יחידת ניטור מוגבר שבץ מוחי שנפתחה ברמב"ם (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
יחידת ניטור מוגבר שבץ מוחי שנפתחה ברמב"ם (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

רמב"ם: תוספת של 36 מיטות אשפוז ומערך נוירולוגי חדש

הקריה הרפואית רמב"ם קיבלה תוספת של 36 מיטות אשפוז, ובכך עולה מספר המיטות בבית החולים ל-1,019. חלק גדול מהמשאבים החדשים יופנה לשינוי ארגוני וטיפולי בתחום הנוירולוגי. מנכ"ל רמב"ם פרופ' מיקי הלברטל: "זהו לא פתרון מיטבי ויש בו מורכבות, אך עדיין מדובר בבשורה חשובה"

פורסם בתאריך: 5.3.23 10:33

על רקע מצוקת האשפוז ברפואה הציבורית, הקריה הרפואית רמב"ם זוכה לתוספת של 36 מיטות אשפוז, ובכך עולה לראשונה מספר המיטות ברישיונו של המרכז הרפואי ליותר מ-1,000, ומספרן יעמוד כעת על 1,019.

"מדובר בתוספת משמעותית של כ-3.5 אחוזים ממיטות אשפוז בבית החולים", אומרים ברמב"ם, אך מבהירים כי תוספת המיטות ניתנה ללא תקינה מלווה, חרף התנגדותה של הנהלת בית החולים למתווה הזה. מנכ"ל רמב"ם פרופ' מיקי הלברטל: "בשל החשיבות בהגדלת יכולת האשפוז והטיפול בחולים ברמב"ם, החלטנו להסיט חלק מכוח האדם לטובת תוספת המיטות שהתקבלה. זהו לא פתרון מיטבי ויש בו מורכבות, אך עדיין מדובר בבשורה חשובה".

 

 

את תוספת המשאבים החדשה החליטו ברמב"ם לנצל לביצוע שינוי ארגוני וטיפולי בתחום הנוירולוגי. לאחרונה נחנכה בבית החולים יחידת טיפול מוגבר נוירולוגי, ובו תשע מיטות אשפוז, אשר צפויה לטפל בעיקר בחולי שבץ מוחי קשים.

מהלך זה הוא חלק מהקמת מערך נוירולוגי ברמב"ם, שיכלול את המחלקה הנוירולוגית הכללית בבית החולים (ובה 23 מיטות אשפוז) ואת יחידת הטיפול המוגבר, ובקרוב צפויה להיפתח גם מחלקת שבץ מוחי (ובה 22 מיטות אשפוז שרובן המכריע מבוסס על תוספת המיטות שניתנה לקריה הרפואית.

פרופ' הלברטל: "בשנים אחרונות עובר התחום הנוירולוגי שינוי מהיסוד, בין היתר עם כניסתם של הטיפולים השונים בשבץ מוחי. בתום המהלך, המערך הנוירולוגי החדש יכלול 54 מיטות שייתנו מענה לצרכים ההולכים ועולים בתחום, אך בד בבד יקלו על מצוקת האשפוז בפנימיות, שאליהן מגיעים כיום חלק מהחולים הללו".

לדבריו של מנהל מחלקת נוירולוגיה ברמב"ם פרופ' דוד ירניצקי, אשר יעמוד בראש המערך, מדובר בנקודת מפנה עבור תושבי הצפון: "שבץ מוחי הוא אחד מגורמי התמותה והחולי המובילים. הטיפול בשבץ חריף משלב המסת קרישים תרופתית, צנתור לשליפת קרישי דם ואשפוז ביחידה קלינית שמתמחה בטיפול בחולי שבץ חריף. רמב"ם מפעיל לאורך זמן ובהצלחה את שני המרכיבים הראשונים, וכעת המטופלים יזכו גם לאשפוז הייעודי המתאים להם. מחקרים רבים מראים שאשפוז של חולי שבץ חריף ביחידה ייעודית ומקצועית משפר משמעותית את התוצאה ארוכת הטווח של מחלתם. במילים אחרות – אנחנו מדברים על הצלת חיי אדם, הלכה למעשה".

 

נציגי הנהלת רמב"ם והמערך הנוירולוגי במעמד פתיחת היחידה החדשה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

נציגי הנהלת רמב"ם והמערך הנוירולוגי במעמד פתיחת היחידה החדשה (צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. עצוב

    צריך להכין מיטות רבות לנפגעי הניסוי של פייזר, יש המון מקרים נוירולוגים קשים

  2. לאמור את האמת

    360 תוספת מיטות – זאת תהיה חדשה מרעישה. 36-בדיחה עצובה

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עצוב להגיד אבל הטיפול והיחס הנוכחי של הצוות בנוירולוגי כיום הינו מתחת לכל ביקורת, אני חוששת שביצע הביניים היה נעלה יותר מבחינת יחס הוגן, יושר כלפי החולה, הגינות נקיון כפיים החל מהעובדה הפשוטה ועד הקודקוד…כמה חבל!!!!
    לא חכמה להצטלם ולחייך חיוך מעושה!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר