מטוס של אל על (צילום: ACK GUEZ / AFP)
מטוס של אל על (צילום: ACK GUEZ / AFP)

אוהדים של מכבי חיפה טוענים כי הושפלו במטוס שהחזיר אותם מפראג. אל על: "תקלה שלנו"

ארבעה אוהדים שעלו על המטוס, שהחזיר את הקבוצה ארצה, אולצו לרדת ממנו, למרות שרכשו כרטיסים ועברו את כל ההליך כחוק. ממכבי חיפה, נמסר, כי לאחר התערבות נשיא מכבי חיפה יעקב שחר, הם הורשו בסופו של דבר לעלות לטיסה. אל על: "מדובר בתקלה נדירה שאיפשרה לנוסעים לרכוש כרטיסים לטיסה סגורה"

פורסם בתאריך: 9.11.21 17:30

ארבעה אוהדי מכבי חיפה, שני אחים ושני ילדיו של אחד מהם, שטסו לפראג לצפות במשחקה של מכבי חיפה נגד קבוצת סלביה פראג במסגרת משחקי הקונפרנס ליג, טוענים, כי הושפלו במטוס בדרכם חזרה לישראל.

במכתב ששלחו האב ושני ילדיו למועדון הכדורגל מכבי חיפה, לנשיא המועדון יעקב שחר ולחברת אל על, באמצעות עו"ד דן סביון, הם טוענים, כי כמה דקות לפני ההמראה לאחר שכבר התיישבו במטוס, הם התבקשו על ידי קצין הביטחון לרדת ממנו, וזאת לאחר שלטענתם רכשו כרטיסים, עברו את הליכי הצ'ק אין, הבדיקה הביטחונית והכרטוס וקיבלו אישור להתיישב במקומותיהם במטוס. לטענת עו"ד סביון, קצין הביטחון אף איים עליהם, כי אם לא יירדו באופן מיידי מהמטוס, הוא יערב את רשות שדות התעופה והמשטרה המקומית.

כותב עו"ד סביון: "מרשיי ניסו לעמוד על זכויותיהם ולהתחנן על נפשם, ואולם כל תחינותיהם לא עזרו, וקצין הביטחון התעקש על הסתלקותם מן המטוס ואף קרא לנציגי הביטחון של שדה התעופה. ואכן, כעבור מספר דקות, עלה נציג של שדה התעופה והודיע למרשיי שהם צריכים לרדת מן המטוס. הסיבה לכך הייתה משום שלטענתו זו טיסה סגורה של מכבי חיפה. דרישה זו לוותה באיום, כי אם לא יירדו לאלתר מן המטוס, תוזמן המשטרה המקומית. כל ניסיונות מרשיי להבין כיצד זה ייתכן שהם מסולקים מטיסה עליה שילמו מכספם ולאחר שעברו את כל הליך הבידוק ולהגיע לפיתרון – לא צלחו".

מוסיף וכותב עו"ד סביון: "לבסוף הורידו את מרשיי בכוח והשאירו אותם להמתין מבוישים ומושפלים, ללא המזוודות שלהם… כעבור זמן מה, ולאחר שהורו להם לדבר עם חברת אל על במטרה למצוא פתרון (לפני כניסת השבת), הבין מישהו את המשגה החמור שנעשה וגרם לכך שמרשיי הורשו לעלות לטיסה, ובתנאי שהמזוודות יישארו בפראג. מרשיי, ובכלל זה ילדיו, לא היו צריכים לעבור את מסכת ההשפלות הללו… מיותר לציין שלא מובן כיצד ייתכן שלקוחות רוכשים כרטיס טיסה של חברת אל על, מבצעים בהצלחה צ'ק אין באתר החברה, עוברים כרטוס, מתיישבים בכיסאות שהוקצו להם ואז נזרקים כלאחר יד ממושבם".

בשמם של הארבעה דורש עו"ד סביון התנצלות פומבית, פיצוי של 50 אלף שקלים וכן כרטיס טיסה  וכרטיסים למשחק החוץ הקרוב של מכבי חיפה נגד קבוצת פיינורד הולנד, בטרם פנייה לערכאות משפטיות.

 

ממכבי חיפה נמסר בתגובה: "תחת הנחיות ברורות, בין היתר לשמירה על קפסולה אחידה, מועדון הכדורגל מכבי חיפה טס למשחקי הקבוצה, במסגרת האירופית, במטוס חכור, פרטי למועדון ובטיסה הסגורה למי שאינו קשור למועדון ולאבטחה. בטיסת החזור לישראל מפראג, באופן שאינו ברור למועדון, נמכרו ככל הנראה ארבעה כרטיסים לקהל הרחב. עם עליית הקבוצה למטוס, התברר לראשי המועדון, כי מספר אוהדים נמצאים עליו ומתבקשים עלי ידי מערך האבטחה לרדת מהטיסה הפרטית. עם ההבנה, כי מדובר בטעות של גורם שלישי שאיפשר מכירה לטיסה סגורה, ומתוך החשש כי אוהדי הקבוצה יישארו בשבת ללא מוצא בפראג, החליט המועדון, לבקשתו הישירה של הנשיא יעקב שחר, להתיר לאותם אוהדים לשוב עם המועדון חזרה לישראל, והנושא ימשיך להיבדק בארץ. לכן, תלונת אותם אוהדים נגד המועדון אינה ברורה".

מאל על נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה נדירה שאיפשרה לנוסעים לרכוש כרטיסים לטיסה סגורה. אנו מתחקרים את הנסיבות ונתקן את הליקויים. אנו מצרים על עוגמת הנפש שנגרמה ואנחנו פועלים מול הקבוצה והנוסעים ליישר את ההדורים".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. תקלה לה לה לה

    מה קשור תקלה לא תקלה. זה שהם יכלו לקנות כרטיס בגלל התקלה של אל על זה לא אומר שצריך להוציא אותם

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תקלה של אלעל,שיפצו אותם !
    מפח נפש לילדים ובושה כזאת…..
    לא לוותר על הפיצוי!!!!!

  3. חני

    נשמע כמו חירטוט חברת אל על !
    רישום יתר לטיסות הוא כבר התמחות ממש !
    רק הפעם נפלתם על קבוצה קולנית במיוחד שסרבה לוותר לכם !

  4. ירוק עד

    עוד עוכר דין אחד שחושב להתעשר על חשבון האחר. כל אחד נהיה לי פה אבו חרצית ומגיש תביעה כספית עלובה על איזו תקלה טכנית שכלל לא קשורה למכבי חיפה. אז מה אם אירעה תקלה טכנית, זה אומר שמגיע ללקוח הגולם שלך פיצוי ? מדוע הוא מנסה לרכוש כרטיס לטיסה חכורה ? הא הוא חכמולוג ? הבנתי….אז שישמור את הטענות ההזויות שלו לעצמו ולהבא שלא יתחכם.

  5. מכבי רדו לקרקע

    מה שלא מספרים הוא שארבעת האוהדים שבראשם אב המשפחה התחנן בפני כל העסקנים של מכבי חיפה שיתערבו ויתירו להם לממש את זכותם בטיסה שנרכשה בצורה חוקית, אף אחד מהם לא היה מוכן להתערב לטובתם ולראיה הורידו אותם מהטיסה. יעקב שחר הבין כנראה כמה האירוע מעמיד את המועדון באור לא טוב והחליט בסופו של דבר להתערב ולהחזיר אותם לטיסה…
    אני מכיר אישית ומקרוב… אלה אוהדים שלא מפספסים אף משחק וגם בגרמניה היו במשחק הקודם…
    אם זו לא עוגמת נפש אז מה כן?!
    שמכבי חיפה ואל על יחליטו בניהם מי לוקח אחריות …
    אגב, זו לא הפעם הראשונה שאוהדי חיפה זוכים לכתף קרה מהמועדון… משהו שם ראוי שייבדק.
    ומר ירוק עד… תתבייש על התגובה שלך

  6. Dr No

    אמנם הייתה תקלה במכירת הכרטיסים, אבל התובעים נהנו לטוס חזרה יחד עם הקבוצה האהובה עליהם. זהו פינוק ייחודי שאחרים היו מוכנים לשלם עבורו. זהו פיצוי נאות על עוגמת הנפש הקטנה שנגרמה להם, ולכן לא מגיע להם שום פיצוי נוסף. מקסימום אולי סולחה בצורת ארוחה חינם במסעדה חיפאית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר