צוות ערוגות עם פרופ' רבקה יהב (צילום: מרכז ערוגות)
צוות ערוגות עם פרופ' רבקה יהב (צילום: מרכז ערוגות)

ילדי גנים חרדים בעלי קשיים שפתיים יקבלו סיוע

הילדים יאותרו על ידי קלינאיות תקשורת מהמרכז הבין תחומי באוניברסיטת חיפה, יעברו אבחון ויקבלו טיפול בתיאום עם מרכז ערוגות אשר מתמקד בטיפול במגזר החרדי. אם הפיילוט יצליח הוא יורחב בהמשך

פורסם בתאריך: 7.6.18 14:28

לראשונה במגזר החרדי בחיפה יאתרו גורמי מקצוע ילדים עם קשיים שפתיים בגני הילדים ויסייעו להם לטפל בלקות – כך סוכם בפגישה שנערכה בין מרכז ערוגות לקידום הילד והמשפחה המתמקד בטיפול במגזר החרדי לבין המרכז הקליני הבין תחומי באוניברסיטת חיפה בראשותה של פרופ' רבקה יהב, רעייתו של ראש העיר חיפה יונה יהב.

לפי התוכנית, קלינאיות התקשורת של המרכז הקליני יאתרו בשנת הלימודים הבאה את הילדים כבר בגיל גן טרום חובה ויסייעו להם. בשנה שלאחר מכן ייכנסו צוותים מקצועיים של מרכז ערוגות לגנים החרדיים במקום הצוותים של המרכז הקליני.

 

 

המנהלת הפדגוגית של מרכז ערוגות פנינה ברקוביץ': "אנחנו רוצים לאתר ילדים עם קשיים שפתיים בגני ילדים ולתת להם טיפול. האיתור הוא דבר שכיח בגני הילדים בחיפה, אבל עדיין לא בגנים במגזר החרדי".

איך יתבצעו תהליך האיתור והטיפול?

"בשלב הראשון ייכנסו קלינאיות התקשורת לגנים ויאבחנו את הילדים. לפני כן תיעשה הכנה של הוריהם כדי לפרט בפניהם את חשיבות הדבר. אם יש ילדים שמתקשים בקריאה, בשפה ובתפקודים ניהוליים, לאחר התערבות גורמי המקצוע יהיה להם קל יותר. בחרנו בכוונה להתחיל בגילאי טרום חובה כדי שהמעבר שלהם לגן החובה ולבית הספר יהיה קל יותר. זהו פיילוט שייושם בגן אחד, ואם הוא יצליח הוא יימשך גם בגנים נוספים במגזר החרדי".

לדבריה של ברקוביץ', התוכנית קיבלה את אישור הפיקוח במשרד החינוך, והגננות יעברו הדרכה לגבי הפעילות עם הילדים הסובלים מקשיים שפתיים.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר