חניון "אורנים" (צילום: עמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות)
חניון "אורנים" (צילום: עמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות)

חניון "אורנים" בפארק הכרמל שנשרף ב-2005 ישופץ ויתוחזק על ידי חניכי הפנימייה הצבאית

בחניון יוקמו פינות ישיבה, נקודות תצפית, שבילי גישה וישוקם מבנה השירותים הישן, והוא יונגש בהמשך גם לבעלי מוגבלויות. הוא יוקדש ל-135 חללי הפנימיות הצבאיות בחיפה ובתל אביב שנפלו במערכות ישראל

פורסם בתאריך: 23.11.21 12:25

רשות הטבע והגנים ועמותת בוגרי הפנימיות הצבאיות סיכמו על שיתוף פעולה שעיקרו שיפוץ חניון "אורנים" בפארק הכרמל לרווחת הציבור.

חניון אורנים, שנשרף בשריפה ב-2005 ונסגר לשיקום, ייפתח מחדש, יתוחזק על ידי חניכות וחניכי הפנימייה הצבאית בחיפה ובוגריה ויוקדש ל-135 חללי הפנימיות הצבאיות בחיפה ובתל אביב שנפלו במערכות ישראל.

במסגרת התוכנית יוקמו בחניון פינות ישיבה, נקודות תצפית, שבילי גישה וישוקם מבנה השירותים הישן. כמו כן, הוא יונגש בהמשך גם לבעלי מוגבלויות. לאחר שיקומו של החניון, יתאפשר רצף חניונים מטופח – מחניון טללים במערב ועד לחניון כלניות במזרח.

חניכות וחניכי הפנימייה ישתלבו בעבודות האחזקה והשימור של החניון, וזאת במסגרת הפעילות הקהילתית הנהוגה בפנימייה הצבאית זה שנים רבות. תכנון האתר מבוצע בהתנדבות על ידי אדריכל הנוף יהודה פרחי.

 

"לחניכי הפנימייה הצבאית בחיפה יש זכות גדולה לקחת חלק בפרויקט המחבר את הפנימייה למורשתה כעתודת הפיקוד של צהל מאז 1953", אומר מפקד הפנימייה, אל"מ (מיל') ערן מקוב, "אנחנו גאים שמצאנו דרך, מצד אחד להנציח את חללי הפנימייה ומורשתה ומהצד השני לייצר פרויקט שכל תושבי חיפה והסביבה יוכלו ליהנות ממנו".

"פארק הכרמל רואה חשיבות רבה בהסדרת מקומות ביקור נוספים ברחבי הפארק שיכולים לתת שירות למבקרים הרבים ולחשוף אותם לטבע ולנוף הנפלאים סביבנו בכרמל", אומר מנהל פארק הכרמל, אייל כהן, "שיתוף הפעולה עם חניכות וחניכי הפנימייה הצבאית והנכונות שלהם לעבוד ולטפח את המקום במו ידיהם חשוב מאין כמוהו לחיבור לטבע בכלל, למקום בפרט ולעצמנו כחברה טובה יותר".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר