התחדשות עירונית בשכונות החוף (הדמיה: אירית צרף נתניהו – אדריכלות ובינוי ערים)
התחדשות עירונית בשכונות החוף (הדמיה: אירית צרף נתניהו – אדריכלות ובינוי ערים)

חיפה – העיר המובילה בארץ במספר הדירות הנמצאות בשלבי תכנון במתחמי התחדשות עירונית

כיום מקדמת העירייה בניית 32,342 דירות במתחמי התחדשות עירונית. בשכונות אלו קיימות כיום 18,497 דירות, מרביתן קטנות בבנייני רכבת ישנים, שאינם עומדים בתקן רעידות אדמה, ללא מעלית וללא מיגון

פורסם בתאריך: 31.8.21 14:33

מדוח ההתחדשות העירונית לשנת 2020, שפורסם לאחרונה על ידי הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, עולה, כי חיפה היא העיר המובילה בארץ במספר יחידות הדיור הנמצאות בשלבי תכנון וביצוע במתחמי התחדשות עירונית. בסך הכל מקדמת עיריית חיפה 32,342 דירות בתוכניות אלו. בשכונות אלו קיימות כיום 18,497 דירות, מרביתן קטנות בבנייני רכבת ישנים, שאינם עומדים בתקן רעידות אדמה, ללא מעלית וללא מיגון. עוד עולה מהדוח, כי חיפה נמצאת במקום הרביעי בארץ במתן היתרים לפינוי בינוי עם חמישה מתחמים ו-1739 דירות שקיבלו כבר היתרי בנייה במסגרת זו.

מהעירייה נמסר, כי קידום התוכניות יצר תנופת יזמות חסרת תקדים בעיר, שבאה לידי ביטוי ב-170 הצעות יזמיות המטופלות בימים אלה על ידי מינהל ההנדסה. מדובר בהמשך של המגמה שנרשמה בעיר גם בשנה שעברה, 2020, שבמהלכה אושרו 1960 דירות חדשות, לעומת 1338 דירות ב-2019. כל אלה הביאו את הכנסות מינהל ההנדסה לשיא של כל הזמנים – 214 מיליון שקלים לעומת 131 מיליון בשנת 2019 ו-117 מיליון שקלים בשנת 2018.

 

 

ראש העירייה עינת קליש רותם: "עיריית חיפה מעניקה עדיפות מוחלטת להתחדשות השכונות הוותיקות, ובהתאם לכך מקדמת בזו אחר זו תוכניות מתאר להתחדשות שכונתית, אשר יוצרות ודאות תכנונית ומעודדות יוזמות מן השטח לקידום מתחמים פרטניים במסגרת תוכניות בניין עיר מפורטות. פעילות זו משתלבת עם מאמצי העירייה להגדלת מקומות התעסוקה והבילוי לתושבי העיר".

יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, מיכי אלפר:"מדיניות עיריית חיפה כיום בשונה משנים עברו, נוטה לגישה כוללנית, הרואה בשכונה ובמרחב הציבורי עוגן ובתכנון הוליסטי כולל את הבסיס לכל תכנון ובנייה בשכונה. בכל תוכנית התחדשות שקידמה העירייה מאז תחילת כהונתה הייתה הקפדה על עירוב שימושים, על רשת רחובות רחבה ככל הניתן ועל מענה משמעותי לבנייה מרקמית ולמבני ציבור. כתוצאה מהעבודה היסודית והמקצועית שביצעה העירייה, אנו נמצאים בפריחה תכנונית ויזמית ועם שיא של כל הזמנים".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר