סמי מיכאל. הפעם יסכים לקבל את הפרס? (צילום: רחל יונה מיכאל)
סמי מיכאל. הפעם יסכים לקבל את הפרס? (צילום: רחל יונה מיכאל)

אפי נצר לא לבד: גם לסמי מיכאל יש ממליצים לפרס ישראל

טור של אריאנה מלמד ב"הארץ", שבו היא קוראת להעניק את הפרס לסופר סמי מיכאל, שותף בדף הפייסבוק שלו. אחרי שבשנת 2015 הוא עצמו הסיר את מועמדותו, אולי הגיע הזמן לעשות את המעשה הנכון?

פורסם בתאריך: 24.10.17 12:00

היום (שלישי) תם המועד להגשת המלצות על המועמדים לזכייה בפרס ישראל שיחולק ביום העצמאות. ואם בשבוע שעבר סיפרנו לכם על לובי שתפקידו הוא לקדם את הענקת הפרס למלחין אפי נצר, חיפאי נוסף מקבל רוח גבית – הסופר סמי מיכאל. למי ששכח, בשנת 2015 הסיר מיכאל את מועמדותו בשל "התערבותו של ראש הממשלה בהליך הענקת הפרסים". לאחרונה יצאה העיתונאית, הסופרת ומבקרת הספרות אריאנה מלמד בטור בעיתון "הארץ" שבו היא כתבה: "שנים ארוכות לא ברור לי מדוע מיכאל, סופר שאני אוהבת במיוחד, טרם זכה. באתר הפרס מצאתי טופס שאותו צריך למלא ולשלוח בדואר, וכך עשיתי. מיכאל ודאי לא זקוק לטופס הצעת המועמדות שלי ואין לו שום משקל בהכרעה של ועדת הפרס, אבל עצם המעשה הקטן הזה – שכל קורא יכול לעשות, הגם שהוא כרוך בטרחה של משלוח בדואר – הוא בעיני דרך לומר תודה, וסליחה על כך שכקוראת אני לא יכולה לעשות יותר מזה למען סופר מוערך, אהוב וראוי”. אבל מלמד היא לא היחידה שהמליצה על הסופר, ובדף הרשמי שלו בפייסבוק שיתפו את הכתבה – מה שאומר שאולי הוא בכל זאת מעוניין לקבל את הפרס.

רחל מיכאל, האשה שאיתו, מתכוננים לפרס?

"אלה החלטות שלא קשורות אלינו".

שיתוף הטור מצביע על כך שאתם חושבים שהגיע הזמן.

"סמי לא בקטע של מחשבים והוא לא יודע להפעיל מחשב. הוא כותב הכל בכתב יד, כך שהוא לא זה ששיתף אלא האנשים שמתחזקים את הדף. הם מעלים לדף של סמי דברים שקשורים אליו".

אז מה זה אומר? שאם מועמדותו תתקבל הוא לא יסיר אותה?

"זו לא החלטה שלנו. אריאנה כתבה והיא שם דבר אז טבעי היה שנעלה את זה לדף שלו. בפעם הקודמת הוא הסיר את המועמדות בגלל ההתערבות הפוליטית בפרס".

עוד אנשים המליצו על סמי?

"אנחנו יודעים שכן".

אז אנחנו מחזיקים לכם אצבעות.

"שנהיה בריאים כולנו, זה הכי חשוב".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר