עיריית חיפה הגישה בקשת הפסקת עבודה לחיפה כימיקלים (וידאו)

בעירייה טוענים כי החברה בונה מתקנים בניגוד לחוק וללא היתר כדי להקים מאצרה לצורך פריקה למיכליות כביש, וזאת במסגרת היערכותה לחלופה הזמנית של הבאת אוניות קטנות

פורסם בתאריך: 13.7.17 17:53

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה הגישה היום לבית המשפט לעניינים מקומיים בחיפה בקשה להפסקת עבודות בנייה במתחם מיכל האמוניה במפרץ. לטענת העירייה, חברת חיפה כימיקלים ביצעה במתחם ללא היתר בנייה עבודות להקמת מאצרה לצורך פריקת אמוניה למיכליות כביש, וזאת במסגרת היערכותה של החברה לחלופה הזמנית של הבאת אוניות אמוניה קטנות.

 

 

"עבודות הבנייה נמצאות בשלב בניית טפסנות ליציקת בטון לצורך בניית המאצרה. טרם הוגשה בקשה להיתר", נכתב בבקשת של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה. במקביל להגשת הבקשה להפסקת העבודות הוציא ראש העיר חיפה יונה יהב צו הריסה מינהלי לעבודות.

ראש העיר חיפה יונה יהב: "ההתנהגות הבריונית של חיפה כימיקלים, שמתעלמת מהחוק ומבתי המשפט, מסכנת את חייהם של מיליון תושבים בחיפה והסביבה. נמשיך להיאבק בהם כדי לשמור על התושבים שלנו".

מחיפה כימיקלים נמסר בתגובה: "יהב ממשיך במסעו הפופוליסטי אשר מטרתו היחידה היא לנטוע פחדים בלבם של התושבים ולזכות בשל כך בבחירות הבאות. מזעזע לראות כיצד יהב ממשיך במלחמת החורמה שהכריז על חברת חיפה כימיקלים. במלחמה שיהב יצר הכל מותר – הוא אינו בוחל בשום אמצעי. עיריית חיפה הנפיקה היום צו הפסקת עבודה לתיקוני בטון במתקנים קיימים. העבודות הן עבודות תיקון שמתבצעות באופן שוטף לאורך שנים רבות ושנועדו לתחזק בטיחותית את המאצרה. העבודות המתבצעות נעשות בין היתר על מנת להמשיך בהליך הריקון שעליו הורה בית המשפט. פקחיו של יהב הגיעו למקום לאחר שחיפה כימיקלים הודיעה לאיגוד הערים חיפה, למשרד להגנת הסביבה ולכיבוי האש על מיקומה של מיכלית במקום לצורך המשך הריקון. נראה שהתהפכו היוצרות ויהב אינו מעוניין בריקון המיכל אלא עושה כל שביכולתו כדי לפגוע בריקון המיכל, בהחלטת ממשלת ישראל ובחיפה כימיקלים. חיפה כימיקלים מושבתת זה שלושה וחצי חודשים ולא תוכל להמשיך במצב זה עוד זמן רב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר