שקוף שזה ארון (תכנון ועיצוב: פרי הדר, צילום: עודד סמדר לרשת אליתה ליוינג)
שקוף שזה ארון (תכנון ועיצוב: פרי הדר, צילום: עודד סמדר לרשת אליתה ליוינג)

יוצאים מהקופסה, נכנסים לארון

חדר ארונות מאורגן, כזה שיציג לראווה את קולקציות הבגדים, יבליט את האקססוריז וייתן כבוד לאוסף הנעליים המרשים, הוא חלומה הרטוב של כל שופוהוליקית. מעצב הפנים ניצן הורוביץ מנדב כמה טיפים מנצחים לעיצוב חדר הארונות א-לה קארי ברדשואו סטייל

פורסם בתאריך: 25.11.21 20:14

אם פעם היו חדרי ההלבשה נחלת בעלי האצולה והמלוכה בלבד, כיום חדרי הארונות נגישים כמעט לכולם, ומאפשרים להתרברב בהרגלי הצריכה הלא-מאוזנים לפרקים. כל מי שאינה חובבנית יודעת שבתירוץ "אין לי מה ללבוש" אוחזת מי שלא השכילה להתאים לעצמה את הארון המושלם. ובינינו, מי לא הייתה רוצה חדר ארונות בגודל של חדר ממוצע, מסודר לפי גוונים, סגנונות ופייטים נוצצים? "הרעיון בחדר ארונות הוא לעצב חלל שיהיה כמו 'מיני חנות' בבית, ובה קולקציית הבגדים האישית", מסביר המעצב ניצן הורוביץ, "כזה שייראה מזמין, שיחשוף בקלות את 'המרכולת', ויאפשר לעשות בקלות התאמות וסטיילינג אישי ליום שבפתח".

הורוביץ סבור, כי ארון מושלם הוא כזה שיוצר תצוגה מושלמת של פריטי המלתחה – מחצאית ועד שמלת ערב, ומעגיל ועד נעל עקב. לדבריו, ככל שהארון יציג לראווה בצורה טובה יותר את המלתחה האישית – כך תוכלו להציג בכל יום מראה אחר, מוקפד, קליל, שובב או נוצץ – לפי הצורך, האירוע, או מצב הרוח.

כמו חנות בגדים (עיצוב: דניאל מיכאלי, צילום: שרון צרפתי)

כמו חנות בגדים (עיצוב: דניאל מיכאלי, צילום: שרון צרפתי)

איך יוצרים "מיני חנות", בתחושה שהכל פרוש לפניך, כאשר אין לך חדר ארונות?

"אנשים מוכנים להתפשר על גודל חדר השינה לטובת חדר ארונות איכותי. אבל חשוב להבין שבחדרי ארונות יש מקום מבוזבז, ושאם החדר לא גדול, הבזבוז הוא יקר. אם אין מקום, אני חושב שעדיף לוותר על זה".

לדברי הורוביץ, המינימום ההכרחי לחדר ארונות מרווח ואיכותי הוא לפחות 7 מ"ר. אם אין ברשותכן כזה חלל, עדיף להסתפק בארון מסורתי. אבל אל לכן להתהלך אבלות וחפויות ראש, כי ההיצע של היום הוא ממש לא מה שהיה פעם. כיום אפשר למצוא ארונות רחבי מידות עם חזיתות מאווררות בחיתוך לייזר, שנראות כמו משרביות, ארונות בחיפוי מראה או זכוכית, הדפסים אישיים, שלל גימורים יוקרתיים ומערך פנימי חכם, שבו אפשר לשלב בין חומרים שונים, בין מדפים ומגירות במשחק שבין מוסתר לגלוי ועוד. בעוד שהדלתות המסורתיות הנפתחות לצדדים הן הנפוצות ביותר, ומאפשרות הצצה נוחה אל תוך הארון, דלתות ההזזה יפנו מקום יקר בחדר. ויש גם כאלה שיכולות "להיבלע" אל תוך "כיס" נסתר בצד הארון או הקיר.

מה מסתתר מאחורי הווילון? (עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ, צילום: אלעד גונן)

מה מסתתר מאחורי הווילון? (עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ, צילום: אלעד גונן)

"אל תשכחו שחדר ארונות פתוח מחייב סדר מופתי בכל עת", מחייך הורוביץ ומוסיף, כי מעצב טוב יידע לתכנן את סוויטת חדר השינה בצורה מיטבית ולמצוא את המקום המושלם עבור הארונות, אפילו במקומות שלא חשבתם עליהם, כמו מסדרונות או קירות שאינם מנוצלים. "חדרי ארונות שהם חלק אינטגרלי מסוויטת השינה נפוצים מאוד, ללא חלוקה או חציצה, ממש כמו חדרי הרחצה, שלעיתים מפרידה רק מחיצת זכוכית דקה בינם לבין חדר השינה".

אם בכל זאת נמצא המקום המיועד ואתן רוצות לתכנן את חדר הארונות המושלם, חשוב לתכנן בצורה מדוקדקת בהתאם לכמות הבגדים, לכמות הנעליים, לכמות הבגדים התלויים – ולא לשכוח לתת מקום גם עבור בן הזוג, בהתאם לצרכיו.

כדי למקסם את שטחי הפנים, כדאי להיעזר באביזרים מתקדמים, כמו מדפים נשלפים, מגירות פנימיות עם חזית שקופה שיקלו על חיפושים, מגירות עם חלוקה פנימית, מוטות תלייה בגבהים שונים ועוד. אלה ינצלו היטב את החלל, כולל הפינות ה"מתות" שבו.

 

הורוביץ מציע ליצור קונטרסט ייחודי דרך גוון פנימי מודגש בפנים הארון, תאורה פנימית, שילוב חומרים מפתיע ועוד. "כמובן שסידור הבגדים, ויזואלית, לפי קטגוריות – לסדר אזור מחויט, אזור קז'ואל, אזור שמוקדש לבגדי ספורט, סידור לפי צבעים, יש בזה משהו מאוד גרפי ומדליק", הוא מציין.

חלק אינטגרלי מסוויטת השינה (עיצוב: דניאל מיכאלי, צילום: שרון צרפתי)

חלק אינטגרלי מסוויטת השינה (עיצוב: דניאל מיכאלי, צילום: שרון צרפתי)

לדברי הורוביץ, הרעיון של לקום בבוקר, להיכנס לחדר ולבחור מה ללבוש, ממש כמו בחנות, מהווה חוויה בפני עצמה, ולכן שווה להשקיע בכך. לכן, הוא מציע לשאוב השראה מחנויות בגדים ומחנויות יוקרה. "גם ברמת שילוב החומרים וגם ברמת ההעמדה".

והכי חשוב: "צרו לעצמכן מקום נוח, כיפי, עם אי מרכזי עבור התכשיטים, עם הדום או ספסל שעליו תוכלו להתארגן וגם ישדר תחושה של גודל ומרחב. ארונות הם עולם מטורף ואם תשכילו לצאת מהקופסה, הם בהחלט יכולים לעבוד עבורכן", הוא מסכם.


גם אתם רוצים להשתתף במדור? כתבו לנו לדוא"ל: [email protected]


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר