יהודה ענתבי
יהודה ענתבי

קוראים לי יהודה ענתבי

ואני נשוי+3, מתנדב זה עשר שנים בענף אחווה וחסד של עמותת מבשר שלום

פורסם בתאריך: 20.1.18 17:59

מהי העמותה שבה אתה מתנדב?

“עמותת מבשר שלום הוקמה בשנת 1998 על ידי הרב אבידן חזני. מבין ענפי העמותה הולך ומתפתח ענף אחווה וחסד בניהולו של הרב אלון נשיא. מטרת הענף מראשיתו היא יצירת הווי קהילתי אשר מאחד קצוות הקהילה סביב ערכי אנוש בסיסיים, ובהם התנדבות, רגישות לזולת ושותפות, תוך מתן ביטוי חברתי לכל פרט שלוקח חלק בענף. קשת המתנדבים היא רחבה וכוללת חילונים ודתיים, צעירים ומבוגרים, ממסגרות שונות בכל רחבי חיפה. שיתוף הפעולה למען הזולת מפתח חוש נתינה והשפעה שאין כדוגמתו, וזאת מתוך הרצון לסייע עד כמה שניתן למשפחות הנזקקות. שלוחי המצווה הרבים שמתנדבים בעמותה מחלקים מדי שבוע עשרות סלי מזון לרשימה ארוכה של משפחות בשני אזורי חלוקה מרכזיים – האחד בבית הכנסת בשכונת רמת אלון והשני בבית הספר היסודי אילנות בשכונת הכרמל המערבי”.

מהו תפקידך בענף אחווה וחסד?

“במסגרת ההתנדבות אני אמון על קשרי החוץ, על פרויקטים חברתיים ועל מערך המתנדבים להכנת סלי מזון ולחלוקתם למשפחות”.

 

 

 

כיצד זה עובד?

“מדי יום חמישי בשעות הבוקר מתייצבים המתנדבים שמכינים סלי מזון לכ־120 משפחות. כל סל מזון מכיל פרות, ירקות, מוצרים יבשים, מנת בשר ומאפים. הפירות והירקות נתרמים על ידי תורמים מהשוק הסיטונאי, המאפים מבעלי מאפיות, ומנת הבשר ומוצרי המזון היבשים נרכשים מכספי התרומות. לצוות הבוגר שמוביל את הפרויקט מתלווים בני נוער מבתי ספר בעיר ומתנועות נוער, אנשים מחברות הייטק, חיילים ועוד. אין ספק שהעבודה המאומצת והמשמעותית נותנת רבות גם למתנדב וגם למשפחה המקבלת. העמותה חרתה על דגלה תרומה לקהילה, כלומר לאוכלוסייה מוחלשת, ושיתוף פעולה עם מוסדות חינוכיים בקהילה. היא אימצה בתי ספר מאתגרים שמדי יום חמישי נכונים ונרתמים למפעל החשוב הזה, ובמקום לפרוק כל עול מנתבים התלמידים את האנרגיות לנתיבים חיוביים של הכנת סלי מזון. הילדים לומדים לעבוד ביחד, לגלות אחריות ואכפתיות, לדחות סיפוקים ובעיקר לדעת לתת מעצמם לאחר. זאת ההוכחה שכל אחד יכול בהתאם ליכולתו. ההתנדבות היא שליחות ונעשית מרצונו החופשי של כל מתנדב, ללא כל תמורה, כדי לסייע למשפחות המוחלשות ולטפח חברה בריאה יותר”.

מהו המסר שלך לקוראים?

“המסר שלי הוא ‘רוצים אתכם איתנו – עכשיו. בואו להתנדב’. אנחנו זקוקים לכוח ההתנדבות שלכם בגיוס תרומות ומשאבים ובהכנת סלי מזון כדי לשפר את חייהם של אחרים”.

כיצד אפשר להצטרף אליכם לעשייה?

“אפשר למצוא אותנו בדף הפייסבוק ‘אחווה וחסד’ או ליצור איתי קשר באופן אישי בטלפון 052-2693107”.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר