חיילי פיקוד העורף בחיפה (צילום: תדהר טויכר)
חיילי פיקוד העורף בחיפה (צילום: תדהר טויכר)

מבצע "ההר הירוק תמיד": בקואליציה דורשים תשובות

חבר הקואליציה העירונית רג'א זעאתרה טוען כי המידע בדבר פרישת חיילי פיקוד העורף בחיפה הוא "חלקי ולא ברור". שרית גולן שטיינברג דורשת כינוס דחוף של מועצת העיר ולהעתיק את מודל ירוחם. האבסורד: בשלב הראשון יפעלו החיילים בשכונות שבהן מספר החולים בירידה ולא בשכונות החרדיות

פורסם בתאריך: 5.10.20 13:49

בעקבות הודעתה של ראש העיר עינת קליש רותם על תחילתו של המבצע "ההר הירוק תמיד" בחיפה, שבמסגרתו ייפרשו החל מהיום (שני) חיילי חטיבת החילוץ וההדרכה של פיקוד העורף בשכונות העיר במטרה לסייע לחיפה לחזור להיות עיר ירוקה, בקרב חברי מועצת העיר עולות שאלות ותהיות, והם דורשים תשובות.

הראשון שפנה אל קליש רותם הוא יו"ר סיעת חד"ש רג'א זעאתרה מהקואליציה. "כמו כולם קראנו בפייסבוק ובתקשורת כי החל מהיום ייפרשו בעיר כוחות פיקוד העורף במטרה לסייע בהורדת התחלואה בנגיף הקורונה", הוא כתב, "המידע שפורסם עד כה לציבור הוא חלקי ולא ברור. בהערכת המצב האחרונה שנשלחה אלינו, חברי המועצה, ביום רביעי שעבר אין זכר למבצע הזה".

זעאתרה מבקש לדעת מהן המשימות של כוחות פיקוד העורף בחיפה; כיצד המשימות מתואמות ומסונכרנות עם פעילות העירייה ובעיקר מול מנהלי החבלים; אם יש לכוחות אלה סמכויות אכיפה של פקחי עירייה ו/או של שוטרים; באלו שכונות יפעלו הכוחות ולפי אלו מדדים; אם התוכנית תחומה בזמן; ואם פעולות ההסברה יתקיימו גם בשפה הערבית. זעאתרה הוסיף: "מיותר לציין שאנו מברכים על כל פעולה שמטרתה היא לשפר את המצב הבריאותי בעיר. כחברי מועצה שעומדים בקשר יומיומי עם הציבור גם לנו יש חלק במאמצים אלה, ולכן חשוב לשתף אותנו במידע הדרוש כדי שנוכל להנגיש אותו לכל תושבי העיר מכל הקהילות והשכונות".

חברת קואליציה נוספת שדורשת הבהרות היא  יו"ר סיעת חיפה בשבילנו עו"ד שרית גולן שטיינברג, שבמכתבה לקליש רותם ביקשה לכנס ישיבת מועצת עיר דחופה במטרה לקבל "סקירה מלאה, מעבר לעדכוני הערכות יומיים שלא תמיד אנו מקבלים והם לקוניים מצד גורמי העירייה, משרד הבריאות ופיקוד העורף ביחס לחיפה".

גולן שטיינברג מבקשת כי בישיבה תהיה התייחסות לכמה סוגיות, ובהן תשאול אפידמיולוגי וקטיעת שרשרות הדבקה. בנושא זה היא כתבה: "נראה כי הדגש העירוני הוא באכיפה ברחובות הציבוריים. אלא שהסיכוי לקטיעת שרשרת הדבקה באכיפת ההנחיה לעטות מסיכה הוא לא גבוה (הגם שחשוב מאוד לעטות מסיכה). האם פיקוד העורף לקח על עצמו את ניהול המערך האפידמיולוגי? מהו חלקה של העירייה בכך? האם נשקל לאמץ את מודל ירוחם שבו נעזרו בעובדי העירייה ובמתנדבים כדי לסייע מול מאומתי קורונה ולדבר עם מי שצריך בידוד?".

לדבריה, "שימוש בחיילי פיקוד העורף לתשאולים ביחד עם הסתייעות במתנדבים מתוך השכונות והקהילות, כפי שנעשה בירוחם, יביא לכך שנבטיח קטיעת שרשראות הדבקה יותר מכל פעולה אחרת. אני מזכירה גם כי התפרסם הנתון לפי מספר המבודדים בעיר הוא רק פי שניים ממספר חולי הקורונה המאומתים. זהו יחס בלתי הגיוני ובלתי סביר שמצביע על כך שמחויבי בידוד מסתובבים ונחשפים לאחרים".

 

 

סוגיה נוספת שהעלתה גולן שטיינברג היא ההחלטה לסגור את הפארקים הציבוריים ואת מגרשי הספורט הפתוחים: "מכיוון שבמרחק של עד קילומטר אחד ניתן להגיע לגני שעשועים ולפארקים, אבקש להבין מה הרציונל שעמד בבסיס ההחלטה לסגור הפארקים. המצב הנוכחי כעת הוא שילדים והורים מסתובבים ומצטופפים בפארקים היחידים שנותרו פתוחים, בעוד שניתן לרווח זאת תוך הקפדה על ההנחיות בפתיחת מגרשים ופארקים באוויר הפתוח. האיזון הוא בין הצורך להקפיד על הנחיות הסגר ועל ריחוק חברתי לבין הצורך לשמור על בריאותם הנפשית של ילדים והורים שסובלים מאוד במשך תקופה ארוכה".

עוד שתי סוגיות שלגביהן מבקשת גולן שטיינברג הבהרות הן המשך ההיערכות של מערכת החינוך ללמידה מרחוק "מבחינת מספר הילדים שאינם מחוברים למערכת (מחשבים + אינטרנט), טיפול בחינוך המיוחד ובילדים המשולבים, והפעלות וחלוקת ערכות כפי שחולקו במגזר החרדי"; וטיפול בתושבים עריריים: "השבוע שוב נמצא אדם ערירי מת בביתו לאחר כמה ימים. האם בחלוף הזמן נעשתה עבודת מיפוי והגדרת נהלים למניעת מקרים אלו? האם נעשתה עבודה מול נציגי השכונות ופעילים חברתיים לגייס מתנדבים כדי לפתח מנגנון כזה?".

ובתוך כך, בהערכת מצב שנערכה אתמול (ראשון) בעירייה התברר שחיפה חזרה להיות עיר כתומה לפי מודל הרמזור, אף כי אין לכך משמעות אמיתית בזמן סגר. באשר לחיילי פיקוד העורף, למשתתפי הישיבה נמסר כי סדר הכוחות יעמוד על 450 חיילים, ש-370 מהם זמינים לפעילות במרחב הציבורי, והם ישוכנו באולמות הספורט בקרית אליעזר, בכבביר, בבית הספר שיזף, בבית הספר דינור ובבית הספר דגן. כמו כן, משך זמן הפעילות של כוחות פיקוד העורף בעיר יהיה עשרה ימים שיסתיימו ב-15 באוקטובר.

באופן אבסורדי, בשלב הראשון לא יפעלו חיילי פיקוד העורף בשכונות החרדיות שנחשבות למוקדי קורונה אלא רק בנוה שאנן ובשכונות מערב חיפה. בהקשר זה יצוין כי בחבל הדר והעיר התחתית, שכולל את השכונות עם מספר הנדבקים הרב ביותר – 572 – לא ייכנסו החיילים בשלב זה. החבלים שבהם הם יפעלו הם חבל נוה שאנן שבו 217 חולים ושלא נרשמה בו עלייה במספר החולים בשבעת הימים האחרונים, וחבל מערב חיפה שבו 196 חולים ושנרשמה בו ירידה של חמישה אחוזים במספר החולים בשבעת הימים האחרונים.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. השקוף

    לא מבין את הביקורת…….במקום לפרגן ולתת כתף לחיילים שבאים לעשות מעשה טוב ולעזור בהנחיות אתם תוקפים???אין לי ספק שכל עיר אדומה היתה שמחה לקבל עזרה כזאת!!!!!!

  2. תיאטרון האבסורד של עיריית חיפה

    מאות החיילים שפשטו היום על חיפה יפעלו בשכונות שונות בעיר אבל באופן אבסורדי, ולא מפתיע, לא בשכונות החרדיות… אכן המציאות שיוצרת קליש עולה על כל דמיון.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מקוה שיפנימו שהבעיה לא במרכז חורב ולא במרכז זיו. הבעיה הגדולה במגזר הערבי והחרדי המפרים שיטתית בואדי ניסנס, בהדר, גאוחה, כבביר, חליסה, העיר התחתית

  4. סמדר

    במקום להעיר הערות שרגה ידאג שהתחלואה תרד בשכונוח הערביות שהם מדגרה של קורונה

  5. אין להם הרבה מה לעזור שכונות חרדיות

    החרדים בחיפה מאד ממושמעים וכולם עם מסיכות.
    החיילים והשוטרים צריכים להסתובב ולאכוף בשכונות החילוניות בעיקר בכרמל ובשכונות המעורבות.לא רק לאכוף,אלא גם לסייע.לחלק להם מסיכות ולהסביר להם את המצב

  6. נמאס לכולנו מהציבור החרדי וטיעוניו המופרכים

    החרדים בחיפה מאד ממושמעים, שמענו את הטיעונים האלו כל הקיץ. החרדים לובשים מסכות והישיבות לומדות בקפסולות. שמענו את הטיעונים האלו כל הקיץ.
    התברר שכל הטיעונים האלו שקריים. מאות נדבקים בכל שכונה חרדית בארץ. אלפי אברכים ב"מתווה קפסולות" נדבקו.
    תפסיקו כבר עם ההתקרבנות ועם הסיסמאות שאתם נוהגים באחריות. ראינו היום את הלווית ההמונים באשדוד, בניגוד לכל הוראות הסגר.
    אתם תביאו גל שלישי ורביעי וחמישי ואסון בריאותי כבד על כל המדינה עם החוכמולוגים שלכם.

  7. דני דין

    אתם כותבים חרדים כאילו התחלואה בכרמל וקרית חיים מזרחית לא גבוהה אוטואנטישמיות במיטבה

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לצלם את כל מי שלא לובשים מסכות ולהדפיס ולפרסם את זה עם המילים "תתביישו" בשלטי חוצות.
    שיימינג יעבוד מצוין

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר