הכנס נגד הקמת מועצה תעשייתית במפרץ חיפה (צילום: אסף אפל)
הכנס נגד הקמת מועצה תעשייתית במפרץ חיפה (צילום: אסף אפל)

התבטאויות חריפות בכנס נגד מועצה תעשייתית במפרץ

בכנס שארגנה ח"כ יעל כהן פארן נמתחה ביקורת על היוזמה להקים מועצה תעשייתית במפרץ מצד ארגונים ירוקים ומצד גורמים מכל הקשת הפוליטית, ובהם סגן השר ירון מזוז וח"כ יעל גרמן

פורסם בתאריך: 20.11.17 14:58

אמירות חריפות הושמעו היום (שני) בכנס שנערך בכנסת בנושא האפשרות הנבחנת להקמת מועצה תעשייתית במפרץ חיפה. בכנס, שהתקיים באולם שפרינצק ביוזמת ח"כ יעל כהן פארן מסיעת המחנה הציוני, שהיא אחת מארבעת ראשי השדולה למען תושבי מפרץ חיפה, השתתפו חברי כנסת, סגני שרים, ראשי רשויות מקומיות, נציגים מארגוני הסביבה ועשרות תושבים.

כהן פארן אמרה בדיון: "הקמת מועצה תעשייתית משמעותה להעניק למפעלים המזהמים את המנדט לשמור ולפקח על עצמם ולקחת מהציבור את היכולת להגן על עצמו מול הזיהום והסכנות שבתעשייה המזהמת במפרץ חיפה. ממש לתת לחתול לשמור על השמנת. במקום לעצור או לצמצם את הזיהום ואת הסכנות מהתעשיות המזהמות, אנחנו שוב ושוב נאבקים ברצון שלהן לגדול. הזיהום אינו מבחין בין שמאל לימין, זהו מאבק של כולנו".

סגן השר להגנת הסביבה ח"כ ירון מזוז מהליכוד אמר כי המתכונת הנוכחית של הרעיון להקמת מועצה תעשייתית במפרץ היא גרועה לתושבי אזור חיפה, ולכן הוא "קורא מעל במה זו לשר הפנים אריה דרעי להוריד את רעיון המועצה התעשייתית מסדר היום". מזוז הוסיף כי "לא יעזור לאף אחד. אנו נכתיב את הקצב במפרץ חיפה ביחד עם הרשויות, הארגונים, התושבים וכמובן נבחרי הציבור".

 

 

יו"ר נוספת של השדולה, ח"כ יעל גרמן מסיעת יש עתיד: "את מי משרתת ההחלטה הזו? בוודאי שלא את התושבים של המפרץ. החלטה ציבורית צריכה לשרת את הציבור. לעשות מהמקום הזה מועצה תעשייתית זה חסר היגיון מכל הבחינות. מבחינת זיהום סביבה ברור שזה מזיק, ומבחינה ציבורית אין לכך שום הצדקה. יש למנוע את הרחבת התעשיות באזור ולבחון היתכנות להעברת לפחות חלק מהן".

פעילת ארגון מגמה ירוקה ליהי שחר ברמן: "הסיבה שאנחנו זועקים היא שהמועצה התעשייתית לא תכלול שום נציגי ציבור ואיכות סביבה. אני רוצה לפגוש את אותו נבחר ציבור שיושב בכנסת ישראל וחושב שהרעיון של הקמת מועצה תעשייתית משרת את טובת הציבור".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר