החסימה בשדרות הציונות. משמאל: רחוב שחאדה (צילום: בועז כהן)
החסימה בשדרות הציונות. משמאל: רחוב שחאדה (צילום: בועז כהן)

תושבי הוואדי כועסים: "אם עושים משהו צריך לחשוב עד הסוף"

כבר שבוע שמקטע הכביש מכיכר אמיל חביבי ברחוב אלנבי ועד לפנייה לוואדי ניסנס בפינת הרחובות שדרות הציונות וח'ורי חסום לתנועה בשני הכיוונים, ובכך נמנעת הכניסה לוואדי מצדו התחתון. אחד מבעלי העסקים: "אפשר היה לשנות זמנית את כיוון התנועה ברחוב שחאדה". יו"ר ועד השכונה: "מבין את הכעס של התושבים"

פורסם בתאריך: 7.5.23 17:03

בסוף חודש מרץ הודיעה עיריית חיפה על עבודות קרצוף וריבוד ברחוב אלנבי וברחובות הסמוכים לו. העבודות, כך נמסר, יבוצעו בשעות הלילה, וצפויות להסתיים תוך מספר ימים. כמעט חודש וחצי חלפו מאז, אלא שכבר שבוע שמקטע הכביש מכיכר אמיל חביבי ברחוב אלנבי ועד לפנייה לוואדי ניסנס בפינת הרחובות ח'ורי ושדרות הציונות חסום לתנועה בשני הכיוונים. החסימה הזו מונעת את הכניסה לוואדי מהצד הצפוני (הצד התחתון).

למרות שהתושבים בעלי העסקים באזור מבינים את הצורך בחידוש התשתיות בשכונה, הם זועמים על תכנון השיפוץ. לטענתם, הלקוחות שלהם נדרשים לבצע סיבוב ארוך בשכונת הדר ולרדת לשדרות הציונות דרך הצומת הסמוך למוזיאון חיפה כדי להיכנס לוואדי. עוד הם טוענים כי בעירייה היו צריכים לשקול דרך חלופית כדי לאפשר כניסה מהצד התחתון של הוואדי – דבר שהיה מצמצם את הפגיעה בהם.

מרואן אבו שקארה, בעליו של אטליז אבו שקארה ברחוב ח'ורי פינת שדרות הציונות: "כן, אנחנו כועסים. אנחנו מבינים את הצורך לשפר את תשתיות הביוב בוואדי ניסנס, אבל העירייה היתה חייבת למצוא אלטרנטיבה. אם חוסמים מעבר צריך לדאוג למעבר אחר. מי שרוצה לבוא לוואדי לא צריך לעשות סיבוב שלם בכל העיר בפקקים. אפשר היה לפתוח כביש אחר, לשנות כיווני תנועה ולהקל על כולנו. בזה הם טעו".

אתה מתכוון לרחוב שחאדה?

"כן, יש אופציה להיכנס לוואדי מרחוב שחאדה, רק צריך לשנות זמנית את כיוון התנועה. במקום זה צריך לעשות את כל הסיבוב דרך הדר".

יש לך מושג מתי השיפוץ יסתיים?

"הם עובדים כבר שבוע, ודווקא מזיזים עניינים, אז נראה שבעוד שבוע הם יסיימו. אני לא כועס על העבודה שהיתה חייבת להתבצע, הרי אי אפשר לעבוד בערב ובבוקר לכסות את הבור, אבל אם עושים משהו צריך לחשוב עד הסוף. זה כמו בדיאטה – אתם אוכלים בולשיט ולמחרת צריכים להיות בצום – תמיד צריך לחשוב על היום שאחרי".

 

 

גם יו"ר ועד שכונת ואדי ניסנס עו"ד חמודי מסרי מבין את הצורך הדחוף בטיפול בתשתיות של השכונה, וגם הוא מצביע על כך שצריך היה לבצע שינויים זמניים בהסדרי התנועה על מנת לאפשר כניסה לוואדי מרחוב אלנבי: "אני מבין את הכעס ואת התרעומת של התושבים. היו צריכים למצוא דרך חלופית לפני שהביאו את המחפרון וחסמו את מקטע הכביש, ולדעתי היו צריכים לאפשר כניסה דרך רחוב שחאדה. הם לא עשו את זה. השיפוצים הם הכרחיים, אני רק מקווה שיסיימו את זה כמה שיותר מהר".

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: "מדובר באחד מהפרויקטים החשובים לרווחתם של תושבי ואדי ניסנאס, בעלי העסקים וכל הגרים ברחובות מסביב, שבא לפתור בעיות של שנים, לרבות הצפות בחורף. במסגרת הפרויקט מתבצעים החלפה והוספה של קווי ניקוז ושיפוץ ושיקום של תשתיות. העירייה הבטיחה כניסה לוואדי במשך כל תקופת התנהלות הפרויקט, ועל פי הנחיות הבטיחות והמשטרה, הכניסה לוואדי מתאפשרת מהירידה ברחוב הציונות למשך כל העבודות שצפויות להסתיים ב-18 במאי. הפרויקט מתבצע בליווי מלא של מהנדסי תנועה והמשטרה. כל שינוי בתוכנית התנועה הקיימת יכול לגרום דווקא לעומסים, לפקקים ולהאטה בזרימת התנועה, לרבות ברחוב שחאדה שגם בו יתקיימו עבודות והוא ייחסם לפרקים".

 

המקטע החסום של שדרות הציונות מפינת רחוב ח'ורי (צילום: בועז כהן)

המקטע החסום של שדרות הציונות מפינת רחוב ח'ורי (צילום: בועז כהן)

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. נביל אליאס

    יו"ר השכונה !!!
    פיקציה , מי בחר בו בכלל , מינה את עצמו ! עו"ד !!!

  2. ניר שו..... הההההה

    מה זה ועד השכונה ? בושה ..
    יש כזה דבר ? אולי סדרן יותר הגיוני …

  3. ראש עיריית פיקציה

    אצל קליש כולם פיקציה, קראה לועדי השכונות פיקציה אבל הם עושים וחושבים יותר ממנה
    רק היא שלא עושה כלום וחיה באשליות שהיא ראש עיר – היא הפיקציה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר