להקת דייברסיטי (צילום: אלעד משיח)
להקת דייברסיטי (צילום: אלעד משיח)

"זה היה אמור להיות יום שכולו שמחה, ויצאנו ממנו מפורקים"

במשך חודשים רבים התאמנו חברי להקת דייברסיטי החיפאית לקראת ההופעה על הבמה המרכזית בעיר התחתית בערב יום העצמאות. אלא שאיחורים של הכוכבים וראש קטן של המארגנים בשטח גרמו לביטול הופעתם בערב שהיה אמור להיות הגשמת חלום עבורם. הגיטריסט דניאל בורוכוף: "זו ההרגשה הכי מאכזבת בעולם"

פורסם בתאריך: 28.4.23 07:01

חודשים של השקעה הסתיימו בערב יום העצמאות במפח נפש ובאכזבה אחת גדולה. זה מה שקרה לחברי להקת דייברסיטי (Diversity) החיפאית שהיתה אמורה להופיע על הבמה המרכזית בעיר התחתית. איחורים מרובים של האמנים הכוכבים – והגדיל לעשות בניה ברבי כשאיחר בכמעט שעה – גרמו לביטול הופעתם בערב שהיה אמור להיות הגשמת חלום עבורם. 

"ככל שעבר הזמן הבנו שאת 20 הדקות שהובטחו לנו אנחנו לא נקבל", מספר בעצב דניאל בורוכוף, הקלידן והגיטריסט של הלהקה, "התבאסנו כי התאמנו המון זמן על סט שלם של 20 דקות, אבל אמרנו לעצמנו שנקבל את הרע במיעוטו. ככל שהמשיך הערב דבר הוביל לדבר, ומקיצוץ של חמש דקות זה הפך לקיצוץ של עשר דקות, ואז דחייה של ההופעה בשעה. אחר כך היינו בכלל בספק אם נעלה לבמה, עד שפתאום שמענו ברמקולים שאומרים 'תודה רבה, לילה טוב' והסתבר שזו היתה ההופעה האחרונה".

להקת דייברסיטי פעילה במשך כחמש שנים בחיפה. היא צמחה וגדלה בבית הספר למוזיקה ביט במרכז הכרמל ועברה גלגולים שונים, גם מבחינת הרכב חבריה וגם מבחינת הז'אנרים המוזיקליים שלה. היום היא כבר אחרי הקלטת השיר הראשון שיצא להשמעות. מלבד בורוכוף חברים בלהקה הבסיסט אלון פרקש והסולן והמתופף גבריאל הראל.

"ידענו הרבה זמן מראש על ההופעה בערב יום העצמאות והתכוננו אליה במשך חודשים", מספר בורוכוף, "זה היה בשבילנו וואו, ממש הגשמת חלום. המתופף שלנו הוא חייל ולא היה לנו קל לעשות חזרות ולהתאמן, אבל לנגד עינינו עמד הרצון למצוא את דרכנו בתעשיית המוזיקה. הופעה גדולה כל כך היתה אמורה להיות הגשמת חלום ודבר ענק בשבילנו. שבועות של פרסום, גיוס של כל מי שרק חשבנו שיבוא ויתמוך בנו כקהל, פעילות אקטיבית בפלטפורמות השונות, ובסוף לא ספרו אותנו". 

 

 

אז חודשים שאתם מתאמנים, מפרסמים, מזמינים – ומה קורה ברגע האמת?

"כשיש הזדמנות ללהקה מקומית לא מוכרת לפרוץ ולקבל חשיפה גדולה כזו, עשינו כל מה שאנחנו יכולים כדי שההופעה תהיה הכי מקצועית, הכי מושקעת והכי אטרקטיבית שיכולה להיות. ביום ההופעה הגענו כמה שעות מראש, מלאי התרגשות ולחץ לעשות את הכי טוב שלנו. לא השארנו דבר ליד המקרה, והגענו אל מאחורי הקלעים עם סאונדמן אישי שיעבוד איתנו בהוראה של חברת ההגברה. רצינו לוודא שלא יקרו תקלות כי זו הפעם הראשונה שבה הגענו לבמה כל כך גדולה ומשמעותית ולהופעה כזו ענקית. ראינו את האמנים מגיעים, עולים לבמה ויורדים ממנה, ולא שלא צפינו את זה – בימים כאלה יש עיכובים ולגיטימי שיהיו איחורים. אבל מה שקרה פה היה יותר מזה. היינו בדיבור ממושך עם מנהל הבמה ועם עוד כמה אנשים שניהלו את כל האירוע".

אתה זוכר שמות?

"אני מעדיף לא לציין שמות כרגע, אין לי כוונה להרע להם, אבל היו כמה אנשים מעורבים בעניין שבהתחלה גרמו לנו לחשוב שהם לטובתנו ושהם עושים כל מה שהם יכולים כדי לעזור. בסוף ראינו שאותם אנשים היו ראש קטן ולא ניסו לעזור כמו שהם אמרו. היינו אמורים לעלות בשעה 00:50, בין בניה ברבי לנונו, שעל פניו זה היה טיימינג מצוין ושמחנו מאוד שקיבלנו אותו. בגלל העיכובים ידענו שלא נעלה בזמן המיועד, אבל לפחות ידענו מה המיקום שלנו בסדר ההופעות ומהו זמן הבמה שלנו. זה מה שחשבנו שנקבל".

באיזשהו שלב אמרו לכם שההופעה תבוטל?

"לא אמרו לנו כלום, כל הזמן היינו עם ספק של עולים-לא עולים. אם היינו יודעים מההתחלה שלא נעלה להופיע היינו יכולים להתווכח או לפחות להתעקש יותר, אבל כל הזמן נתנו לנו את ההרגשה שהם לצדנו – 'אתם עולים אבל לעשר דקות', 'תעלו אחרי ההוא' או 'תעלו אחרי ההיא' – אבל בסוף, ברגע האמת, כשהקהל שלנו עדיין מחכה לנו, אמרו לנו שאנחנו לא עולים. מה לא ניסינו – להתווכח איתם, לריב איתם, להתחנן שלפחות יתנו לנו רק עשר דקות. ניסינו לדבר עם המשטרה שתיתן עוד זמן, שלא תסגור את הבמה, אבל כלום לא עזר. בשעה 2:20 כיבו את האורות".

למה אמרת שהיו שם אנשים עם ראש קטן?

"כי אפשר היה בהמון סיטואציות להכניס אותנו להופיע במקום האמנים שאיחרו. היינו יכולים להיכנס במרווח הזמן שנוצר בין ההופעות, לתת את המופע שלנו ולסיים עוד לפני שהאמן הבא בכלל הגיע. הבעיה היא שבאמת אנשים היו עם ראש קטן, וחס וחלילה שהאמנים הגדולים לא יחכו. ביקשנו לעלות לפני בניה ברבי שאיחר והיה המון זמן המתנה, אבל לא הצלחנו, נשארנו בחוץ".

עם איזו הרגשה הלכתם הביתה?

"זו ההרגשה הכי מאכזבת בעולם. זה היה אמור להיות יום שכולו שמחה והתרגשות, ויצאנו ממנו מפורקים אחרי שעשינו כל מה שאנחנו יכולים כדי להביא את הקהל שלנו. חודשים של חזרות ואימונים כדי לעשות הכל הכי מרשים שאפשר, עם מתופף חייל ועם בעיות לוגיסטיות, ובסוף אתה מגלה שבהחלטה שרירותית של כמה שניות אנשים מחליטים שאתה לא עולה להופיע, וכל העבודה הקשה שעשית היא לחינם".

מחברת אתו"ס נמסר: "עקב איחור בהגעת האמנים לבמה (למשל, בניה ברבי איחר בכמעט שעה) נוצר איחור שבגללו ביקשנו להאריך את פעילות הבמה עד לשעה 2:45 בלילה. המשטרה אישרה רק עד השעה 2:30, ולכן לצערנו בוטלה ההופעה האחרונה. כמובן שהלהקה תקבל את מלוא התשלום המגיע לה על פי ההסכם, ונשתדל למצוא מקום לשבץ אותה בפעילות אחרת של אתו"ס, ככל שהדבר יתאפשר ויתאים".

ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע שכאשר ראש העיר עינת קליש רותם שמעה על המקרה, היא ביקשה לשבץ את להקת דייברסיטי באחד מאירועי הקיץ הקרוב.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. עצוב שזאת העיריה שלנו

    שירת הברבור של הקדנציה הכושלת לחלוטין של קליש
    שום דבר בחיפה לא מאורגן הכל נראה כמו חלטורה של עירייה שלא מבינה מה היא עושה
    מעניין עבור הפגנות אפשר לסגור את צומת חורב אבל צו בחוץ זה מפריע.. הבנתם את ההזייה?
    אותו כנל חוסר הארגון של יום העצמאות ראו את החלטורה מכל דבר שהעירייה אירגנה

  2. אופק

    להקה מהממת ואני מקווה שיהיו לה עוד הרבה הזדמנויות להופיע ולהעניק לעיר מיכולותיה. שבת שלום

  3. סרגיי

    תנו לנו לינק כדי שנוכל לשמוע ולהנות מעבודה הקשה שעמלו חברי הלהקה כל כך.הרבה זמן…

  4. חנה

    אירגון של עירית חיפה. למה ציפיתם? היה איזה מקום החיפה שהדברים עברו כמו שצריך? עיין ערך גן האם…חבל עליכם

  5. אייל

    המום שאחת הלהקות המשובחות שיצאה מחיפה הדנים האחר נות קבלה כזה יחס,למי שלא שלא מכיר אותם מפספס רוק משובח

  6. חיפאית מאוכזבת מקליש

    תגובה צפויה של עיריית חיפה. לא עושים את הדברים הנכונים ובזמן. ואז פונים בבקשות מוגזמות למישהו אחר (פניה למשטרה להאריך את המופע) ואז מרימים ידיים מגלגלים עיניים ולא לוקחים אחריות. זה לא אנחנו, זה הם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר