אביהו האן והרב דובי חיון. מה תגלה מכונת האמת? (צילום: מירב שדה)
אביהו האן והרב דובי חיון. מה תגלה מכונת האמת? (צילום: מירב שדה)

חיון: "האן התחייב לפרוש ולהיות הסגן של קליש רותם"

יו"ר מר"צ הרב דובי חיון טוען שיו"ר הירוקים אביהו האן התחייב שאם עינת קליש רותם תזכה בבג"ץ הוא יפרוש מהמרוץ לראשות העיר וישמש כסגנה. האן: "לא היה ולא נברא". ניפגש בפוליגרף?

פורסם בתאריך: 19.11.18 15:05

המשא ומתן הקואליציוני מגיע לנקודת רתיחה, וכך גם היחסים בין יושבי ראש של כמה מהסיעות המעורבות. כעת, כשיו"ר סיעת הירוקים נהנה מאור הזרקורים ומדעת קהל אוהדת בעקבות הצהרתו כי הוא מסכים לשמש סגן ראש עיר ללא שכר, הדבר בא לידי ביטוי גם ברשתות החברתיות.

יו"ר מר"צ הרב דובי חיון טוען כי תומכי הירוקים תוקפים אותו בשל התעקשותו להתמנות לסגן ראש עיר לחצי קדנציה ולמחזיק תיק התרבות בעיריית חיפה. אז הוא משיב מלחמה, ועל הדרך גם חושף טפח ממה שהתנהל מאחורי הקלעים לפני הבחירות – דבר שעשוי להסביר ולו במעט מדוע האן וקליש רותם לא משדרים על אותו גל.

חיון, לא הכל נוצץ בפוליטיקה המקומית?

"במשך כל סוף השבוע האחרון שופכים את דמי בפייסבוק, ועכשיו התלבשו גם על נחשון צוק. יש פה צביעות כפולה ומכופלת. ביום שבו קליש רותם נפסלה על ידי בית המשפט המחוזי פנה אלי ירון חנן מהירוקים ואמר שהוא הגיע להסכם עם קליש רותם שכולנו נעבור לתמוך בהאן ושהוא יעמוד בהסכם שעליו חתמנו איתה. הוא אמר גם שאם קליש רותם תצלח את בג"ץ הם יחברו אליה. ביום שבו נערך הפאנל בבית הספר ליאו באק, חנן תפס אותי, הכניס אותי לכיתה ואמר לי 'בוא תכריז עכשיו שאתה תומך בנו'. אמרתי לו 'לא. נחכה לבג"ץ. אם היא תיפסל אני הראשון שאכריז שאני תומך בהאן. אני מעריך שגם החבר'ה שלה יתמכו בכם, אבל לא דקה לפני. וזה יהיה בתנאי שאם היא עוברת את בג"ץ אתם תפרשו ותתמכו בה'. הוא התחייב בשמו של האן שאם היא עוברת את בג"ץ האן יהיה הסגן שלה. אני מוכן ללכת על זה לפוליגרף. אם הם היו עומדים במילה שלהם לא היה בכלל ויכוח והם היו עכשיו בקואליציה עם ארבעת המנדטים שלהם. שיקבלו את חוקי המשחק הדמוקרטי. הייתי שמח אם הם היו מצטרפים אבל בלי תנאים ובלי לרדת עלי ועל צוק. מה זה הדברים האלה?".

אלה הפעילים שלהם, לא הם עצמם.

"בוא נהיה הוגנים – הם מסיתים את הפעילים שלהם. קליש רותם הוכיחה לי שהיא עומדת במילה שלה, ואלך אחריה באש ובמים. אחרי שהאן, באמצעות השליח שלו, שיקר לי פעם אחת ועכשיו אחרי מה שהם עושים, איך אפשר לסמוך עליהם? אני יודע שיירדו עלי אחרי שתפרסם את הדברים האלה אבל לא אכפת לי".

 

 

בסיעת הירוקים נותרו המומים מדבריו של חיון, וגם הם מציעים לגשת לבדיקת פוליגרף.

האן, התחייבתם או לא התחייבתם?

"מבחינתי זה לא היה ולא נברא. תמכנו בה בבג"ץ בלי שום התחייבות קודמת מפני שחשבנו שמהבחינה הדמוקרטית אסור שהיא תיפול על טעות כזו ותיפסל. לא התחייבנו לכלום, לא לפני בג"ץ ולא אחרי בג"ץ. אין מצב כזה".

חנן, אין דבר כזה?

"מעבר לשיחה סתמית עם חיון על כך שאחרי שקליש רותם נפסלה במחוזי טוב שיש אלטרנטיבה כמו האן אם היא חס וחלילה היא לא תצליח בעתירה לבג"ץ, לא דובר על שום דבר. כל מה שחיון אומר הוא פרי דמיונו והמצאות מצוצות מהאצבע. צר לי שכך איש ציבור מתחיל את דרכו הפוליטית. אם הוא מתעקש על הדברים ההזויים הללו שמעולם לא אמרתי אותם ולא יכולתי לומר אותם, בטח לא על דעת עצמי, אני מוכן לקחת אותו לפוליגרף, אבל כזה שאני אבחר. לגבי התגובות של הפעילים שלנו ברשתות – אין לו מה להתפלא על כך כי הוא זה שיצא בהצהרה פומבית שלא צריך את הירוקים במועצה. על כך לא צריך ללכת לפוליגרף זה נכתב בתקשורת".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. חיון הבנאדם הזייה מסוכנת

    חיון לוקה בשגעון גדלות של כל הרבנים אני ואפסי יוד
    הוא הגורם תצרות בקואליצעה הוא כבר הכריז שפוסל את הבית היהודי ולא רוצה את הירוקים וניסה לחבור לחדש האנטיציונית.
    הבנטדם סהרורי ופשוט מבהיל שזה יכהן כסגן לצד קליש. כולה קיבל מנדט בודד בקושי והירוקים 4.. במקום חיון הייתי שותק ומברך על מזלי הטוב שקליש הוטעצה להכניס אותו כסגן. קצת שכר והייתה מסבירה לו שלמנדט אחד לא נותנים סגן גם לא חצי קדנציה.

  2. חיים

    אטרקצייה חיון הזה , הפוליטיקאים הישנים שיזהרו, כי הבחור הזה , רק מספר…. והסיפורים בחיפה מעניינים…

  3. מתניה

    אני מרוצה שהרב חיון מצטרף לקואליציה דהיינו לעשיה אל מול ישיבה באופוזיציה עם זכות הזעקה ולהגיד מה לא טוב ומה עם עשיה?!. למען גילוי הנאות אינני מחסידי הרב ולא מפלגתו. ואני אומר לו שאפו .

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לא התחייבת בפומבי שהבית היהודי לא יהיו בקואליציה אם רמתי לא יתנצל על דבריו? לא שמעתי התנצלות אבל כולכם נהנים משבת אחים גם יחד חמימה. מקווה שלהבא יהיה יותר משקל לדבריך. נראה לי שהיית עלה התאנה של קליש לפני הבחירות וחבל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר