כרמל עדה (צילום: יקיר ברבי)
כרמל עדה (צילום: יקיר ברבי)

"בלי הלקוח, אין לי זכות קיום. אנחנו עובדים מהלב"

הלקוח החיפאי רוצה דירה עם לא פחות משתי חניות, לשכונות החוף יש פוטנציאל שיתממש אולי בעוד 30-20 שנה, העסקה שהתפקששה כשהיה סוכן צעיר וחדש, והלקוח שהוסיף בשניות 100 אלף שקלים למחיר תמורת פינוי מהיר של הנכס • כרמל עדה מ"כרמל סנטר" פותח את הבית

פורסם בתאריך: 11.11.21 13:01

רזומה: אני בנדל"ן משנת 1994. התחלתי כאיש מכירות בפרויקטים, ואת "כרמל סנטר" פתחתי ב-2002, אחרי שעבדתי גם ב"אנגלו סכסון" וגם ב"סנצ'ורי 21״.

כמה עובדים במשרד? היום אנחנו 12 עובדים.

באילו שכונות אתם מתמקדים? אנחנו עובדים בעיקר בחיפה, וסוכנת אחת עובדת בקריות. ההתמחות שלנו היא בעיקר על קו פרשת המים – הדר, נווה שאנן, דניה ואחוזה העליונה.

מוטו: במילה אחת – שירות. בלי הלקוח, אין לי זכות קיום. לכל אחד יש תחליף, ללקוח יש אופציות, והוא יכול לעשות את הדברים גם לבדו. אני לא בטוח שהוא יעשה את זה טוב, כפי שאני אעשה בשבילו, ואני לא יודע אם יקבל שירות ויהיה לו קל, כמו שאני אעשה זאת בשבילו, אבל אני לא מנתח מוח. אני לא בא לטעון שיש לי איזה כישרון שאין לאף אחד. אנחנו עובדים מהלב, נותנים את הנשמה, עובדים קשה.

דירה למכור או לקנות אפשר לבד. למה חשוב לשכור שירותי מתווך? ידע. אנשים קונים דירה לבדם ומשלמים עליה יותר מדי כסף, או הפוך. מוכרים לבד, חושבים שעשו עבודה טובה ולא יודעים שיכלו לקבל יותר.

מה הן ההעדפות של הלקוח החיפאי? קונים תמיד ירצו למצוא את מה שעדיין לא בנו, במחיר של לפני 30 שנה. אני צוחק. אפשר לומר שבשנה האחרונה הקורונה חידדה שיכול להיות שניתקע בבית לכמה שבועות, וזה הזניק מאוד את ערך הדירות שיש להן גינה. גם מרפסת היא דבר מאוד נחשק. אנשים הולכים ומתפנקים, רוצים גישה נוחה, מעלית, לפחות חנייה אחת. יש עכשיו דרישה ליותר מחנייה אחת, שזה מאוד קשה למצוא. כמובן שבחיפה מעדיפים נוף לים. כל אלה מדברים לאנשים שלא רוכשים את דירתם הראשונה או להשקעה. אני חייב לומר שבחיפה, בזכות השכונות החדשות, נאות פרס ורמת הנשיא, הצליחו לענות על רוב הדרישות, למרות שגם שם התייקר מאוד.

מה עדיף? קרוב לים או על הרכס? בכל העולם עדיף קרוב לים. בחיפה בכל השכונות שהן על הים, מתגוררת אוכלוסייה מוחלשת, ממעמד סוציו אקונומי נמוך. בעשור האחרון מתחילה איזושהי מגמה של שינוי ושיפור, שאם היא תמשיך, יש מצב שבעוד 30-20 שנה נראה פה רצועת חוף אחרת לגמרי. כרגע זה כתם נחמד שאולי מתחיל להשפריץ נתזים, אבל הוא עדיין כתם. מערב חיפה היא שכונה נפלאה, בלב ליבו של אזור הייטק שהולך ומתפתח כל הזמן, אצטדיון ובית קברות שחוסם את הרצף. אין ספק שרמת הנשיא שינתה את הדמוגרפיה של נווה דוד ואני מאמין שעם הזמן זה יזלוג לשפרינצק, עין הים, שער העלייה, בת גלים וקרית אליעזר.

באיזו שכונה הכי קשה למכור? אין כזה דבר. לכל דירה יש את המחיר שלה והיא תמיד תימכר.

טרנד חדש. דירות להשכרה לטווח ארוך. איך זה ישפיע על שוק הנדל"ן? אני חושב שזה הפתרון האמיתי למצוקת הדיור. כל הניסיונות לחנוק את שוק הנדל"ן באמצעות מיסוי, זה מגניב למדינה וייתן לה הרבה כספים, אבל זה לא יפתור את עליית המחירים. תמיד יהיו אנשים שמרוויחים יותר והם תמיד ישנו את המפה. הדבר היחיד שיעצור את טירוף וטרלול המחירים זה או רגולציה של חוק השכירות שתהיה ברת פיקוח או יצירת חברות כמו שהיו פעם, עמידר ועמיגור. לא כולם באמת רוצים את הטייטל הזה של "בעל בית" עם משכנתה. הם פשוט רוצים קורת גג. אם אפשר להציע לזוג צעיר היום דירה לעשר שנים בשכר דירה קבוע, הוא לא יחשוב על קניית דירה. הבעיה שהשוק הזה הוא פרוץ, והישראלים רק עסוקים כל הזמן באיך להרוויח עוד שקל. בעלי הדירות כל שנה מעלים לדייר שלהם את שכר הדירה, הוא חש חוסר ביטחון ונאלץ ללכת לקנות אפילו משהו לא מתאים, כי אחרת אין לו שום סיכוי לחוות שקט נפשי.

מתחרים: תחרות זה הדבר שגורם לי לרצות להיות יותר טוב.

כסף: אני מאמין בלצבור חוויות ולא בלצבור רכוש, אז בסופו של דבר כסף זה לא המטרה. כסף זה דבר חשוב, לא הכי חשוב. בגילי, אני חושב שהבריאות יותר חשובה, אבל עדיין יותר כיף עם הכסף מאשר בלי.

מכונית: כסופה (צוחק). פולקסווגן פאסאט, מאוד אוהב אותה, אמינה, בטיחותית, לא מנקרת עיניים.

עסקה שלא תישכח: יש עסקה ברחוב ברל שמלווה אותי עד היום, כי אני מספר עליה, כשאני מדריך סוכן חדש. הייתי צעיר ולא בדיוק הבנתי את הלקוח. זה שיעור שלמדתי ומאז אני מקפיד לפתוח הכל על השולחן, לומר הכל. הלקוח נתן לי את הדירה, כמובן שאף פעם הדירה לא שווה את מה שהלקוחות רוצים, והבאתי לו הצעה מעולה, שהוא לא הבין אותה. כשהוא כבר הבין שהמחיר שהציעו לו ממש טוב, ההצעה ירדה מהפרק, כי מכרתי ללקוחה דירה אחרת במחיר הרבה יותר אטרקטיבי. הוא מאוד כעס עליי ולא הבנתי למה. הוא כעס שלא הסברתי לו את המצב, שהייתי צריך להתעקש, כי אני איש המקצוע, ואני אמור לדעת מה נכון, כי הוא לא מבין בזה. ומאז אני אומר לסוכנים שלי "תעשו 100 אחוז. לאחר שעשיתם זאת וזה יצא מהשליטה שלכם, אין מה לעשות יותר". זה לקח שאני סוחב איתי, כי הרגשתי שלא עשיתי עבור הלקוח את מאת האחוזים. הייתי מאוד צעיר, ולמדתי מזה. שקיפות היא דבר מאוד פשוט.

 

לקוח סלב: בעיניי, אין דבר כזה סלב. היו לי הרבה לקוחות שהופיעו בעיתונים לפרק זמן מסוים בחיים. היו לי לקוחות חכמים, היו הייטקיסטים, היו לי אנשים ששווים המון כסף, היו לי אנשים שלא שווים כלום, היו לי רופאים שהצילו אנשים וגם כדורגלנים. כולם אנשים רגילים.

הבקשה הכי מוזרה שקיבלת מלקוח: עשינו עסקה והאבא האמיד של הקונה, דרש מהמוכר פינוי תוך שבועיים. אני מדבר על בית חי ומתפקד, לארוז בית כזה לוקח יותר משבועיים. הוא אמר שהוא מוכן לשלם על כך בנדיבות, לא התווכח על המחיר והוסיף עוד 100 אלף שקל על המחיר שדרשו, בזמנו זה היה הון עתק. המוכר הבין בשנייה מה הוא עומד לקבל, לקח את אשתו והילדים, ארזו חפצים אישיים, השאירו את כל הריהוט ויצאו.

ההזדמנויות של חיפה: אם היית שואלת אותי את זה בשנת 2014, הייתי אומר לך כן, אבל מאז כבר הפסקתי לומר זאת. כל שנה שעברה אמרתי שיותר זה לא יכול לעלות ומתברר שבקלות המחירים עולים.

בועה: ענף הנדל"ן לא בבועה. המחירים באזורי הביקוש ימשיכו לעלות. באזורים בהן הגישה לא נוחה ואין נוף, המחירים לא יעלו.

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר