הפרלמנט (צילום: javlindy / depositphotos.com)
הפרלמנט (צילום: javlindy / depositphotos.com)

הפרלמנט של רמת בגין: "הרבה דברים מיוחדים גורמים לשכונה להיות אטרקטיבית"

"זו שכונה שהיא שכונה במלוא מובן המילה" • מירב שרביט, הילה רובין שלם, גיא גידלי ודידי נישליס מאוהבים ברמת בגין ובאנשיה

פורסם בתאריך: 11.11.21 13:59

"השכונה מספר אחת בחיפה"

מירב שרביט, "ייעוץ, תיווך ושיווק נדל"ן": "זו השכונה הכי נחשבת כיום בחיפה. מספר אחת. הרבה בגלל בית הספר היסודי נופים, שנחשב למאוד איכותי, אפילו יותר מהריאלי. נתון זה הופך את השכונה לאידיאלית לזוגות צעירים, למרות שהדירות הן יקרות ולא זולות, אבל צעירים שיש להם כסף בוחרים להתגורר בה. בנוסף פועלים בשכונה מתנ"ס שמציע חוגים, סופרמרקט, מינימרקט, בונת ציפורניים שכונתית, והכל נגיש במרחק הליכה ברגל. אמנם אין מרכז מסחרי, אבל זו שכונה סגורה שמספקת שירותים מסוימים. הדירות בשכונה נעות משלושה עד לשישה ושבעה חדרים, ואפילו יש בה בתים עם בריכות שחייה. בחלק מהבתים יש גם נוף אל הים. ככל שתעלה במחיר, תקבל יותר נוף. גם מבחינת תחבורה ציבורית היא נוחה. יש אוטובוס שנכנס אליה שמגיע לכל מקום בעיר. אחד החסרונות הוא חזירי הבר, שהפכו למכה, אבל זה לא משפיע על הביקוש לשכונה. אני עצמי תושבת השכונה זה 13 שנה ובחרנו לגור בה, כדי שהבת שלי תלמד בבית הספר נופים. יש בשכונה גם גני ילדים מעולים. הילדים ממשיכים אחר כך לתיכון אליאנס או עירוני ה' או הריאלי, כולם בתי ספר איכותיים".

"המתנ"ס הוא הלב הפועם של השכונה"

הילה רובין שלם, מנהלת מתנ"ס רמת בגין: "קודם כל, האנשים פה מדהימים. זו שכונה שהיא שכונה במלוא מובן המילה. היא אמנם גדולה, אבל התחושה היא שהיא מצומצמת. יש בה רק שתי כניסות ויציאות, שזה דבר טוב, אבל גם חיסרון. מבחינת האווירה השכונתית, אפשר להגיד שהמתנ"ס הוא הלב הפועם של הקהילה. יש פה את 'קפה מנחם', יש חוגים והרצאות – יש במה לתושבים לשותפויות מגוונות עם המתנ"ס ויוזמות קהילתיות. אם הם רוצים לעשות הרצאה, אנחנו נותנים להם את המקום אפילו בחינם, כדי לשווק את עצמם ולהתנסות. אני קוראת למתנ"ס 'פלסטלינה' – את כל הרעיונות של התושבים, אני מגשימה. אגב, בית הקפה נפתח כאן בעקבות דרישת התושבים. יש כאן גן משחקים, בית הספר נופים, הכל קורה כאן. זה כמו חדר אוכל של קיבוץ, שהכל היה קורה שם. בקיצור, מדובר בקהילה מאוחדת ויש פה הרבה דברים מיוחדים שגורמים לשכונה להיות אטרקטיבית".

 

"גני משחקים רועשים כמו פעם"

גיא גידלי, הבעלים של "קפה מנחם": "לפני תשע שנים פתחתי את 'קפה מנחם' בלב רמת בגין. חיפשתי מקום שיש בו אוכלוסייה צעירה עם ילדים קטנים, ורמת בגין זו בדיוק הכתובת! התושבים המדהימים שגרים בשכונה, הקהילה החזקה והמגובשת. רמת בגין היא בין השכונות היחידות שלא נפגעו מעידן הסמארטפונים, כל יום אחר הצהריים, הרחובות מתמלאים בהורים וילדים, מגרש הכדורגל פעיל כל יום, גני המשחקים רועשים ממש כמו פעם. אחד הסיבות שגרמו לרמת בגין להיות שכונה יוצאת דופן הוא בית הספר נופים, שמדורג בין המובילים בארץ; מתנ"ס רמת בגין תחת ניהולה של הילה רובין שלם הוא מתנ"ס פעיל מאוד שנותן שירות מדהים לתושבים, יש סופר שכונתי, מספרה. כל מה שצריך יש כאן. 'קפה מנחם' גיבש עוד יותר את השכונה, סוג של מודיעין עבור התושבים החדשים שמגיעים להכיר. מדי יום, אחרי הלימודים, הילדים מגיעים ל'מנחם' לארוחת צהריים וכמובן לשחק בגן המשחקים והג'מבורי שבמתחם. חוץ מחזירי הבר שכל לילה עדיין מגיעים בהמוניהם, הופכים פחים – ואין עוד פתרון לדבר כמו בעוד הרבה שכונות בחיפה – אין כמעט חסרונות בשכונה. בעצם יש עוד חסרון: אין מספיק דירות לכל האנשים שרוצים לגור בשכונה. מדי יום מגיעים אנשים חדשים שמחפשים לרכוש כאן דירה, אבל זה לא כל כך פשוט. עוד דבר משמאפיין את השכונה, מעבר לרחובותיה התוססים, זו ערנותם של התושבים לדברים חשודים. יש ביטחון. לשכונה יש קבוצת פייסבוק פעילה, שבה מעלים את כל הנושאים החשובים. בקיצור, אפשר לקרוא לשכונה 'קיבוץ רמת בגין'".

"יישוב קהילתי בתוך העיר"

דידי נישליס, יזם ואיש עסקים: "כשחושבים על יישוב קהילתי בתוך עיר, חושבים על רמת בגין. עם מערכת חינוך מהטובות בארץ, מתנ"ס פעיל ואיכותי, שלושה גני משחקים גדולים, בית קפה תוסס וכמובן גבעת העיזים – פארק טבע בלב העיר. קשה למצוא מקום טוב יותר לגדל בו משפחה בחיפה. הלב של השכונה הוא תושביה הפעילים והיוזמים, שהופכים את החיים בה לקהילה של ממש – קבלות שבת מוזיקליות בסגנון במה פתוחה בימי שישי בגבעת העיזים ומבצעי התרמה שונים; חגיגות משותפות של החגים ברחובות ובניית גינה קהילתית בעבודה משותפת; רכישה קבוצתית של ירקות טריים ישירות מהחקלאי ועזרה הדדית בפייסבוק השכונתי בכל בעיה ועניין. כל אלו ועוד הופכים את בגין למקום מיוחד וקסום בלב חיפה".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר