מי מפחד מצבעים עזים? (עיצוב פנים: אנט פרומר, צילום: אלעד גונן לדומיסיל)
מי מפחד מצבעים עזים? (עיצוב פנים: אנט פרומר, צילום: אלעד גונן לדומיסיל)

אזעקת טרנד: פינה לי חביבה

ביותר ויותר בתים נמצא היום פינת זולה משפחתית, המיועדת לצפייה בטלוויזיה, לעבודה מול מחשב ולמשחקים של הילדים. בעוד שבדירות גדולות מוקצה לה שטח במיוחד, בדירות קטנות היא נוצרת על ידי חלוקת החלל באמצעות רהיטים. כך או כך, רוב המשפחות כיום לא מוותרות עליה

פורסם בתאריך: 11.11.21 14:16

בימים אלה, הצורך להירגע, בעיקר בבית, מקבל משמעות שונה. גם במקום הכי אינטימי שלנו, הרצון לתפוס תנומה, לקרוא ספר, לצפות בסדרה, להתנתק מבני המשפחה ולהירגע גובר והולך. זו הסיבה לכך שפינות המשפחה הביתיות הא-פורמליות הפכו לכוכבות הלא מוכתרות של החלל הביתי.

פינת משפחה של אליתג ליוינג (צילום: יח"צ)

פינת משפחה של אליתג ליוינג (צילום: יח"צ)

בווילות, פנטהאוזים ובכלל בדירות יוקרה מוקצה שטח לפינת משפחה. בדירות קטנות יותר, הפינה המשפחתית נוצרת על ידי חלוקת החלל באמצעות רהיטים שיוצרים הפרדה. בחו"ל פינת המשפחה היא כבר מזמן חלק אינטגרלי מהבית, כאשר בארץ הטרנד החל לתפוס תאוצה רק בשנים האחרונות.

להבדיל מהסלון, המיועד לאירוח בני משפחה וחברים, פינת המשפחה היא חלל אינטימי המיועד בעיקר לבני הבית. היא אינה מנותקת מהסגנון העיצובי הכללי של הבית, אך עם זאת חוקי העיצוב בה גמישים הרבה יותר, שכן האווירה שרוצים ליצור בה היא יותר משוחררת וקלילה.

צבעים חמים (סטיילינג: מאיה לבנת הרוש, צילום: רגב כליף לשטיחי RUGS)

צבעים חמים (סטיילינג: מאיה לבנת הרוש, צילום: רגב כליף לשטיחי RUGS)

"הדגש בפינת המשפחה הוא יותר על הנוחות ופחות על העיצוב", אומרת האדריכלית שירה מושכל, מ"הלל אדריכלות", "על מנת ליצור בה אווירה נעימה, חשוב לעצב אותה בצבעים ובחומרים חמים המזכירים טבע ואדמה. מאחר שהפינה המשפחתית 'הוציאה' את הטלוויזיה מהסלון, ניתן למצוא בה עיצובים בלתי פורמליים בדמות פופים מדליקים ונינוחים, שטיחים עבים, ספות עוטפות, כורסאות טלוויזיה, כריות צבעוניות ועוד. פינת משפחה שמשולבות בה מספר פונקציות – פינת טלוויזיה, פינת מחשב ומרחב למשחקים – כיף יותר ליהנות ממנה, וחלוקה נכונה מאפשרת להשתמש בו בזמן בפונקציות השונות ללא הפרעה".

גם המומחים של שטיחי RUGS ממליצים לעצב את פינת המשפחה בצבעוניות נעימה ולמלא אותה בכמה שיותר פרטי טקסטיל – שטיחים, כריות, וילונות, בדי ריפוד ועוד.

 

האדריכל בועז שניר: "בשנים האחרונות יש יותר ויותר ביקוש לפינות ישיבה לא סטנדרטיות, בנוסף לסלון, אך לא במקומו. לצד חלל המטבח שלפני מספר עשורים הפך להיות חלק מהחלל הציבורי ו'גנב' מהסלון את תרבות הישיבה הא-פורמלית ואת הצפייה במסך, צצו להן פינות ישיבה ומשפחה, קטנות וגדולות, בהתאם לגודל הבית, בין אם זה במרתף, במרפסת, במסדרון, בפינה ייעודית או בחלוקה עיצובית של הסלון עצמו".

מקום לרבוץ בו (סטיילינג: מאיה לבנת הרוש, צילום: רגב כליף לשטיחי RUGS)

מקום לרבוץ בו (סטיילינג: מאיה לבנת הרוש, צילום: רגב כליף לשטיחי RUGS)

רננה אזולאי, מנהלת קשרי אדריכלים ברשת אליתה ליוינג: "הישיבה הא-פורמלית צוברת תאוצה ועושה זאת על חשבון החללים הרשמיים בבית – הסלון ופינת האוכל. המטרה היא ליצור פינת ישיבה כיפית ולא רשמית. לעיתים היא "יוצאת" החוצה למרפסת או לגינה, בשל הרצון לשבת וליהנות באוויר הפתוח ולנצל את קרני השמש המועטות. לאור זאת אנו עדים לעלייה משמעותית במכירה של מרבצים ופופים, הן לפנים הבית והן מחוצה לו, באופן שמתכתב בהרמוניה האחד עם השני".

פינה כיפית ולא רשמית (עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצוק)

פינה כיפית ולא רשמית (עיצוב: קרן גנס, צילום: אסף פינצוק)

לדברי מעצבת הפנים קרן גנס, לפינות הזולה הביתיות יש סגנון עיצובי משלהן. גנס: "יש לה חוקים שונים, היא פינה אינטימית, משפחתית, שאפשר לרבוץ בה, להשתולל, לשחק, ולעיתים היא גם משמשת חלל עבודה".


גם אתם רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו לדוא"ל: [email protected]


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר