הפרלמנט (צילום: javlindy / depositphotos.com)
הפרלמנט (צילום: javlindy / depositphotos.com)

הפרלמנט של רמת אלון: "בתקופת הקורונה עשינו פה דברים מדהימים"

ניר רמתי, ריימונד מוסקוביץ, ליאת בירן ואסנת לירן-רותם מספרים על רמת אלון, שאותה ואת אנשיה הם כל כך אוהבים

פורסם בתאריך: 16.12.21 14:06

"גינה קהילתית מדהימה"

ניר רמתי, מנהל מתנ"ס רמת אלון: "השכונה היא מאוד קהילתית. המתנ"ס מאוד פעיל, והיחסים בין המתנ"ס לבית הספר היסודי אלון הם מעולים. התושבים מאוד מגויסים, ובתקופת הקורונה עשינו פה דברים מדהימים. אנחנו עושים בשכונה זה שנים מבצעי התרמה לקשישים בחגים. יש כאן תושבים שאימצו ניצולי שואה. אגב, יש בשכונה גינה קהילתית מדהימה שהיא אחת היפות בחיפה והיא מאוד פעילה – עושים בה קבלות שבת, הרצאות וסדנאות. אנשים עוברים לפה במיוחד בגלל האווירה הזו. מחירי הדירות בשכונה מאוד יקרים, כי הכל כאן נגיש ויש בה הכל – יש מעונות יום, יש גני ילדים, בית ספר יסודי ובית הספר התיכון אליאנס, כך שאנשים לא צריכים לצאת מהשכונה. ילד מגיל אפס עד 18 לא צריך לצאת מהשכונה בכלל. ובנוסף יש פה מרכז מסחרי, סופרמרקט, הכל קרוב".

"יש אחווה ואכפתיות"

ריימונד מוסקוביץ', פעילה חברתית ורכזת הגינה הקהילתית: "אני גרה בשכונה 25 שנה. השכונה שלנו היא כמו קיבוץ, היא מקום קהילתי, שבו כולם מכירים את כולם, יש אחווה ואכפתיות. בתקופת הקורונה הבאנו למי שצריך תרופות עד הבית, בעלי בעצמו הלך והחליף מנורות וצנרת לקשישים שהיו להם בעיות, ואנחנו מאמצים קשישים, ותיקי השכונה, ואחת לכמה זמן מביאים להם שי. ישנם שיתופי פעולה בין גני הילדים, בית הספר והמתנ"ס ותושבי השכונה – ממשפחות עם ילדים ועד קשישים. יש מענה לכל הגילאים, ולכן זו שכונה מבוקשת. גם המיקום שלה אופטימלי, הוא גם צדדי וגם מרכזי. יש את מרכז זיו שהוא קרוב, וגם העובדה שהשכונה חולשת על כל מערכות החינוך מגיל אפס ועד האוניברסיטה והטכניון. למרות שהשכונה בנויה על מדרון, זה לא מפריע להתניידות. כל רחוב בפני עצמו הוא שטוח. התחבורה הציבורית מאוד נוחה והרבה מבוגרים משתמשים בה. המתנ"ס מהווה מרכז לכל מי שמתגורר כאן.

"השכונה מתאימה גם למשפחות צעירות וגם למבוגרים, כי יש בה תמהיל דירות מגוון – משלושה חדרים ועד חמישה חדרים, ודירות עם גינות, למרות שאלו לא בתים פרטיים שזה יתרון. מבחינתי, אין חסרונות בשכונה. אני כבר יכולה להגיד לך שבני רכש דירה בשכונה כדי שיהיה קרוב אליי. אנחנו מאוד אוהבים את השכונה".

"תמיד תמצאו כאן חנייה ופיסת שלווה"

ליאת בירן, חומוס אליעזר: "מבחינתי ההחלטה למקם את החומוסייה שלי דווקא ברמת אלון הייתה פשוטה וקלה. אמנם אני נמצאת בכניסה לשכונה (רחוב דובנוב) ולא בליבה, אך גם למיקום הזה יש יתרונות רבים. הרחוב מרתק, יש בו אותנטיות שכבר קשה למצוא. יש כאן תמהיל חיפאי של סטודנטים ושל משפחות, מגוון גילאים, תרבויות ודתות. כל אלה מגיעים אליי למפגש שמחבר אותם דרך הטעמים שאני מייצרת כאן, וזה מקסים בעיניי. המיקום הצדדי של החומוסייה יכול להוות גם חסרון, משום שאלינו מגיעים במיוחד, אנחנו לא ׳על הדרך׳. מצד שני, תמיד תמצאו כאן חנייה ופיסת שלווה. שבו במרפסת של אליעזר, על חומוס ובירה, כשיש בריזה (שזה כמעט תמיד) ותבינו.

"מהיכרותי עם תושבי השכונה, אני יכולה לומר שמדובר באנשים נפלאים ומפרגנים, והאווירה כאן טובה ונעימה. זו השנה החמישית שאני כאן, בחומוסייה, ובתחילת הדרך נתקלתי בהמון תגובות בסגנון 'איזה אומץ לפתוח דווקא כאן'. היום כבר אין תגובות כאלה, משום שמי שמגיע לכאן פעם אחת, ומגיעים לשמחתי מכל הארץ, מהר מאוד מבין את השיקולים שלי ואת הקונספט".

"זה היופי בלגור על הכרמל"

אסנת לירן-רותם, מאמנת אימהות: "רמת אלון היא שכונה מקסימה. כשחשבנו בזמנו, אחרי החתונה, איפה נגור, נסענו לקנות ב'טיב טעם', כשעוד היה קיים בשכונה. כשנסענו במעלה הכביש, יופייה של השכונה כבש אותנו, ובאותו הרגע החלטנו שנגור בה. השכונה אכן בנויה בשיפוע, יש לכך חסרונות, אבל גם יתרונות. אין ממש מישור לעשות בו הליכות. הילדים שחוזרים מבית הספר או אימא שרוצה לטייל עם העגלה, צריכה לטפס ולעלות במעלה המדרכה.

"אבל מצד שני, חסרונה של השכונה הוא גם יתרונה. או יותר נכון – ייחוד מיוחד במינו שמבדיל אותה מהאחרות. ממש בתוכה קיימים שבילי מדרגות מופלאים, נסתרים, יפהפיים, במעבה הטבע.

"זה היופי בלגור על הכרמל, והוא מתבטא כל כך יפה בשכונה הזאת. בעומק הפארק המהמם של השכונה יש גן משחקים שחודש והוא מדהים לילדים ושתי רחבות עגולות וגדולות, האחת בפארק, והאחרת בכניסה לשכונה – לחגיגת ימי הולדת, לפיקניקים, ולכל מטרה של בילוי משפחתי חברתי או אחר.

"כמו בכל שכונה, גם אצלנו, בערבים ובלילות החזירים מתהלכים כאן עם שיירת גוריהם והופכים את הפחים. לצערנו, כבר התרגלנו לרעש הזה, אנו נמנעים לצאת לריצה או להליכה, וכמה שפחות מסתובבים ברחובות בשעות האלה. בשכונה יש גינה קהילתית יפהפייה מטופחת ומושקעת, שגם היא מוקד לפעילויות יפות. חסר פה מאוד-מאוד בית קפה נחמד. בשורה התחתונה, שכונה מאוד-מאוד קהילתית, בניצוחו של מנהל המתנ"ס, שיוזם, פועל, משקיע, משתף פעולה עם בית הספר, עם הגנים ויוצר מהפרטים שגרים בשכונה קהילה".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר