שדרות המגינים 128-124 (צילום: שלומי מטר)
שדרות המגינים 128-124 (צילום: שלומי מטר)

העירייה דורשת מתושבים בקרית אליעזר לשפץ את הבניינים שלהם ומאיימת בקנסות של עשרות אלפי שקלים

דיירי הבניינים בשדרות המגינים 128-124 הופתעו לקבל לאחרונה מכתב התראה מהעירייה, שבו נאמר להם, כי אם לא ישפצו את מבני המגורים בתוך 60 יום מקבלת המכתב, הם צפויים לקנסות כבדים. דיירת: "במקום להאיץ את תהליך הפינוי-הבינוי, דורשים מאיתנו לבצע שיפוץ. הדיירים פה זקנים, מאיפה יש להם כסף?"

פורסם בתאריך: 21.11.21 19:14

דיירי הבניינים בשדרות המגינים 128-124 בקרית אליעזר הופתעו למצוא לפני מספר ימים בתיבות הדואר שלהם מכתב התראה מהעירייה, שבו הם נדרשים לשפץ את המבנה, ולא – הם צפויים לקנס של עשרות אלפי שקלים.

בהודעה מטעם האגף לפיקוח על הבנייה במינהל ההנדסה, החתומה על ידי יו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה, מ"מ ראש העירייה מיכי אלפר, נכתב, כי ב-4 באוקטובר ביצע מהנדס בדיקה בבניינים, ונמצא, כי קיימים בהם מספר ליקויים: ברזל גלוי וחלוד, סדקים, נשירת גושי בטון וטיח בעמודים, בקירות, בתקרה ובקורות, סדקים ושקעים ברצפה בקומת העמודים; קיימת פתיחה בתפר בין הכניסות בבניינים מספר 126 ו-128, וכן סדקים, נשירת טיח במספר מקומות בחזיתות הבניין.

הדיירים נדרשים לתקן את הליקויים בתוך 60 יום מקבלת המכתב בפיקוח של מהנדס רישוי. "… בתוקף סמכותי, הריני דורש מכם בזאת, כי בתוך 60 ימים מתאריך קבלת הודעה זו, תבצעו לפי הנחיות ובפיקוחו של מהנדס רישוי חיצוני מטעמכם את העבודות המפורטות להלן: לתקן את העמודים, הקורות, התקרה, הקירות והרצפה בקומת העמודים; לתקן את חזיתות הבניין; לנקוט באמצעים למניעת המשך פתיחת התפרים; להגיש למשרדנו אישורו של מהנדס רישוי מטעמכם על יציבות הבניין", לשון ההודעה. עוד נדרשים הדיירים, להגיש אישור של המהנדס שנשכר מטעמם על הסרת הסכנה בגמר העבודות.

שדרות המגינים 128-124 (צילום: שלומי מטר)

שדרות המגינים 128-124 (צילום: שלומי מטר)

עוד נכתב בהתראה: "עליי להדגיש, כי אם לא תמלאו תוך המועד הנ"ל את כל הדרישות שבהודעה זו לשביעות רצונו של המהנדס, תשקול העירייה אם ובאילו אמצעים היא תנקוט כדי להסיר או למנוע את הסכנה, וכל ההוצאות תחולנה עליכם. כמו כן תהיו צפויים לנקיטת הליכים משפטיים פליליים נגדכם, לקנס בגובה של עד 3300 שקלים ולקנס נוסף בגובה של עד 150 שקלים לכל יום שבו נמשכת העבירה. אני מקווה כי תמנעו ממני ומעצמכם את ההכרח לאחוז באמצעים החוקיים הנ"ל. כל הנזקים שייגרמו, מסוג כל שהוא ומסיבה כל שהיא, יהיו על אחריותכם הבלעדית בלבד".

לדברי דיירים, עימם שוחח "כלבו – חיפה והקריות", ההודעה נחתה עליהם כרעם ביום בהיר, שכן איש מהעירייה מעולם לא עדכן אותם בדבר הגעתו של מהנדס למקום או תיאם איתם סיור משותף.

סבטה קריביצקי, יו"ר ועד אחד הבניינים: "קיבלנו את המכתב לפני שלושה ימים. כתוב בו שאנחנו צריכים לעשות כמה דברים בבניין בתוך 60 יום, ואם נעשה זאת, נקבל בכל יום קנס. אנחנו בפרויקט פינוי-בינוי. כבר כמה שנים שאנחנו מדברים ועושים ישיבות, יש חברה שבחרנו שתטפל בנושא של הפינוי-בינוי, כל השכנים חתמו וגם אני. ועכשיו קיבלנו כזה מכתב. אף אחד לא דיבר איתנו לפני, רק היה כתוב במכתב שהיה מהנדס, אבל לא אמרו לנו שיהיה מישהו. לא אמרו לנו כלום. רק קיבלנו מכתבים".

 

בנוסף, טוענים הדיירים, כי הם לא מבינים מדוע העירייה במקום להאיץ את תהליך הפינוי-בינוי, דורשת מהם לבצע שיפוץ. "אנחנו לא יודעים מה לעשות עכשיו. אם יהיה פינוי-בינוי אז חבל להשקיע בזה כסף, וזה המון כסף. אני לא מבינה למה העירייה לא נותנת אישורים לפינוי-בינוי ואנחנו צריכים לשפץ בתוך 60 יום. הדיירים פה מבוגרים, זקנים, מאיפה יש להם כסף?", אומרת קריביצקי.

דייר נוסף אמר ל"כלבו – חיפה והקריות": "כתוב במכתב שקודם כל צריך להביא מהנדס. אחר כך – מה שאומר המהנדס, צריך לעשות. לך תמצא את המהנדס, כמה זמן זה לוקח, אחר כך הוא יגיד מה צריך לעשות ולך תחפש קבלנים שיבצעו את זה, אחר כך תאסוף כסף ותתחיל לעשות את השיפוץ – זה מינימום שלושה-ארבעה חודשים!".

דייר אחר אמר: "השיפוץ הזה לא יעזור. אלה בניינים שכבר עשו את שלהם. אין מה לעשות, אלא רק שיאשרו את הפינוי-בינוי ויבצעו את התהליך בניין אחרי בניין, ואם כבר שלחו להם את המכתב הזה – אז שיאשרו להם ראשונים".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "המבנים בהם מדובר מצויים במתחם המיועד לפינוי-בינוי, ואולם מדובר בשלב מוקדם בתהליך שאורך שנים, ועל כן לא ניתן להמתין עם הסרת המפגעים שעשויים לסכן דיירים המתגוררים במקום היום, ובהתאם לכך פועלת העירייה כפי שהיא מחויבת לעשות על פי חוק".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. עומר

    אולי תתנו לקבלן אישור פינוי בינוי תוך 60 יום להרוס ולבנות בנינים חדשים במקום לאיים על אוכלוסיה מוחלשת

  2. רונן הפתח תקואי..

    בנינים מימי הביניים בגודל של קופסת גפרורים מה יש לשפץ צריך רק לשטח את המקום פשוט מאוד למחוק ולבנות בתים נורמליים שאפשר לבני אנוש לחיות בתנאים טובים.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איזו עירייה שערורייתית !!!
    פתאם יש חוק? ומה עם החוק של פינוי בינוי,????
    קליש שולפת החלטות מהמותן????
    גם המדינה צריכה לעזור! מה יש לשפץ את הבניינים משנות ה50 והיסודות רקובים ?כמו לשים מיק+אפ על עור מלוכלך?
    ואז מה? הבניין יקרוס?
    ומי שמגיב ברשעות אלה אנשים חמוצים וטיפשים!

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בכל המדינה כבר התחילו ליישם פינוי בינוי בלי כל השטיקים ההזויים של ראשת עיר הזוייה!
    תראו בבאר שבע,בבת ים,באשקלון, בתל אביב, על ראשי העיר עוזרים לתושבים עושים את המוטל עליהם!!! ומה קליש עושה?
    כמה עוד נסבול ממנה?

  5. רוי

    פה בארץ מפונקים. באמריקה יש חוקים מצוינים כמו למשל שעם הקיר,שחור מחוייבעם הדיירים לשפץ אותו אחרת זה קנס. אותו דבר דשא יש חוק שלא עולה מעל ס"מ אחרת זה,קנס. שם הבתים יפים פה הכל חולירה כי אין חוק תיקום ושיפוץ. הכל זוועה

  6. קרן אמסלם

    אנשים חושבים בחינם יעשו להם קנו בית זהו אין דבר כזה חינם בגלל זה הכי טוב בעולם בית קרקע

  7. צפוני

    גיבורים על חלשים אולי תעזרו להם בשיפוץ אתם אנשים רעים וחסרי לב וחסרי אחריות

  8. עינת

    למה שלא נתאגד כולנו יחד נרד לראשת העיר ושתסביר לנו למה עלינו לזרוק אלפי שקלים כשזה רק תיקון קוסמטי זה לא פותר את הסיכון

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר