה רעש !! איש עם ניסיון מוכח , בניהול מערכות גדולות !! ראש כלכלי, גדול !! מתכנן לטווח ארוך, בלי לשלוף שפנים, מן הכובע !! מקובל, במסדרונות הממשלה, שם מטים לו אוזן קשבת, במציאת הפתרונות הנכונים, לבעיות עירנו !!

  4. דרגון

    אני איש שנוסע באוטובוס כזה מהעם. אין ליהב תמיכה בעיר. יהב איבד את חיפה. אתה רואה סחף עצמתי לקליש. אם היא זוכה במשפט יהב עף על טיל

  5. בושה וחרפה

    ברגע שקליש הבטיחה למר"צ סגנות, כשבשתי הקדנציות הקודמות תושבי חיפה סילקו אותם בבוז ממועצת העיר
    אחרי שהפיצו תעמולת הסתה בערבית, אפילו הערבים בחיפה לא בחרו במר"צ.. זה בעיני סדין אדום.
    אנחנו לא נצביע למועמדת שמוכרת את העיר להשתלטות של השמאל הקיצוני

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר