פרלמנט זירת הנדל"ן (צילום: Dubova / depositphotos.com)
פרלמנט זירת הנדל"ן (צילום: Dubova / depositphotos.com)

הפרלמנט של ואדי ניסנאס: "הלב של חיפה"

"אמנם לא הכל ורוד, אבל כולם נותנים יד אם מישהו נתקל בקושי" • מישל ג'מאל, שרבל רוזה, עו"ד חמודי מסרי ואליאס עבוד אוהבים את ואדי ניסנאס, ורק רוצים שיפתרו להם את בעיות החנייה

פורסם בתאריך: 2.12.21 13:55

"חיפה בלי ואדי ניסנאס לא שווה"

מישל ג'מאל, "פלאפל מישל": "פתחתי את הפלאפל לפני 42 שנה. אמרתי שרק במקום הזה אפשר להצליח. אם הייתי פותח בכרמל, זה לא אזור של תיירות או אזור שבאים אליו במיוחד לאכול פלאפל. לכאן באים במיוחד כדי לראות את הוואדי ולאכול פלאפל. יש לי סניף בעיר התחתית ולא באים לשם במיוחד, באים לשם לקוחות קבועים שלנו, שמכירים אותנו, אבל לא תמצא לקוח שבא במיוחד מבאר שבע לשם כמו שבאים במיוחד לוואדי.

"השכונה היא מאוד יפה, היא הלב של חיפה, חיפה בלי ואדי ניסנאס לא שווה. זה מה שנשאר מחיפה העתיקה. השכונה עצמה נחשבת שקטה והיא מתפתחת תיירותית. חנייה זו בעיה. כמעט שאין לנו. יש חניונים פרטיים שסגורים בשבת, וצריך שיפתחו אותם במהלך השבת. דבר ראשון שצריך לדאוג בשכונה זה לחנייה. דבר שני, יש המון פקקים בוואדי. בשעות הערב, למשל, אם אתה רוצה להיכנס לוואדי ייקח לך רבע שעה. כל העובדים מסיימים את יום העבודה ועולים לכרמל דרך שדרות הציונות, או רחוב ח'ורי, אז הכל סתום. זו בעיה רצינית. הוואדי עצמו הוא סמל לאחדות ודו קיום. אני מאמין בדו קיום ואני מרגיש אותו בשטח".

"הביקוש למגורים בשכונה עלה בזמן האחרון"

שרבל רוזה, יועץ ומשווק נדל"ן בחיפה: "שכונת ואדי ניסנאס שהוקמה במאה ה-19 נחשבת לשכונה הכי ותיקה בחיפה. היא מסמלת את הדו קיום בעיר בין כל העדות. בנוסף להיותה שכונת מגורים ותיקה עם בנייני אבן עתיקים, היא גם נחשבת לשכונת בילויים, במיוחד בשבתות וחגים. בכל סוף שנה אזרחית מתקיימים אירועי 'החג של החגים'. היתרונות למי שגר בה הם הקרבה למוקדי הקניות, השוק העתיק, החנויות, בתי הספר והתחבורה הציבורית הנוחה. החיסרון הוא שיש רק כביש אחד שמוביל אליה ובשעות השיא העומס הוא גדול, יש הרבה סמטאות שיוצרות פקקים בשעות האלה. הביקוש למגורים בשכונה עלה בזמן האחרון. אנו עדים לביקוש מצד משקיעים שרוצים לקנות דירות בשכונה, במיוחד אלה שאוהבים בניינים עתיקים ותקרות גבוהות. חיסרון נוסף הוא שהשכונה סובלת מהיעדר תוכניות להתחדשות עירונית כמו קרית אליעזר, למשל, אבל בסך הכל שכונה טובה עם אנשים טובים שכיף לגור איתם".

 

"חנות הדגים הכי טובה בחיפה"

עו"ד חמודי מסרי, יו"ר ועד השכונה: "ואדי ניסנאס היא שכונה אותנטית. אמנם המבנים ישנים, אבל הסביבה האורבנית מתחדשת. יש בה הכל: מאפיית ח'ורי, מאפייה שכונתית בתוך השוק; יש את האטליזים הכי טובים, אם זה אבו שקארה, אם זה סבאח, אם זה אם ממדוח; יש את הפלאפל הכי טוב – הזקנים, מישל, ג'ורג'. יש בה את חנות הדגים הכי טובה בחיפה. יש את השוק. הכל נמצא במרחק של כמה מטרים. החסרונות של השכונה הם שהיא ישנה – הסמטאות ישנות, התשתית בה ישנה, ובשישי-שבת הכל פקוק, כי כולם רוצים להיכנס לשוק עם הרכב. היום אין ביקוש גבוה לדירות כאן, למרות הבניינים הגבוהים שבונים בה, כי אין כסף והמצב הכלכלי לא משהו, גם בגלל הקורונה. ובכל זאת, הדירות נמכרות פה לא פחות ממיליון שקל לדירה חדשה, ואם זו דירה ישנה זה בין 700 ל-800 אלף שקל. תלוי בגודל. עיריית חיפה שמה דגש על התחדשות השכונה ושימור המבנים הישנים, וזה חשוב".

"כמו כפר קטן בתוך העיר"

אליאס עבוד, שחקן: "אני לא רואה את עצמי מסתגל למקום אחר מלבד ואדי ניסנאס. התרגלתי לאווירה בשכונה, שהשכנים בה מכירים האחד את השני, ולרוב זה כמו משפחה. אמנם לא הכל ורוד, אבל כולם נותנים יד אם מישהו נתקל בקושי חברתי או כספי, כך שכולם נרתמים לסייע. מבחינה אסטרטגית המיקום שלה מאוד נוח. היא קרובה לעיר התחתית, להדר, לכרמל, וממנה אפשר להגיע לכל מקום, גם למי שאין רכב פרטי ומשתמש בתחבורה ציבורית. גם חובבי הבילויים יכולים לגור בה וליהנות, כי היא קרובה לכל מתחמי הבילוי, אם זה העיר התחתית, המושבה הגרמנית ועוד.

"בעיית החנייה היא אסון, ולא רק שאין מקומות חניה אלא גם מחלקים דוחות חנייה. מי שיש לו חנייה פרטית התמזל מזלו, ומי שלא – סובל. רוב האנשים שגדלתי איתם עדיין מתגוררים בשכונה, רק בודדים עזבו. מה שעוד מייחד את השכונה זה שהיא כמו כפר קטן בתוך העיר, ילדים בונים מעל ההורים שלהם, אבל יש בזה חיסרון, כי זה רק מוסיף לצפיפות. מרחוב עין דור ועד לכיכר של חסן שוקרי יכול לקחת לך חצי שעה עד שאתה יוצא מהאזור. הדירות זולות יחסית, אבל גם כאן מתחיל להתייקר כמו בשאר הארץ. בעיה נוספת שאם אתה רוצה לגור כאן, לא נותנים לך משכנתה כל כך מהר".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר