אוהבת את העבודה בקהילה. ד"ר שרית פלג | צילום: עצמי
אוהבת את העבודה בקהילה. ד"ר שרית פלג | צילום: עצמי

ד"ר שרית פלג – רפואת ילדים וגסטרואנטרולוגיה ילדים

דוקטור פלג למדה רפואה בטכניון, עשתה התמחות ברפואת ילדים במרכז הרפואי העמק בעפולה והתמחות בגסטרואנטרולוגיה בבית החולים רמב"ם. לפני כשלוש שנים החליטה לעבור לעבוד בקהילה וכיום היא רופאת ילדים בכללית קריית טבעון ובמרפאת הילדים בדלית אל-כרמל

פורסם בתאריך: 13.1.22 18:07

ד"ר שרית פלג, אמא לארבע בנות, מתגוררת ביוקנעם

התמחות: מומחית ברפואת ילדים וגסטרואנטרולוגיה ילדים.

רזומה: דוקטור פלג למדה רפואה בטכניון, עשתה התמחות ברפואת ילדים במרכז הרפואי העמק בעפולה והתמחות בגסטרואנטרולוגיה בבית החולים רמב"ם. היא ניהלה את היחידה לגסטרואנטרולוגיה בעמק ולפני כשלוש שנים החליטה לעבור לעבוד בקהילה. כיום היא רופאת ילדים בכללית קריית טבעון ובמרפאת הילדים בדלית אל-כרמל.

למה בחרת להיות רופאה?

"מגיל תשע ידעתי שאני רוצה להיות רופאה. תמיד אהבתי לחקור, ללמוד ולשאוב ידע, ותמיד היה לי את הצורך לטפל ולעזור לאנשים. אני חושבת שמה שמניע אותי לעבוד במקצוע הזה ולאהוב אותו בצורה כל כך חזקה הוא המטופלים. זו אחת הסיבות שעברתי לעבוד בקהילה, שם יש קשר אישי עם המטופלים, שבמקרה שלי הם הילדים".

למה דווקא התמחות ברפואת ילדים ובגסטרו?

"אני אוהבת את התמימות של הילדים, את זה שהם מחייכים כשהם יוצאים מהחדר בריאים, כשאת מרגיעה את המשפחה. זה מקצוע שיש בו המון עשייה. ברפואת ילדים אתה מלווה את הילד בתקופה המאוד משמעותית בחיים שלו – מגיל ינקות ועד היציאה לצבא, והרבה פעמים הילדים רוצים להישאר איתנו בגלל הקשר שנוצר לאורך השנים. בנוסף, אתה לא מטפל רק בילד, אלא אתה רואה אותו כחלק מהתא המשפחתי. וכן, אנחנו שמים דגש על רפואה מונעת, שמשפיעה על הבריאות שלהם ועוזרת להם. בגסטרו התמחיתי מאחר שמערכת העיכול תמיד עניינה אותי ומעבר לייעוציים, התחום משלב גם פעילות פולשנית והוא מאוד מגוון".

כיום אתם בחזית הקורונה, איך מתמודדים עם זה?

"כל יום ובכל רגע שבו אנחנו נכנסים למרפאה יש סיכון. עכשיו נוסף לזה גם האומיקרון ולכן, אנחנו ממוגנים. בודקים עם מסכה, משקף פלסטיק וכפפות, דואגים לחטא את החדר וזה חלק מהמקצוע".

איך אתם עומדים בעומסים?

"נשארים אחרי שעות העבודה. צריך להבין שמלבד קורונה יש עוד מחלות שאנחנו מטפלים בהן והעומסים כבדים, אבל מתמודדים. במקצוע שלנו יש תקופות יותר קשות ותקופות פחות קשות. ימים אלה קשים, אבל לי באופן אישי הם בסדר".

את לוקחת את העבודה הביתה?

"בעבר לקחתי את העבודה יותר, היום ממרומי גילי כמעט ולא. אבל צריך להבין שאין שחור ולבן – יש מקרים שנכנסים ללב ולפעמים כשאני מדברת עם הבנות שלי אני נזכרת במקרה ומשתפת אותן, זה בלתי נפרד ממך".

יש פחד שהמערכת הרפואית תקרוס?

"לא. יש לנו מערכת רפואית מהחזקות בעולם ומאוד מקצועית. הרפואה בארץ מצוינת".

מה את מאחלת ליום הרופא?

"קודם כל שכולם יהיו בריאים ושתיגמר הקורונה. לצד זה, אני מאחלת לכל הרופאים והרופאות שישמרו על עצמם ועל הבריאות שלהם, שנמשיך ליהנות מהעבודה הנפלאה שלנו ושיהיה לנו סיפוק והנאה מהמקצוע, כי זה מה שגורם לנו להיות יותר טובים“.


תוכן מקודם


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר