אסתר גרינפלד (צילום: באדיבות המשפחה. ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
אסתר גרינפלד (צילום: באדיבות המשפחה. ע"פ סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

הלכה לעולמה אסתר גרינפלד, המורה המיתולוגית לספורט של עירוני א'

אחייניתה של גרינפלד יעלי רוף מספרת, על דודתה: "לא היו לה ילדים משלה. התלמידים היו הילדים שלה. היא ביקשה שלא תיערך לה הלוויה ושלא יישבו עליה שבעה. היא הכי רצתה שיזכרו אותה כמו שהיא הייתה – אסתר גרינפלד, המורה שלנו שעזרה לכולם". משה דץ: "אסתר הייתה מורה רגישה ומכילה. ידעה לדבר אלינו בגובה העיניים"

פורסם בתאריך: 16.11.21 14:57

אסתר גרינפלד, המורה המיתולוגית לספורט של בית הספר עירוני א', הלכה לעולמה, בת 90.

גרינפלד נולדה ב-1931 בטבריה. אביה, קלמן גרינפלד, היה חבר בארגון "השומר", ולימים נמנה עם אנשי ההגנה והמשטרה בטבריה. לאחר מלחמת העצמאות החלה ללמד בקיבוצי עמק הירדן ובטבריה, ולאחר מספר שנים עברה לחיפה ללמד בבית הספר הריאלי. זמן קצר לאחר מכן עברה ללמד בעירוני א', כמעט מיום הקמתו, בעקבות המנהל צמח צמריון, פעיל ציוני וחוקר מקרא ותקופת השואה, שהתמנה למנהל בית הספר ב-1960. בהמשך עבדה גם תחת ניהולו של מנהל מיתולוגי נוסף, משה גבעון, ואחר כך תחת ניהולה של בתיה בראונר, שנכנסה לתפקידה ב-1992. במהלך השנים לימדה גרינפלד אנגלית, מוזיקה וגדנ"ע, אולם רוב בוגרי בית הספר זוכרים אותה כמורה לספורט. גם לאחר צאתה לפנסיה המשיכה גרינפלד ללמד בהתנדבות בבית הספר.

לאורך כל שנותיה התגוררה גרינפלד בחיפה, תחילה ברחוב מיכאל, אחר כך ברחוב הלל ולבסוף ברחוב וינגייט. גרינפלד גם אחזה בקריירה מוזיקלית בהיותה נגנית צ'לו בתזמורת הגדנ"ע, ולימים כנגנית תחת ניצוחה של דליה אטלס.

אחייניתה, יעלי רוף, אמרה ל"כלבו –חיפה והקריות": המון תלמידים נשארו איתה בקשר לאורך השנים, ובכל מקום שהייתה הולכת, הייתה פוגשת את התלמיד הזה או את התלמידה הזו. תמיד היינו צוחקים על זה, אבל זה באמת היה ככה. היא נתקלה בתלמידים שלה בכל מקום – מנהגי אגד ועד אחיות בבתי חולים".

 

לגרינפלד לא היו ילדים, ובאופן טבעי התלמידים תפסו את מקומם של הילדים בחייה. "זה ממש ככה", אומרת רוף, "אחותי ואני היינו הכי קרובות אליה. מכיוון שלא היו לה ילדים, התלמידים שלה היו הילדים שלה. היא דרבנה את התלמידים, לקחה אותם אליה ולימדה אותם אפילו באופן פרטי, בלי לגבות כסף כמובן. בשנה שעברה, במלאות לה 90 שנים, הוצאנו חוברת עם כל הברכות שהתלמידים, שלימדה לאורך השנים, שלחו לה. אספנו לה את כל מה שהתלמידים כתבו והיא מאוד התרגשה".

גרינפלד ביקשה כי לא תיערך לה הלוויה ושלא יישבו עליה שבעה. "זו הייתה הבקשה שלה. היא לא רצתה להיות למעמסה על אף אחד. אני חושבת שהיא הכי רצתה שיזכרו אותה כמו שהיא הייתה – אסתר גרינפלד, המורה שלנו שעזרה לכולם".

משה דץ, בוגר בית הספר, אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "אסתר הייתה מורה רגישה ומכילה. ידעה לדבר אלינו בגובה העיניים, ומצד שני תמיד "הרימה" לנו, וכמו חץ שלחה אותנו קדימה להתמודד עם החיים… לכל תלמידי עירוני א' בשנים שאני למדתי היה ונשאר חלק מאסתר. יהי זכרה ברוך".

גרינפלד הייתה המחנכת של חבר מועצת העיר אלי בן דיין, שאמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "ברצוני להשתתף בצער משפחתה של המורה אסתר גרינפלד. אסתר, זיכרונה לברכה, הייתה אשת חינוך מהמעלה הראשונה, שחינכה אלפי תלמידים, ואף אני זכיתי להיות תלמיד שלה. אסתר הטמיעה בנו, התלמידים, ערכים שמלווים אותנו עד היום וכמובן שאנחנו ממשיכים את דרכה. יהי זכרה ברוך".

[22:21, 16.11.2021] בועז כהן: אלי בן דיין חבר מועצת העיר על גרינפלד שהייתה המחנכת שלו.
[19:39, 16.11.2021] בועז כהן: משה דץ. בוגר בית הספר אומר לכלבו על גרינפלד….

אסתר גרינפלד מעיינת בחוברת הוקרה שהוקדשה לה (צילום: באדיבות המשפחה)

אסתר גרינפלד מעיינת בחוברת הוקרה שהוקדשה לה (צילום: באדיבות המשפחה)

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עופר

    לימדה אותי בעירוני א, אין מורים כאלה היום! שלחה אלינו התלמידים גלויות מחו״ל, בעיקר מהודו, חלקה לנו סוכריות במבחנים-בקיצור נזכור אותה כאימא מורה מחנכת אחת ויחידה!
    ת.נ.צ ב.ה.

  2. אוריאל אורי

    הייתה לי את הזכות להיות תלמיד שלה!!! הייתה מלאך כשהייתי מורה ועכשיו היא מלאך בשמיים ונגיד לה תודה. יהי זכרך ברוך. אוריאל אורי מחזור 1986.

  3. תלמידה מיבנאל.

    אסתר גרינפלד גרה שנים בטבריה,ושנים למדה ביבנאל המושבה, התעמלות , יומיים בשבוע,אבל הכי כיף היה ללמוד בחוגי הערב ,שם לימדה ריקודי עם. היו שעורים לנוער ואחכ למבוגרים.
    במילואים,אסתר שמשה כרץ,(רצה) והיתה מידי פעם מגיעה לבית הספר ביבנאל על האופנוע הצבאי הכבד,בו נהגה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר