הפרלמנט (צילום: Ikostudio / Depositphotos)
הפרלמנט (צילום: Ikostudio / Depositphotos)

הפרלמנט של סביוני דניה: "נוף מדהים לחצי מפרץ"

יעקב פיינגולד, דודו כרם, דני שוורץ ותמיר ילינק מספרים למה הם אוהבים את סביוני דניה

פורסם בתאריך: 20.1.22 14:25

"כל שכונה צריכה מרכז מסחרי קטן"

יעקב פיינגולד, חבר מועצת העיר והבעלים של המרכז המסחרי אוסקר שינדלר 7: "חיפשתי שטח להקים בו מרכז מסחרי, כי היה חסר, לא היה שירות לתושבים. כל שכונה צריכה מרכז מסחרי קטן, שייתן לתושבים מענה ויכלול מכולת, מרפאות, בית מרקחת, בית קפה… שירותים שכונתיים מה שנקרא. היתרון של השכונה הוא במגדלי המגורים שמאכלסים הרבה דיירים בבניין אחד, ויתרון נוסף הוא שהשכונה הישנה עוברת שיפוצים וחידושים, ומגיעים אליה זוגות צעירים. הדירות בשכונה הישנה לא יקרות יחסית. הקרבה לרמות יצחק תורמת למרכז המסחרי. לקניון שלנו באים אנשים מכל העיר, אנשים באים לעשות את הפגישות שלהם אצלנו.

"הבעיה העיקרית של השכונה הישנה היא שיש לה רק יציאה אחת, והיא 'שכונה כלואה'. חייבים לחבר אותה לרמת אלון, כדי שתהיה לה עוד יציאה, גם מבחינת בטיחות וגם מבחינת נגישות לבתי ספר וכו'. בנוסף, חסרים בה שטחים ציבוריים, ואפשר למצוא לזה את הפתרון. מי שיעשה זאת יהפוך את השכונה לאטרקטיבית עוד יותר".

"קשה לי להאמין שאפרד מהטריטוריה הזו"

דודו כרם, מוותיקי השכונה: "אנחנו גרים כאן כבר 35 שנים. כשאנחנו הגענו לכאן הייתה רק שכונה של בתים חד קומתיים על המדרונות הצפוניים של דניה. הכל היה יער. לא היו עוד תוכניות סביבתיות והדירות היו ריקות. אבל אנחנו התלהבנו מזה, והמחיר היה מאוד אטרקטיבי לדירה של חמישה חדרים של 160 מ"ר, אז קפצנו על המציאה. התאהבנו במקום. קשה לי להאמין שאפרד מהטריטוריה הזו. יש פה שקט. יש לי נוף מדהים לחצי מפרץ. אני רואה את הקו מטבעון עד אמצע נמל חיפה. מזג האוויר כאן הוא מעולה, ל-50 אחוז מהתושבים אין מזגנים, מכיוון שהאוויר כאן כל כך נעים וקר.

"הדירות בשכונה הן גדולות ואיכותיות, התושבים נמנים עם המעמד הסוציו-אקונומי הבינוני-גבוה, כי הארנונה כאן מאוד יקרה, וזה בעצם החיסרון הכי גדול של השכונה. בארבע-חמש השנים האחרונות, עם בנייתם של הפרויקטים החדשים, החלו להרגיש פקקים בשעות הבוקר המוקדמות, ובמיוחד כשיש לימודים באוניברסיטה. כשהאוניברסיטה בחופשה, אין את הבעיה הזו".

 

 

"דירות ארבעה וחמישה חדרים במחירים סבירים"

דני שוורץ, תיווך דניאל: "בין רחוב מנדל זינגר 3 ורחוב התאנה 3 זה הגבול בין העיר חיפה לעיר נשר. הכניסה למנדל זינגר היא בעצם הגבול. היתרון של סביוני דניה, שבה נכלל גם רחוב התאנה, הוא שאנשים יכולים לקנות בה דירה של ארבעה-חמישה חדרים במחירים שנעים בין 1.5 ל-2 מיליון שקלים. המחירים בחלק השמאלי של השכונה, שזה החלק הצפוני יותר, הם בהחלט יותר מאשר סבירים. אלה לא המחירים של דירות כמו ב'טריו', ששם גם יש עלות יקרה של אחזקה, כי יש שם בריכה. בסביוני דניה הישנה עלות אחזקת הבניינים יותר נמוכה ומחירי הדירות בהתאם. היום, השכונה גם נהנית ממרכז מסחרי שיש בו הכל.

"החסרונות של השכונה הם שאין בה מספיק מקומות חנייה, והצפיפות בה היא די גדולה. לאורחים קשה למצוא כאן חנייה. השכונה גם מעט מרוחקת ממרכז אחוזה וממרכז הכרמל, מעט מנותקת. החשש של האנשים מזיהום אוויר פחת במהלך השנים. פעם סביוני דניה סבלה ממפעלי נשר, אבל הם כבר לא קיימים. השכונה אמנם פונה צפונה לתעשיות הפטרוכימיות של מפרץ חיפה, אבל היא בגובה של 400 מ', כך שלדעתי כבר לא סובלים בה היום מזיהום אוויר".

"הגיל הממוצע של השכנים שלי הוא 80"

תמיר ילינק, בעל משרד הפירסום WeLead: "אני תושב השכונה מ-2014. קנינו בית במחיר טוב, אהבנו את הבית. אנחנו גרים סמוך למרכז אוסקר שינדלר שיש בו דואר, סופר, קופת חולים. אם תראו אותי בחיפה, זה רק שם. אני לא מסתובב בעיר חוץ מאשר במרכז הזה. המיקום של השכונה נוח לי. המשרד שלי הוא בקריות, אז אני יורד דקה מנשר. אם אני צריך לנסוע לתל אביב אני יורד דקה מפרויד. כך שהיא נמצאת במיקום אסטרטגי. השכונה מאוד מבוגרת, הגיל הממוצע של השכנים שלי הוא 80 אני מעריך, והיא גם מתאימה לזוגות צעירים עם ילדים. ברדיוס של הבית שלי יש חמישה גני משחקים, ולגבי מוסדות חינוך, הבנות של נוסעות לרמת גולדה ורמת אלון, שזה דקה מפה.

"יתרון נוסף של השכונה הוא שאין בה פקקים, אולי מעטים רק בשעות הבוקר כשכולם רוצים לצאת. יש לה נוף יפה. החיסרון הוא שהיא די רחוקה ממה שקורה במרכז חיפה, מהכרמל ומהעיר התחתית, היא ממש מחוץ לחיפה, כמעט נשר. בית לידי זה כבר נשר. הסתכלתי על דירות באזור ויש פה דירות במחיר של 1.8 מיליון שקלים לשלושה חדרים ב'טריו' ועד 3.5 מיליון. זה טווח המחירים, כך שהמחירים במפתיע הם הכי זולים יחסית לכרמל".

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר