הפרלמנט (צילום: Ikostudio / Depositphotos)
הפרלמנט (צילום: Ikostudio / Depositphotos)

הפרלמנט של עין הים: "כפר שקט בתוך העיר"

שהירה שלבי, הרב אורי אוזן, פדואה סרוג'י ואלי בדראן מספרים על השכונה שלהם - עין הים

פורסם בתאריך: 13.1.22 13:42

"ציוץ ציפורים ואוושת גלים"

שהירה שלבי, חברת מועצת העיר ותושבת השכונה: "אני הכי אוהבת את האנשים בשכונה. אני מחוברת לשכנים שלי ולכל תושבי השכונה. זוהי שכונה מעורבת של יהודים וערבים, החיים בשכנות טובה ומהווים מודל איך מרחב משותף צריך להתנהל בכבוד הדדי וקבלת האחר. החוויה שלי היא של כפר שקט בתוך העיר. אני שומעת במשך כל היום את ציוץ הציפורים ואוושת הגלים. הים הוא במרחק הליכה של מספר דקות. לדעתי, יש מעט מאוד שכונות בישראל שנהנות מנוף של ים והר, עם נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית ולכל כיווני היציאה מהעיר. מפריע לי חוסר ההשקעה של העירייה בשכונה. רמת האחזקה נמוכה מאוד, העירייה לא מבצעת גיזום, רמת הניקיון מאוד בסיסית, אין בשכונה שירותים עירוניים, אין גני ילדים ואין בית ספר. רמת הביטחון האישית גבוהה מאוד. אנשים מרגישים בטוחים בבית וברחוב. אני גידלתי שני ילדים בשכונה, ששיחקו במרחבים הפתוחים עם ילדי השכונה היהודים והערבים, בתחושת ביטחון מלאה".

"המקום שבו עמד אליהו הנביא"

הרב אורי אוזן, חבר מועצת העיר וחבר בקהילתו של הרב שי פרי: "עין הים היא שכונה שלמה שפשטה צורה ולבשה צורה חדשה. ברוך השם, חיפה זכתה שסמוך למערת אליהו הנביא הוקמה קהילת 'אור החיים הקדוש' – קהילה של בני תורה, המונה יותר מ-100 משפחות. 'אור החיים הקדוש', שהגיע לארץ ישראל עשה את יום הכיפורים הראשון שלו בעין הים, והיום הוקמה קהילה על שמו בשכונה. במקום הזה לפני 2500 שנה עמד אליהו הנביא וקרא 'ה' הוא האלוקים', והנה היום אנחנו רואים את התוצאות.

"השכונה היא בעלת אופי מיוחד של חיים בדו קיום – יהודים לצד ערבים. תמיד עין הים הייתה דוגמה ומופת לדו קיום בעיר. אנו לימדנו את כולם שבכבוד האחד לשני אפשר גם בלי מלחמות. אני באופן אישי גדלתי בעין הים. אני כאן מגיל 16 ועד היום. 'הבית' שלי הוא הישיבה הקדושה השוכנת בלב השכונה בראשות מורי ורבי הגדול מזכה הרבים בצפון, הרב הגאון שי פרי שליט"א. הרב נשלח לפני 25 שנה לפתוח ישיבה בציווי מורנו ורבנו הגאון הגדול, הרב ראובן אלבז שליט"א ראש מוסדות 'אור החיים' בירושלים. במקום שהייתה שממה רוחנית היום מאירה אותו אור היהדות לכל הצפון כאשר מאות ואלפים מגיעים כל השנה לחסות בצילה של הישיבה".

 

 

"השכונה יפה בזכות המרקם האנושי שלה"

פדואה סרוג'י, פעילה חברתית: "אני דור שני בשכונת ואדי אל ג'מאל-עין הים. כאן נולדתי, והשייכות התחזקה עם השנים. השכונה יפה בזכות המיקום הגאוגרפי שלה, ההיסטוריה המפוארת, ולא פחות בזכות המרקם האנושי שבה. תמיד יש מה לשפר ביחסי שכנות, ולרוב אנחנו חיים כולם בשכנות טובה, אבל, מהומות מאי 2021 הותירו פצע בקרב רבים שמאמינים בשכנות טובה. מצד שני, בלט הגיבוש של תושבי השכונה הערבים, ואיש איש בדרכו פעל למען שלום הכלל. סביבת מגורים שמיטיבה עם יושבי המקום חשובה מאוד, אבל שלילי בעיניי האופן בו 'התלבשו' בשנים האחרונות (מאז 2005, כשהחל שיווק נושא הפינוי-בינוי בשכונות החוף) משקיעים יזמים וקבלנים על רחוב התורן בשכונה והלחץ שהם מפעילים על תושבים שכל רצונם סביבת מגורים הולמת יותר למאה הנוכחית".

"שכונה בעלת נוף מרהיב"

אלי בדראן, פעיל חברתי: "זו שכונה מאוד קהילתית, רב תרבותית מעורבת ובעלת אווירה שקטה למדי. המיקום שלה, בין ההר לים, הופך אותה לשכונה בעלת נוף מרהיב. הבנייה הנמוכה שעד כה שלטה בשכונה הוסיפה לה חן מיוחד. למרות זאת, בגלל היעדר תשתיות בחיבור אל ההר, הכביש הראשי ומסילת רכבת, המהווים מחסום אל הים, השכונה מנותקת משתי החזיתות ולא מממשת את מלוא הפוטנציאל שלה. השירותים החברתיים והחינוכיים בשכונה לוקים בחסר, כאשר את הרוב המוחלט של השירותים מקבלים התושבים משכונות סמוכות. תושבי השכונה הערבים, למשל, המהווים כ-60 אחוז מכלל התושבים, מקבלים את כל שירותי חינוך, התרבות והחברה באזור ואדי ניסנאס. למרות שהשכונה מחוברת לתשתית טובה של תחבורה ציבורית, הן למטרונית והן לכמה קווי אוטובוסים עירוניים, חלק גדול מהשכונה, במעלה ההר, מנותק לחלוטין מתשתית תחבורה ציבורית. בימים אלה, האווירה הייחודית של השכונה נמצאת בסכנה בשל לחץ של יזמים".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר