רחוב לוטוס
רחוב לוטוס

מכת שמש

והשבוע: רחוב לוטוס

פורסם בתאריך: 19.8.17 12:03

כללי: לוטוס הוא צמח בר ממשפחת הפרפרניים המונה כ־90 מינים, אשר 14 מהם גדלים בארץ. למיני הלוטוס יש עלים תלתניים ופרחים פרפרניים שצבעיהם הם ארגמן, ורוד ולבן. בימי קדם היה הלוטוס סמלה של מצרים העליונה.

ווייז: נחנה את הרכב ברחוב לוטוס בתחילת רחוב לוטוס, סמוך לחלקו העליון של רחוב קדימה.

האימון: הפעם נתמקד במהירות. אורך הרחוב הוא 300 מטר, ואנו נרוץ מתחילתו ועד סופו עשר פעמים ובסך הכל שלושה ק”מ. את המרחק נחלק לשניים: החלק הראשון יהיה בריצה מתגברת והחלק השני בריצה מהירה. בסוף כל פעם נחזור בריצה קלה מאוד לשם התאוששות.

פעמים ראשונה-שלישית: נרוץ בדרגת קושי 6.

פעמים רביעית-שמינית: נרוץ בדרגת קושי 8.

פעמים תשיעית-עשירית: נרוץ בדרגת קושי 9.

בתום האימון ננוח במשך חמש דקות, ואחר כך מומלץ לבצע מתיחות של השרירים הארבע ראשיים, של שרירי הירך האחורית ושל שרירי התאומים, כאשר לכל שריר בכל רגל יש להקדיש 90 שניות.

טיפ כושר: אפשר להרגיל את הגוף לאימון במזג אוויר חם, אך התהליך חייב להיות הדרגתי וצריך שהוא יימשך ארבעה שבועות לפחות, תוך חשיפה הולכת ועולה למשך זמן הריצה בחום ולעצימות האימון. תושבי ארצות קרות מתאמנים לקראת עומס חום באמצעות ישיבה בסאונה, אחר כך צעידה על מכשיר הליכה בסאונה ולבסוף ריצה על המכשיר בסאונה. בארץ המצב הוא שונה כמובן. היו מודעים לסימפטומים העיקריים של תשישות חום אשר עלולה להחריף למצב של מכת חום: טשטוש וסחרחורת, צמרמורת ועור ברווז, בחילה, כאב ראש, חולשה ברגליים, הזעה מוגברת, דופק מהיר, קרירות על פני העור והתכווצות שרירים. במצב כזה הפסיקו מיד לרוץ, עברו למקום מוצל וקריר, צננו את הגוף באמצעות מים או רוח, שתו הרבה מים ומשקאות איזוטוניים, שכבו על הגב והרימו את הרגליים באוויר, ואל תתביישו לפנות לעזרה רפואית. זכרו שילדים רגישים לחום יותר מאשר מבוגרים בשל ארבעה הבדלים עיקריים בינם לבין מבוגרים – אצל ילדים יחס שטח פני העור למשקל הגוף הוא גדול יותר מאשר אצל מבוגרים; ילדים צוברים יותר חום מהסביבה ביום חם ומאבדים יותר חום ביום קר, ויחס קצב ייצור החום בתהליך חילוף החומרים לקילוגרם משקל הוא גבוה יותר אצלם; וילדים מזיעים פחות ולכן מערכת צינון הגוף שלהם באמצעות אידוי הזיעה היא יעילה פחות. מודעותם של ילדים להשפעתו של החום ולסכנותיו היא נמוכה מאשר המודעות של מבוגרים לנושא, ולכן חשוב להקפיד על יציאה לדרך כשהגוף רווי ועל שתייה בכל רבע שעה עד חצי שעה מתחילת הריצה.

אז כל מה שצריך זה ללבוש את בגדי הספורט, לקרוא את הטור עד סופו, לצלם את עצמכם בעת ביצוע האימון, להעלות את התמונה בדפי הפייסבוק “כלבו – חיפה והצפון” או "סטודיו 2aim", ולהיכנס להגרלה שהפרס שלה הוא שבועיים של אימונים אצלי בסטודיו

הכותב הוא פיזיולוג, אולטראמרתוניסט, מאמן כושר והבעלים של סטודיו 2aim. לפרטים נוספים: 2aim.co.il

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר